«اعتمادآنلاین» از عملکرد سرمربی تیم زنان زیر ۱۹ سال ایران گزارش می‌دهد؛

چالش بزرگ سرمربی/ کتایون خسرویار می‌تواند تاریخ‌ساز شود

کتایون خسرویار در آمریکا متولد و بزرگ شده است، اما با بازگشت به ایران و بودن در کنار تیم ملی، بزرگ‌ترین چالش زندگی‌اش را به بهترین شانس فوتبال مهجور زنان ایران برای حرفه‌ای شدن گره زده است.

چالش بزرگ سرمربی/ کتایون خسرویار می‌تواند تاریخ‌ساز شود
کد خبر: 288582
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «مدت‌ها تلاش کردیم خودباوری و اعتمادبه‌نفس را در بازیکنان تیم بالا ببریم. در نیمه دوم بازی با ویتنام شاهد تاثیر این خودباوری بودیم. حالا تمام تمرکزمان روی بازی با کره جنوبی است.»

جملات بالا بخشی از گفت‌وگوی کتایون خسرویار، سرمربی تیم فوتبال زنان زیر 19 سال ایران، پس از بازی با ویتنام در مرحله دوم انتخابی رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیر 19 سال زنان آسیاست.

مربی‌ای که با تلاش بسیار در سال‌های گذشته تلاش کرده فوتبال زنان ایران را به سطح حرفه‌ای برساند. «بازیکن 16 ساله نباید تازه در اردوی تیم ملی پاس دادن را یاد بگیرد. این تمرینات و آموزش فوتبال باید از کودکی برای دختران ترتیب داده شود. ما به استعدادیابی و آموزش فوتبال به دختران از سنین پایین نیاز داریم.»

کتایون خسرویار در آمریکا متولد و بزرگ شده است، اما با بازگشت به ایران و بودن در کنار تیم ملی ایران، بزرگ‌ترین چالش زندگی‌اش را به بهترین شانس فوتبال مهجور زنان ایران برای حرفه‌ای شدن گره زده است.

او هر زمان که بخواهد می‌تواند به آمریکا بازگردد. باشگاه‌های بسیاری خواهان بستن قرارداد با خسرویار هستند. حتی به گفته خود او، هم‌اکنون قراردادی روی میزش برای پیوستن به یک باشگاه فوتبال در آمریکا وجود دارد، اما همه چیز به نتایج تیم ملی در مسابقات وابسته است.

فدراسیون فوتبال پیشتر شهرزاد مظفر مربی تیم ملی فوتسال را، که این تیم را به دو قهرمانی آسیا رسانده بود، به سادگی از دست داد.

جدایی خسرویار هم برای فدراسیون ساده است، اما برای فوتبال زنان ایران وجود مربیانی همچون خسرویار، در کنار کسانی مثل حسین عبدی، نعمت است؛ مربیان و اعضای کادر فنی‌ای که تمرکزشان بر حرفه‌ای کردن فوتبال زنان ایران، بخشیدن اعتمادبه‌نفس و تجربه بازی‌های بزرگ است.

آنها در حال ساختن نسلی جدید برای فوتبال زنان ایران هستند و قطعاً در سال‌های آینده حرف‌های زیادی در فوتبال آسیا برای گفتن خواهند داشت. آن‌طور که خسرویار می‌گوید: «آینده فوتبال زنان ایران روشن است.»

اگر تیم زیر 19 سال زنان بتواند در مرحله دوم انتخابی رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیر 19 سال زنان آسیا نتیجه بگیرد، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد؛ بعد از صعود تیم می‌تواند منتظر اسپانسرهای بزرگ باشد تا امکانات لازم را برای بازیکنان مهیا کنند؛ رسانه‌ها بیشتر به آنها خواهند پرداخت و توجه رسانه تضمین شرایط و امکانات بهتر و بالا رفتن خودباوری تیم خواهد شد.

تیم خسرویار در نیمه دوم بازی با ویتنام نشان داد می‌تواند با تلاش و تاکتیک نتیجه را تغییر دهد و حتی می‌توانست پیروز میدان باشد. البته بازی با کره جنوبی بسیار متفاوت از ویتنام خواهد بود، به این دلیل که فوتبال کره همیشه در اولین سطح آسیا بوده، اما به نظر می‌رسد بازیکنان تیم و سرمربی به گرفتن نتیجه بسیار امیدوارند.

شاید در حال حاضر تنها راه کمک به تیم زیر 19 سال زنان در مقابل رسانه‌ها و هواداران فوتبال ایران، حمایت از این تیم باشد. با پخش بازی‌ها و قرار دادن اخبار تیم در صدر خبرهاا، معرفی بازیکنان جوان و امید به پیروزی آنها می‌توان اتفاق بزرگی را رقم زد.

فوتبال زنان همیشه حتی در بحبوحه بزرگ‌ترین تورنمنت‌ها هم مهجور بوده‌ است اما شاید این‌ بار نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها