کد خبر: 292934
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از شرایط صدرنشین لیگ برتر زنان

شهرداری بم؛ موفقیتی نشأت‌گرفته از تلاش و همدلی

شهرها در کنار قدمت و تاریخ و سرنوشت روزگارشان گاهی ارمغان امید می‌شوند. فوتبال زنان روزگاری است که ارمغان امید بم است. مردم شهرهای کوچک و کویری سخت‌تر از دیگر شهرها با پدیده‌ها و افراد جدید ارتباط برقرار می‌کنند، اما در مورد مردم بم و تیم شهرداری این قضیه متفاوت است.

شهرداری بم؛ موفقیتی نشأت‌گرفته از تلاش و همدلی
کد خبر: 292934
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- بم، شهر نخل‌های بلند و کوچه‌های خشتی زخم‌خورده از زلزله، بیش از یک دهه است که در سکوت مردمانش طعم شادی را نچشیده است. شهرها اما در کنار قدمت، تاریخ و سرنوشت روزگارشان گاهی ارمغان امید می‌شوند. فوتبال زنان روزگاری است که ارمغان امید بم است.

تیم زنان شهرداری بم این‌ روزها صدرنشین لیگ فوتبال زنان است. این تیم روز گذشته در دربی کرمان مقابل تیم دوم جدول، شهرداری سیرجان، به تساوی رسید. هرچند این اولین تساوی تیم پس از 14 برد بود، اما قهرمان فصل گذشته لیگ با کسب این امتیاز همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی ماند.

شهرداری بم در بین تیم‌های لیگ برتر زنان تیم موفقی است که توانسته با ثبات مسیر خود را طی کند. این تیم هشت بازیکن ملی دارد و در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌برد.

زهرا قنبری، بازیکن تیم شهرداری بم که با این تیم چند دوره قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده، معتقد است یکی از دلایل اصلی صدرنشینی تیم شهرداری سیرجان همدلی بازیکنان با یکدیگر و حمایت کادر فنی از آنهاست: «با وجود بازی‌های سخت و تمرینات پرفشار، بازیکنان در هر شرایطی از یکدیگر حمایت می‌کنند. شهرداری خانواده دوم ماست و همین همدلی و همراه بودن باعث موفقیت تیم می‌شود. کادر فنی هم در هر شرایطی کنار تیم و بازیکنان است. فوتبال بازی فردی نیست و برای نتیجه گرفتن به همراهی و برنامه‌ریزی همه اعضای تیم نیاز است.»

تیم‌های لیگ برتر زنان همواره دچار مشکلات مالی بوده‌اند. این مشکلات گاهی چنان شدید است که باعث اخلال در روند پیشرفت تیم‌ها می‌شود. در هفته‌های گذشته تیم‌هایی مانند ملوان بر اثر مشکلات مالی و نبود اسپانسر دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

زهرا قنبری درباره مشکلات مالی باشگاه‌های زنان می گوید: «تقریباً تمام باشگاه‌های زنان درگیر مشکلات مالی و نبود اسپانسر هستند. اسپانسر قوی می‌تواند به پویایی تیم و لیگ فوتبال زنان کمک کند. مشکلات مالی سبب می‌شود تیم‌ها گاهی از بازی انصراف دهند و همین از کیفیت لیگ کم می‌کند. این فصل دو تیم ارومیه و شیراز در مقابل ما بازی نکردند. انجام نشدن بازی بر تفاضل امتیاز، جذابیت لیگ و حرفه‌ای بودن آن تاثیر می‌گذارد. انصراف دادن کار درستی نیست و به لیگ آسیب می‌زند، اما فوتبال زنان به اسپانسرهای قوی نیاز دارد.»

آنچه زهرا و دیگر بازیکنان فوتبال می‌دانند این است که فوتبال زنان برای داشتن اسپانسرهای قوی، نیاز به دیده شدن دارد.

او می‌گوید: «فوتبال زنان برای پیشرفت، بیش از هر چیز نیاز به حمایت رسانه‌ها دارد. پخش زنده شاید هرگزامکان‌پذیر نباشد، اما حضور عکاسان و خبرنگاران و پوشش مسابقات به دیده شدن لیگ و باشگاه‌ها کمک می‌کند. فوتبال زنان باید دیده شود تا بتواند اسپانسرهای قوی را جذب کند.»

در شهرهای کوچک و کویری مردم سخت‌تر از دیگر شهرها با پدیده‌ها و افراد جدید ارتباط برقرار می‌کنند، اما در مورد مردم بم و تیم شهرداری این قضیه متفاوت است: «مردم شهر در هر شرایطی از ما حمایت می‌کنند. تلاش ما را می‌بینند. بیرون و درون زمین حامی ما هستند. آنها پیگیر نتایج شهرداری هستند. خود من هر هفته در اینستاگرام پیام‌های حمایت بسیاری از کرمانی‌ها می‌گیرم. حمایت هواداران و مردم حس بسیار زیبایی‌ است و ما را ترغیب می‌کند تا تلاش‌مان را دوچندان کنیم و با تمام وجود برای این مردم بازی کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها