کد خبر: 308373
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از انتخاب مربی تیم ملی فوتبال ایران؛

تیم ملی فوتبال با ویلموتس استارت می‌زند

قرارداد مارک ویلموتس، مربی جدید تیم ملی فوتبال، روز چهارشنبه امضا شد تا این مربی 55 ساله بلژیکی کارش را به‌ طور رسمی در تیم ملی فوتبال ایران آغاز کند.

تیم ملی فوتبال با ویلموتس استارت می‌زند
کد خبر: 308373
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بعد از ناکامی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا کارلوس کی‌روش پرتغالی ایران را ترک کرد تا تیم ملی فوتبال روزهای آشفته‌ای را تجربه کند. او پس از جدایی از تیم ملی در مصاحبه‌های مختلف به مهدی تاج حمله کرد و دلیل ناکامی فوتبال ایران در جام ملت‌ها را رفتارهای غیرحرفه‌ای رئیس فدراسیون اعلام کرد. او بعد از این مصاحبه‌ها، از فدراسیون فوتبال ایران به دلیل نگرفتن دستمزدش شکایت کرد.

همه گزینه‌های فوتبال ایران؛ از علی دایی تا ادوکات هلندی

دیدارهای دوستانه تیم ملی در خردادماه نهایی شده بود، اما هنوز خبری از مربی جدید تیم ملی نبود. رسانه‌های داخلی و خارجی هر روز نام‌های مختلفی برای جانشینی کی‌روش در تیم ملی مطرح می‌کردند، ولی هر بار با تکذیب فدراسیون همراه بود. شرایط بد اقتصادی کشور باعث شد شرایط برای انتخاب مربی تیم ملی کمی سخت شود. شاید همین موضوع موجب شد نام گزینه‌های ایرانی برای تیم ملی به میان بیاید، اتفاقی که چندان خوشایند دوستداران فوتبال در ایران نبود. آنها معتقد بودند انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی به معنای عقب‌گرد به قبل از زمان حضور کی‌روش در ایران است.

نگرانی‌ها درباره آینده تیم ملی هر روز بیشتر می‌شد تا اینکه رسانه‌ها، ویلموتس را گزینه نهایی تیم ملی ایران معرفی کردند. فدراسیون فوتبال هم این خبر را تکذیب نکرد، هرچند مهدی تاج علاقه زیادی داشت تا لوپتگی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، اما شرایط برای حضور این مربی در ایران فراهم نشد تا مارک ویلموتس به‌ عنوان مربی تیم ملی ایران معرفی شود.

برخی از پیشکسوتان فوتبال انتقاداتی به این انتخاب فدراسیون داشتند اما در نهایت با آن کنار آمدند. مهدی تاج هم بعد از توافق نهایی با این مربی در بلژیک اعلام کرد قرارداد ویلموتس دو برابر قرارداد کی‌روش بند دارد تا تجربه تلخ گذشته دوباره تکرار نشود.

امضای قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران

ویلموتس با قراردادی 1.3 میلیون دلاری با ایران به توافق رسید و چهارشنبه 8 خردادماه مراسم معارفه این مربی در تهران برگزار شد. این مربی در اولین حضورش برابر خبرنگاران ایرانی، ضمن تمجید از فرهنگ و تاریخ ایران، گفت: «من ایران را کشوری پهناور دیدم و در بروکسل مذاکرات خوبی داشتیم. از طریق ویدئوها فرهنگ ایران را شناختم. به‌ زودی به همه‌ جا سفر خواهم کرد ولی از نظر حرفه‌ای و مجموعه‌های ورزشی ایران کشوری خوب است، خوشبختانه در ورزشگاه آزادی و پک همه‌ چیز وجود دارد.»

وحید هاشمیان دستیار ایرانی ویلموتس

ویلموتس در مراسم معارفه‌اش نام مربیان تیم ملی را اعلام کرد. «مانوئل فریرا»ی اسپانیایی دستیار خارجی این مربی در تیم ملی خواهد بود. وحید هاشمیان هم مربی ایرانی تیم ملی است، اتفاقی که سبب خوشحالی فوتبال‌دوستان ایران شد و می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای این مربی جوان به ارمغان آورد. هاشمیان سال‌هاست در فوتبال آلمان حضور دارد و کلاس‌های مربیگری را به‌ خوبی پشت سر گذاشته است؛ او تجربه مربیگری در دسته‌های پایین فوتبال آلمان را هم دارد. تیم ملی ابتدای هفته تمریناتش را آغاز می‌کند تا عصر جدید فوتبال ایران با مارک ویلموتس بلژیکی آغاز شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها