کد خبر: 307542
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۷:۰۲
| |

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد:

برخی در فدراسیون سالانه چندین پاسپورت عوض می‌کنند

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: برخی دوستان در فدراسیون قبلی از مارکوپولو هم بیشتر سفر می‌رفتند و سالی چندین بار پاسپورت عوض می‌کردند.

برخی در فدراسیون سالانه چندین پاسپورت عوض می‌کنند
کد خبر: 307542
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۷:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا لرستانی درباره بدهی‌های فدراسیون کشتی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد فدراسیون قبلی در خصوص عدم شفاف‌سازی مالی می‌شود گفت: متأسفانه یکی از ایرادات بزرگ خادم علاقه بیش از حد به نمایش و شو‌آف بود؛ درحالی‌که مسائلی که در دید نبود را نمایان نمی‌کرد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهی‌هایی که بعد از سال‌ها مشخص شده است به دلیل عدم شفافیت مالی فدراسیون بود. از طرفی برای لاپوشانی این مسائل به دنبال مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای هستند. در هر صورت سرپرست فعلی فدراسیون، مسئول کشتی ایران است و درخواست دریافت ویزا برای رسیدگی و رایزنی به منظور رفع نگرانی بابت مشکلات به وجودآمده نمی‌تواند چندان بیراه باشد.

خیلی از دوستان در فدراسیون قبلی در تمام سفرها حضور داشتند

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال وی شاید تا چندین ماه مسئولیت فدراسیون را برعهده داشته باشد و نیاز باشد برای رایزنی در خصوص مسائل کشتی مسافرت داشته باشد، پس نمی‌تواند برای هر بار درخواست مجزا داشته باشد، پس این موضوع بسیار طبیعی است. چه بسا بسیاری از دوستان در فدراسیون قبلی هم بودند که چنین درخواست‌هایی داشته‌اند، اما چون فدراسیون در اختیار خودشان بود رسانه‌ای نمی‌شد.

لرستانی با بیان اینکه برخی دوستان در فدراسیون قبلی از مارکوپولو هم بیشتر سفر می‌رفتند به طوری که سالی چندین بار پاسپورت خود را عوض می‌کردند،‌ گفت: درحالی‌که در فدراسیون قبلی مارکوپولو زیاد داشتیم، اما هیچ کس صدایش درنمی‌آمد. درست نیست نام کسی را بیاورم، اما خیلی از دوستان در فدراسیون قبلی در تمام سفرها حضور داشتند، چه آزاد و چه فرنگی؛ در حالی‌که حضورشان هیچ عایدی و نفعی برای کشتی نداشت. آیا مطرح کردن این مسائل هم درست است؟

در فدراسیون قبلی شفافیت مالی وجود نداشت

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از هیچ فردی طرفداری نمی‌کنم و هیچ دشمنی هم با فدراسیون قبلی ندارم. تا به حال نه نعمتی را از نزدیک دیده‌ام و نه او را می‌شناسم، اما وقتی فردی مسئولیت فدراسیون را می‌پذیرد، بدون شک برای دیدار با مسئولان بلندپایه فدراسیون جهانی نیازمند ویزا است و نمی‌تواند با پای پیاده که برود. متأسفانه این مسائل به کشتی آسیب می‌زند و باعث کاهش محبوبیت و علاقه مردم به این رشته می‌شود.

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد با انتقاد از حجم بالای بدهی‌های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی گفت: با وجود این‌که در زمان خادم بهترین اسپانسرها را داشتیم و بنا بر ادعای خود دوستان سالیانه چندده‌ میلیارد که البته از آن هم اطلاع دقیقی نداریم، خرج کشتی می‌شد، اما هزینه‌کرد این مبالغ مشخص نیست و شفافیت لازم وجود ندارد. باید یک حسابرسی دقیق و شفاف انجام شود که این مبالغ کجا هزینه شده است.

برای پرت کردن حواس مردم، موضوعات کوچک را در بوق و کرنا می‌کنند

لرستانی تصریح کرد: نمی‌توان گفت چون من خودم اسپانسر آورده‌ام هر کجا خواستم هزینه کنم. نمی‌گویم رئیس اختیار تام نداشته باشد، اما این اختیار باید در چارچوب قانون باشد. متأسفانه دوستان برای این‌که حواس مردم را از اصل ماجرا پرت کنند، موضوعات ناچیز و کوچک را رسانه‌ای و در بوق و کرنا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا وقتی یک مربی را کنار گذاشته‌ایم، برای این‌که اعتراضی نکند حقوقش را پرداخت می‌کردید؟ این پول‌ها و هزینه‌های اضافی به نوعی باج دادن است و به کشتی آسیب می‌زند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها