یحیی گل‌محمدی:

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است/دوست ندارم مدام تیم عوض کنم

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پدیده شهر خودرو اعتقاد دارد مربیان ایرانی هم می‌توانستند مانند کارلوس کی‌روش در تیم ملی نتیجه بگیرند.

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است/دوست ندارم مدام تیم عوض کنم
کد خبر: 285115
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال به اظهارنظر در مورد شرایط این تیم، رقابت مدعیان قهرمانی لیگ برتر، احتمال ادامه حضورش در جمع سرخپوشان مشهدی و ... پرداخته است که مشروح آن در زیر می‌آید:

شرایط پدیده در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ چطور است؟


با توجه به موجودی تیم و مشکلاتی که در طول فصل وجود داشت، تا به اینجا عملکرد خوبی داشته‌ایم. در اینجا باید از تلاش بازیکنان و حمایت هواداران تشکر کنم. قطعاً تلاش ما در بازی‌های آینده هم ادامه خواهد داشت تا حداقل سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم.

به کسب قهرمانی امیدوار نیستید؟


ما به این موضوع هم فکر می‌کنیم، ولی اتفاقات عجیبی باید رخ دهد تا قهرمان شویم و البته تمام بازی‌های‌مان را هم ببریم. دوست ندارم فشار کاذب روی بازیکنان ایجاد شود. در ضمن کسی هم از پدیده توقع قهرمان شدن ندارد.

چه تیمی قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟


شرایط پرسپولیس نسبت به دیگر مدعیان بهتر است و آنها توانستند امتیازات بیشتری تا اینجا جمع کنند. بازی‌های پرسپولیس برابر سپاهان و تراکتورسازی تعیین‌کننده است، ولی در مجموع این تیم شانس اول است.

هواداران پرسپولیس با توجه به اتفاقات چند روز اخیر و مصاحبه‌های برانکو، نگران جدایی احتمالی این مربی هستند. فکر نمی‌کنید که باشگاه پرسپولیس باید این مربی را حفظ کند؟


نمی‌دانم آیا مشکلی برای ماندن برانکو وجود دارد یا خیر، ولی او گفته است که یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. برانکو در این سه سال بهترین عملکرد را در پرسپولیس داشته و منطق می‌گوید که باشگاه پرسپولیس شرایط لازم را برای حفظ این مربی فراهم کند. البته این مسائل بستگی به باشگاه و خود برانکو دارد.

آیا همکاری شما با پدیده درفصل آینده ادامه خواهد داشت؟


ما یک کاری را شروع کردیم و تمایل دارم آن را به سرانجام برسانم. واقعیت این است که دوست ندارم مدام تیم عوض کنم.

اگر شرایط فراهم باشد دوست دارم در پدیده بمانم و اتفاقاً قرار است در این زمینه جلسه‌ای با مالک باشگاه داشته باشیم. هر چند از لحاظ امکانات تمرینی از جمله زمین تمرین، مشکلاتی را احساس کردیم، ولی امیدواریم این مشکل برطرف شود. من از کار در پدیده و زندگی در مشهد خوشحالم. اینجا هواداران خوبی هم هستند که از تیم حمایت می‌کنند.

فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی تیم ملی را انتخاب نکرده است. ظاهراً قرار است سرمربی بعدی هم خارجی باشد، در این مورد چه نظری دارید؟


کی‌روش در تیم ملی هشت سال فعالیت کرد که ما دو بار به جام جهانی رفتیم و در دو جام ملت‌ها هم ناکام بودیم. فرصتی که کی‌روش در تیم ملی در اختیار داشت زیاد بود و اگر ما این فرصت را به مربیان ایرانی هم می‌دادیم، آنها هم می‌توانستند این نتایج را بگیرند. این فرصت هشت ساله به قلعه‌نویی و علی دایی داده نشد، در ضمن وقتی ما شعار حمایت از تولید ایرانی را می‌دهیم، باید به آن عمل کنیم. این در حالی است که شرایط اقتصادی خاصی در ایران وجود دارد.

پس شما موافق استفاده از مربی ایرانی هستید؟


الان از قاره آسیا پنج تیم به جام جهانی می‌روند که در این شرایط صعود سخت نیست در ضمن کمترین نتایجی که مربیان ایرانی در جام ملت‌ها می‌توانند بگیرند، همین نتایجی است که کی‌روش گرفت. البته حضور این مربی در ایران هم حاشیه‌های خاص خودش را در این چند سال در پی داشت. او هیچ وقت در این هشت سال حاضر نشد با مربیان ایرانی جلسه یا نشست بگذارد و با آنها ارتباط برقرار کند. از طرفی استفاده از مربی خارجی و دستیارانش، هزینه سنگینی در پی دارد. در این شرایط می‌توان از مربیان ایرانی استفاده کرد و به آنها فرصت داد که برنامه‌های‌شان را پیاده کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها