محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مربی ایرانی بهترین گزینه برای تیم ملی فوتبال است/ دایی و قلعه‌نویی می‌توانند جانشین کی‌روش شوند

بعد از جدایی کی‌روش از تیم ملی، فدراسیون فوتبال به دنبال جانشین برای این مربی است. فدراسیون‌نشینان در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که مربی بعدی تیم ملی فوتبال حتماً خارجی است و کارنامه‌ای بهتر از کی‌روش دارد.

مربی ایرانی بهترین گزینه برای تیم ملی فوتبال است/ دایی و قلعه‌نویی می‌توانند جانشین کی‌روش شوند
کد خبر: 291462
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست سالانه هیئت فوتبال قم صحبت‌هایی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی انجام داد که حاشیه جدیدی برای تیم ملی به وجود آورد. تاج اعلام کرده: «تلاشمان را کردیم سرمربی تیم ملی به‌سرعت معرف شود؛ بااین‌حال موانعی داریم. این موانع قابل‌ذکر نیست ولی این موانع شامل بحث ارز، مبادله اسناد، اطلاعاتی که به گزینه‌های سرمربیگری داده می‌شود و... است.»

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم مثل تیم ملی امید ایرانی است؟ گفته: «ما برای فضای موجود در کشور برنامه داریم. مقام معظم رهبری گفتند باید برای فضای موجود در کشور و تحریم‌ها آرایش مناسب داشته باشیم؛ فوتبال کشور هم نیاز به آرایش دارد.»

بعد از جدایی کی‌روش از تیم ملی فدراسیون فوتبال به دنبال جانشین برای این مربی است. فدراسیون‌نشیان در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که مربی بعدی تیم ملی فوتبال حتماً خارجی است و کارنامه‌ای بهتر از کی‌روش دارد. اما در عمل هنوز هیچ اتفاق مثبتی تاکنون رخ نداده است. البته رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی انجام داده‌اند و نام مربیان بزرگی چون کلینزمن، بلان، رنار و ادوکات هم به میان آمده اما هر بار توسط فدراسیون فوتبال تکذیب شده‌اند.

محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مربی ایرانی را بهترین گزینه برای تیم ملی و تیم‌های ملی پایه دانست و گفت: «به نظرم در این مقطع بهترین گزینه برای تیم ملی مربی ایرانی است. البته مربیانی که به‌روز باشند.»

او افزود: «مربیان خارجی مگر برای فوتبال ایران قهرمانی آورده‌اند؟ کی روش دو بار ایران را به جام جهانی برد، اما در جام ملت‌های آسیا هیچ افتخاری کسب نکرد. ما با مربیان ایرانی هم همین نتایج را کسب کردیم، پس بهتر است یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.»

این مربی فوتبال انتخاب مربی بادانش برای تیم‌های ملی پایه را یکی از ضروری‌ترین کارهای فدراسیون فوتبال دانست و گفت: «فدراسیون برای تیم‌های ملی پایه هم باید مربیان بادانش را انتخاب کند، چراکه آنها پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند.»

کلهر در ادامه گفت: «مربی ایرانی شناخت خوبی از بازیکن‌های ایرانی دارد و بلافاصله می‌تواند تیم را جمع کند. مطمئن باشید اگر مربی خارجی بیاید، به زمان احتیاج دارد تا با محیط و شرایط ایران آشنا شود. همین موضوع در انتخاب بازیکن نیز تاثیر می‌گذارد. علی دایی گزینه خوبی برای تیم ملی است، همچنین امیر قلعه‌نویی که در رده باشگاهی خوب کار می‌کند. امیدوارم فدراسیون با انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی انگیزه خوبی در بین دیگر مربیان ایرانی ایجاد کند.»

کلهر در پایان گفت: «امیدوارم فدراسیون انتخاب درستی داشته باشد. فکر می‌کنم اگر از افراد متخصص در همه رده‌های تیم ملی استفاده کنند، شرایط فوتبال ایران تغییر می‌کند. متاسفانه تا به امروز انتخاب مربیان بر اساس رابطه بوده یا حتی از روی اسم بازیکن انتخاب صورت گرفته است، اما امیدوارم از این به‌ بعد این اتفاق‌ها در فوتبال ایران رخ ندهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها