کد خبر: 280121
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فضا برای واگذاری سرخابی‌ها آماده نیست/ تجربه تلخی در واگذاری شرکت‌های دولتی داشته‌ایم/ بحث درآمدزایی و نوع نظارت بر این دو تیم باید مشخص شود/ پرونده تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها بلاتکلیف است

سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس معتقد است برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید احتیاط بیشتری به خرج داد. او معتقد است که باید از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیریم و ابتدا بسترهای موردنیاز برای این واگذاری را فراهم کنیم.

فضا برای واگذاری سرخابی‌ها آماده نیست/ تجربه تلخی در واگذاری شرکت‌های دولتی داشته‌ایم/ بحث درآمدزایی و نوع نظارت بر این دو تیم باید مشخص شود/ پرونده تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها بلاتکلیف است
کد خبر: 280121
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همچنان بحث داغ فوتبال ایران است. دولت و وزارت ورزش مصمم به واگذاری این دو باشگاه هستند اما مجلس علاقه‌ای به این واگذاری نداشت. هرچند که در انتها مجلس با واگذاری سرخابی‌ها موافقت کرد، اما هنوز هم صداهایی در مخالفت با این مصوبه شنیده می‌شود.

سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس معتقد است برای واگذاری این دو باشگاه باید احتیاط بیشتری به خرج داده شود. او معتقد است که باید از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیریم و ابتدا بسترهای موردنیاز برای این واگذاری را فراهم کنیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی گفت: دولت مصوبه‌ای در این خصوص داشته، اما من خودم به‌شخصه فکر می‌کنم ابتدا باید بستر مناسبی برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه فراهم کنیم. وقتی بستر را فراهم کردیم آن‌وقت می‌توانیم وارد بحث واگذاری شویم.

موسوی در ادامه افزود: اگر تجربه‌ای را که در بحث خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی داریم برای این دو باشگاه هم پیاده کنیم شاید نتوانیم به اهداف خودمان برسیم.

او با اشاره به ابعاد مختلف این واگذاری به اعتمادآنلاین گفت: با توجه به بدنه اجتماعی حامی این دو تیم و با توجه به این موضوع که این دو تیم نماد فوتبال باشگاهی ما هستند، باید ابعاد مختلف این ماجرا را بیشتر بررسی کنیم. من با اصل ماجرای واگذاری سرخابی‌ها موافق هستم، اما اگر بخواهیم به هر قیمتی آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم کمی غیرمنطقی است.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در پاسخ به این سؤال که نیازهای اصلی این دو تیم برای واگذاری به بخش خصوصی چیست؟ هم گفت: بحث درآمدزایی و نوع نظارت بر این دو تیم باید مشخص شود و بعد از آن باید وارد موضوع واگذاری شویم. نباید اتفاقات تلخی چون واگذاری آلومینیوم المهدی و یا دیگر واگذاری‌ها از این دست رخ دهد. نباید ذهن جامعه را آزرده کنیم. امروز برای هر واگذاری در مجلس یک تحقیق و تفحص هم انجام می‌دهد. نباید کاری کنیم که این دو باشگاه هم با این مشکل مواجه شوند. جامعه دیگر پذیرای چنین تجربه‌های تلخ نیست. باید سعی کنیم با احتیاط بیشتری به این پرونده ورود کنیم.

سیدفرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش در خصوص تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مجلس به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: کمیته‌ای در این رابطه تشکیل‌شده، اما برای ما مشخص نشده که دوستانمان در کمیسیون فرهنگی چه جلساتی برگزار کردند. من فکر می‌کنم جلسه خاصی در این رابطه تشکیل نشده و نیاز است که جلسات جدی‌تری در این رابطه شکل بگیرد. متأسفانه نمی‌دانم که این پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها