بهروز عطایی، سرمربی پیشین تیم ملی جوانان والیبال ایران، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

ایران باید بر مسابقات انتخابی المپیک تمرکز کند/ باید به نظر مربی تیم ملی احترام گذاشت/ بضاعت والیبال ما همین است

بهروز عطایی، سرمربی پیشین تیم ملی جوانان والیبال ایران، لیست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی را تمام بضاعت والیبال ایران دانست.

ایران باید بر مسابقات انتخابی المپیک تمرکز کند/ باید به نظر مربی تیم ملی احترام گذاشت/ بضاعت والیبال ما همین است
کد خبر: 308323
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌ها جمعه آغاز می‌شود و ایران در اولین دیدارش باید به مصاف ایتالیا برود. تیم ملی در هفته اول این رقابت‌ها باید با آلمان، ایتالیا و چین دیدار کند. کولاکوویچ هم 15 بازیکن را برای هفته‌های اول و دوم این رقابت‌ها به تیم ملی دعوت کرده است. هرچند لیست تیم ملی با حرف و حدیث‌هایی همراه بود و برخی از کارشناسان والیبال ایران انتقادهایی به آن داشتند، اما بهروز عطایی، مربی والیبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از تفکرات مربی تیم ملی دفاع کرد.

عطایی در خصوص شرایط تیم ملی و برنامه‌ای که باید برای این دوره از رقابت‌ها در نظر بگیرد، گفت: «قطعاً بازی‌های لیگ ملت‌ها فرصت مناسبی برای ارزیابی تیم ملی است. والیبال ما هدف مهم‌تری نسبت به لیگ ملت‌ها دارد و آن‌ هم صعود به المپیک 2020 توکیو است. والیبال ایران باید در دو مسابقه انتخابی المپیک شرکت کند؛ طبیعتاً لیگ ملت‌های والیبال محلی است برای ارزیابی تیم و شناخت بیشتر کادر فنی از مجموعه‌ای که با آن کار می‌کند.»

عطایی در ادامه به تحلیل حریفان تیم ملی در هفته اول این رقابت‌ها پرداخت و گفت: «اگر بخواهیم تیم‌های پیش‌ رو را تحلیل کنیم، باید بگوییم ایتالیا از یک مکتب بسیار باکیفیت در والیبال می‌آید که قابل‌ توجه است. البته با توجه به صحبت‌هایی که سرمربی تیم ملی ایتالیا آقای بلنجینی انجام داده، ایتالیا در این دوره از رقابت‌ها با تیمی جوان و کم‌تجربه وارد این مسابقه‌ها می‌شود. تعدادی از بازیکنان ایتالیا سابقه حضور در تیم ملی را ندارند.»

او در ادامه گفت: «ایتالیا با یک استراتژی بلندمدت وارد این مسابقات شده و یک هدف خاص را دنبال می‌کند. من فکر می‌کنم بازی ما با ایتالیا بسیار مهم است، چراکه می‌توانیم ارزیابی بهتری از تیم ملی برای مسابقات بزرگ‌تر داشته باشیم.»

عطایی هدف تیم ملی چین را نیز مسابقات انتخابی المپیک توکیو دانست و گفت: «هدف و تحلیل تیم چین هم از این مسابقات، با توجه به اطلاعاتی که من از این تیم دارم، این است که ترکیب اصلی‌اش را جلوی تیم‌های آسیایی نشان ندهد. آنها تلاش می‌کنند قدرت اصلی خود را پنهان کنند تا برای بازی‌های انتخابی عملکرد بهتری داشته باشند.»

عطایی با اشاره به شرایط تیم آلمان گفت: «گروزر دوباره به تیم ملی آلمان بازگشته، اما در هفته اول لیگ ملت‌ها شرکت نمی‌کند. آلمان می‌خواهد از این بازیکن در هفته‌های بعد استفاده کند و او را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده نگه دارد. این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌ها با یک استراتژی مشخص وارد مسابقات شده‌اند. تیم ملی ایران هم بدون تردید همین استراتژی را دنبال می‌کند و تمام تمرکزش را روی مسابقات انتخابی المپیک گذاشته است. فکر می‌کنم بیشتر تیم‌ها چنین دیدگاهی داشته باشند و این مسابقات را آماده‌سازی برای مسابقات المپیک قلمداد می‌کنند.»

عطایی، بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی را تمام بضاعت والیبال ایران دانست و گفت: «هر لیستی که اعلام می‌شود با واکنش‌هایی همراه است. تقریباً تمام سرمایه‌های والیبال ایران در این ترکیب هستند. درمجموع بضاعت والیبال ما همین است. برخی از مربیان و کارشناسان معتقدند که کولاکوویچ می‌توانست یک یا دو بازیکن دیگر را به تیم ملی دعوت کند. این اختلاف‌نظر هم کاملاً طبیعی است و نگاه مربیان به بازیکنان متفاوت است. باید به نظر مربی تیم ملی احترام گذاشت. فکر می‌کنم ترکیب انتخاب‌شده، ترکیب درستی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها