کد خبر: 290879
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

گام بعدی فوتبال زنان ایران چیست؟

تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال سال آینده مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را پیش رو دارد که این موضوع لزوم تسریع در شروع برنامه‌های آماده سازی ملی‌پوشان را مطرح می‌کند.

گام بعدی فوتبال زنان ایران چیست؟
کد خبر: 290879
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم‌های ملی فوتبال بانوان در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسابقات خود را پشت سر گذاشتند و اکنون به برنامه‌ریزی بلندمدتی برای حفظ آمادگی خود نیاز دارند. در این میان تیم ملی بزرگسالان سال آینده مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا را پیش رو دارد و باید برنامه‌ریزی برای این تیم را به سرعت آغاز کرد. این تیم پس از ماه‌ها تمرین به مرحله دوم مقدماتی المپیک صعود کرد اما در دور دوم حذف شد و به مرحله نهایی راه پیدا نکرد. ملی‌پوشان ایران تاکنون حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را تجربه نکردند که برای جبران این ضعف و فاصله به نظر می‌رسد نیاز به برنامه‌های آماده سازی جدی‌تری دارند.

مریم آزمون سرمربی تیم بزرگسالان در مورد جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا گفت: متأسفانه مسابقاتی که پشت سر گذاشتیم در بخش بانوان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. اما چون چند مرحله‌ای بودند، هر مرحله تقریباً یک سال طول می‌کشید و در این زمان فرصت آمادگی وجود داشت اما اکنون برای سال آینده که جام ملت‌ها را پیش رو داریم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و تورنمنت‌های دوستانه شرکت کنیم تا روند پیشرفتمان ادامه داشته باشد. اگر برنامه‌هایمان را رها کنیم دوباره به نقطه‌ای برمی‌گردیم که قبلاً بودیم و این حرکت رو به جلویمان را سخت‌تر می‌کند.

ملی‌پوشان جوان شایستگی حضور در تیم بزرگسالان را دارند

آزمون در مورد استفاده از بازیکنان تیم جوانان در رده بزرگسالان برای جام ملت‌ها گفت: ملی‌پوشان جوان شایستگی حضور در تیم بزرگسالان را دارند. حتماً از این جوانان استفاده می‌کنم چرا که آنها نشان دادند خیلی خوب و باکیفیت هستند و از آنجایی که کارشان را از رده نوجوانان آغاز کردند، سال‌ها تجربه بازی دارند. البته بیشتر بازیکنان تیم جوانان اکنون در لیگ مشغول به بازی هستند که این موضوع به حفظ آمادگی آنها کمک می‌کند. آنها پشتوانه تیم بزرگسالان هستند و فکر می‌کنم با کمکشان بتوانیم در مسابقات عملکرد بهتری داشته باشیم.

سطح تمرینات باشگاه‌های حاضر در لیگ باید بالاتر برود

سرمربی تیم ملی بانوان در مورد لزوم افزایش کیفیت برنامه‌های آماده سازی باشگاه‌ها برای شرکت در لیگ بیان کرد: در فوتبال دغدغه و مشکلات بازیکن به همه ما مربوط می‌شود و مربی باشگاهی نمی‌تواند بگوید تمریناتم به مربی ملی ربطی ندارد. البته باشگاه‌ها مستقل هستند و می‌توانند برنامه‌های خود را اجرا کنند اما اگر چشم اندازمان را تغییر دهیم و به جایگاه‌های بالاتری نگاه کنیم، باید حتماً سطح تمرینات باشگاه‌ها را بالاتر ببریم. هر چه سطح کیفی لیگ بالا برود وضعیت تیم ملی بهتر خواهد شد.

عبدی در روند پیشرفت تیم تأثیرگذار بود

او در مورد ادامه همکاری حسین عبدی به عنوان مشاور فنی با تیم‌های ملی بانوان بیان کرد: کمتر از یک سال است که آقای عبدی کنار تیم‌های ملی بانوان حضور دارد اما در روند پیشرفت تیم تأثیر زیادی داشته است. به هر حال ابتدا مقرر شده فدراسیون با حضور مربیان و کادر فنی تیم‌ها جلسه‌ای برگزار کند. باید ببینیم در این زمینه چه تصمیمی گرفته می‌شود. اجرایی شدن برنامه و فلسفه‌ای تعریف شده برای تیم ملی مهم‌تر از این است که چه کسی در کادر فنی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها