کد خبر: 309385
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از ششمین قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا

پرنده خوشبختی بر شانه کلوپ و لیورپول

تصویر مغموم کلوپ در کنار جام نقره‌ای لیگ قهرمانان اروپا بعد از ناکامی در مقابل رئال‌مادرید در فصل 2018-2017 آینه تمام‌نمای سرنوشت لیورپول بود. اما یک سال پس از آن شب و در نمایی کاملاً متفاوت، کلوپ با فریاد شادی جام نقره‌ای را بالای سر برد تا رد ناکامی را از سرنوشت خود و لیورپول پاک کند.

پرنده خوشبختی بر شانه کلوپ و لیورپول
کد خبر: 309385
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- یورگن کلوپ مربی باهوش و شجاعی است. شجاعت او در تاکتیک و انتخاب بازیکنان و اعتماد به آنها کاملاً مشهود است.

لیورپول طی چند سال گذشته با تفکرات کلوپ از تیمی خسته‌کننده تبدیل به تیمی زیبا شده است. این تیم با سیستم 4-3-3 در فصل 2019-2018 به زمین می‌رفت و به دلیل حضور محمد صلاح، مانه و فیرمینو در خط حمله تیمی هجومی و خطرناک بود. گرچه تاکتیک کلوپ گاه باعث ایجاد مشکل در خط دفاع می‌شد، اما آمادگی ویرجیل فن‌دایک مشکل خط دفاع تیم را هم کم کرد.

لیورپول در لیگ برتر انگلیس عملکردی خارق‌العاده داشت و همه انتظار داشتند این تیم پس از دو دهه بالاخره قهرمان لیگ شود، اما حضور رقیبی خطرناک همچون منچسترسیتیِ گواردیولا، لیورپول را با وجود کسب 97 امتیاز که رکوردی تاریخی است در به دست آوردن جام ناکام گذاشت.

روزی که سیتی در بازی آخر لیگ برتر با پیروزی مقابل برایتون قهرمان شد، بر حریفان و هواداران لیورپول مسجل شد که بخت با این تیم یار نیست. شاگردان کلوپ برای قهرمانی همه‌ کار کرده بودند اما باز هم نتوانستند طلسم سر الکس فرگوسن را بشکنند!

یورگن کلوپ در پایان فصلی درخشان هنوز موفق نشده بود جامی به دست بیاورد. تنها یک فرصت دیگر باقی مانده بود: فینال لیگ قهرمانان اروپا. لیورپول در این مسیر با کامبکی تاریخی و هیجان‌انگیز بارسا و مسی را از سر راه برداشته و در فینال حریف تاتنهامی شد که در دقیقه 95 آژاکس جوان و آماده را مغلوب کرده بود و برای نخستین بار قدم به فینال بزرگ‌ترین رخداد فوتبال باشگاهی جهان می‌گذاشت.

فوتبال به کلوپ فرصتی دیگر داده بود تا با غلبه بر پوچتینو بالاخره به ناکامی لیورپول و خودش پایان دهد. او دو فینال را در حسرت جام و خیره به قهرمانی حریف پشت سر گذاشته بود و نمی‌خواست ناکامی در فینال سی‌ال تقدیرش شود.

فینال تمام‌انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا به جذابیت هیجان‌انگیزترین فصل سی‌ال و کامبک‌های تاریخی و حذف‌های دراماتیک نبود، اما لیورپولِ کلوپ موفق شد با دو گل تاتنهام را در حسرت قهرمانی باقی بگذارد و پس از سال‌ها ناکامی پرنده خوشبختی را بر شانه‌ خود بنشاند.

یورگن کلوپ پس از قهرمانی تیمش، در حالی که از شادی سر از پا نمی‌شناخت، گفت: «خیلی خوشحالم. برای خودم، هواداران و باشگاه. تابه‌حال چنین تیمی دیده بودید؟ ما امشب در فینال لیگ قهرمانان عالی ظاهر شدیم و به حق‌مان رسیدیم. این بهترین شب عمرم بود. در فینال‌ها برنده‌ شدن اهمیت دارد و ما توانستیم با ارائه فوتبالی خوب و طبق برنامه به هدف‌مان برسیم.»

او ادامه داد: «باید از خانواده خودم هم تشکر اساسی کنم. فصل قبل خیلی سخت بود که تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید ولی شکست خوردیم. روحیه خودمان را نباختیم و قدرتمندتر از قبل برگشتیم. این جام را به هواداران لیورپول تقدیم می‌کنم که از ابتدا حمایت خوبی از من کردند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها