«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد؛

مارک ویلموتس، مربی ناکام یا بهترین گزینه ممکن؟

در ماه‌هایی که تیم ملی بدون سرمربی بود شایعه مذاکرات زیادی در پشت پرده فوتبال ایران به گوش می‌رسید که مردم از صحت و سقم هیچ کدام مطلع نبودند. حالا پس از گذشت چندین ماه، رسانه‌های بلژیک از توافق فدراسیون و مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی بلژیک خبر داده‌اند.

مارک ویلموتس، مربی ناکام یا بهترین گزینه ممکن؟
کد خبر: 293646
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- رسانه‌های بلژیکی به نقل از منابع ایرانی از سفر قریب‌الوقوع مارک ویلموتس به ایران برای به دست گرفتن هدایت تیم ملی ایران صحبت کرده‌اند. شایعات به سرعت رسانه‌ها و فضای مجازی را پر کرد و اکنون به نظر می‌رسد همه چیز نهایی شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی تاج در ترکیه با ویلموتس ملاقات کرده و با قراردادی یک و نیم میلیون دلاری به توافق رسیده‌اند.

زمانی که کارلوس کی‌روش مربی جنجالی تیم ملی ایران پس از هشت سال در زمستان گذشته این تیم را ترک کرد، جامعه فوتبال ایران به یک دو قطبی کامل تبدیل شده بود و موافقان و مخالفان مرد پرتغالی در مقابل هم صف بسته بودند. کی‌روش رفته بود، اما آثار حضور، موفقیت‌ها، ناکامی‌ها و جنجال‌هایش هنوز پابرجا بود.

کسانی که دل در گرو موفقیت فوتبال ایران داشتند بارها اعلام کردند که راه آرام کردن فضای متشنج فوتبال ملی انتخاب سرمربی هم‌طراز کی‌روش و حتی موفق‌تر از اوست که البته به آتش اختلافات دامن نزند، تیم را از نظر فنی ارتقا دهد و بدون درگیری با مربیان لیگ از پتانسیل فوتبال داخلی استفاده کند.

اما آنچه برای هواداران فوتبال بیش از هر موضوعی اهمیت داشت نام سرمربی تیم ملی بود. پس از هشت سال سلطه بی‌چون و چرای دستیار سرالکس فرگوسن بر سکان هدایت کشتی تیم ملی، حالا مردم یک ناخدای پرآوازه‌تر می‌خواستند.

گزینه‌های احتمالی بسیاری مطرح شد که بعضاً کمیک یا تراژیک بودند، اما در این میان چند گزینه معقول‌تر هم به چشم می‌خورد که با شرایط بحرانی اقتصاد ایران و مشلات مالی فدراسیون سازگاری بیشتری داشت.

فدراسیون ایران هرگز نمی‌توانست زیدان یا مورینیو را به خدمت بگیرد، اما می‌توانست با گزینه‌هایی چون سرمربی مراکش، هروه رنار یا دیک ادووکات مذاکره کند.

در ماه‌هایی که تیم ملی بدون سرمربی بود شایعه مذاکرات زیادی در پشت پرده فوتبال ایران به گوش می‌رسید که مردم از صحت و سقم هیچ کدام مطلع نبودند. حالا، پس از گذشت چندین ماه، رسانه‌های بلژیک از توافق فدراسیون و مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی بلژیک خبر داده‌اند.

مارک ویلموتس ، بازیکن سابق تیم ملی بلژیک، از سال 2009 در کادر فنی این تیم حضور داشت. او در سال 2012 سرمربی تیم ملی کشورش شد. حذف بلژیک در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا در سال 2014 برای ویلموتس ناکامی بود.

او در سال 2016 از این تیم جدا شد و به ساحل عاج رفت تا شانسش را روی نیمکت این تیم تجربه کند، اما عدم موفقیت ساحل عاج در راهیابی به جام جهانی روسیه به ناکامی‌های ویلموتس در کارنامه مربی‌گری‌اش اضافه شد.

با توجه به شایعات اخیر، ویلموتس به طور قطع سرمربی آینده تیم ملی ایران خواهد بود. او دو دستیار بلژیکی و جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی، را در کنارش خواهد داشت.

ویلموتس بلژیکی در توفانی‌ترین شرایط سکان هدایت کشتی بی‌ثبات تیم ملی فوتبال ایران را در دست گرفته است و بدون شک این چالش‌برانگیزترین انتخاب او در کارنامه نه‌چندان موفق مربی‌گری‌اش خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها