کد خبر: 276475
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

نظرسنجی اعتمادآنلاین؛

به نظر شما موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران در سال 97 کدام تیم است؟

تنها چند هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و باید منتظر ماند و دید کدام تیم قهرمان هجدهمین فصل لیگ برتر می‌شود. شما کاربر اعتمادآنلاین می‌توانید با شرکت در نظرسنجی ما بهترین باشگاه فوتبال ایران در سال 97 را انتخاب کنید.

به نظر شما موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران در سال 97 کدام تیم است؟
کد خبر: 276475
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پیگیری می‌شود که رقابت در بالای جدول برخلاف دو فصل قبل به اوج خودش رسیده است. بازی‌ها با فشردگی خاصی در حال پیگیری است و 5 تیم بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی باهم رقابت سختی دارند. هرچند که تیم‌های میانه جدول هم برای کسب سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند.

پرسپولیس؛ به دنبال سومین قهرمانی

شاگردان برانکو دو فصل رؤیایی را تجربه کردند و توانستند قهرمان ایران شوند. پرسپولیسی‌ها امیدوارند که با قهرمانی در لیگ هجدهم هت‌تریک کنند و نام خودشان را در تاریخ لیگ برتر جاودانه کنند. سرخ‌ها سال 97 را با قهرمانی در لیگ برتر هفدهم آغاز کردند. سوپر جام فوتبال ایران دومین جامی بود که آن‌ها کسب کردند. هرچند که با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه شد. استقلال که به زمان برگزاری این رقابت اعتراض داشت در آن بازی حاضر نشد و سازمان لیگ هم پرسپولیس را قهرمان سوپر جام معرفی کرد و جام به سرخ‌ها رسید. مدیران استقلال به این رأی اعتراض کردند و پرونده را به دادگاه عالی ورزش بردند. حالا هر دو تیم در انتظار رأی نهایی دادگاه هستند. این تنها افتخار شاگردان برانکو در این سال نبود. آن‌ها توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند و در نهایت با شکست برابر حریف ژاپنی خود نایب‌قهرمان آسیا شدند. سال 97 در حالی برای سرخ‌ها به پایان رسید که آن‌ها یکی از نامزدهای قهرمانی در لیگ برتر هستند.

سپاهان؛ شروع دوباره زردها با ژنرال

چند سالی بود که سپاهان حال‌وروز خوبی در لیگ برتر ایران نداشت. آن‌ها در اواسط دهه 80 تا اوایل دهه 90 قدرتمندترین تیم ایران بودند و توانستند 5 بار قهرمان لیگ برتر شوند و یک‌بار هم به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنند. اما شرایط برای سپاهان به‌خوبی پیش نرفت و این تیم با وجود هزینه‌های فراوان دچار افتی فاحش شد. آن‌ها در لیگ شانزدهم و هفدهم نتوانستند جایگاه خوبی در جدول کسب کنند و در مقطعی از فصل هم فاصله چندانی با سقوط به دسته پایین‌تر نداشتند. زردها برای فرار از این گرداب دست به دامان امیر قلعه‌نویی شدند. آن‌ها که خاطره خوبی از این مربی داشتند تلاش کردند که دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگردند. حالا آن‌ها جزو 3 تیم بالای جدول هستند و رقابت سختی با پرسپولیس و پدیده برای قهرمانی دارند.

پدیده شهر خودرو؛ زیبا اما بدشانس

آن‌ها شگفتی‌ساز فصل هجدهم لیگ برتر هستند. هرچند که فصل را با شکست برابر قهرمان لیگ برتر آغاز کردند اما در ادامه توانستند نتایج خوبی کسب کنند و صدرنشین لیگ برتر شوند. پدیده با یحیی گل‌محمدی آن‌قدر خوب بازی کرد که تحسین همه کارشناسان را برانگیخت. مشکلات مالی مهم‌ترین معضل فوتبال ایران است. تیم‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و فرقی هم نمی‌کند کجای جدول قرار داشته باشند. پدیده هم از این قاعده مستثنا نبود. گل‌محمدی بارها به دلیل کمبود منابع مالی در تمرین این تیم حاضر نشد. بازیکنان تمرین را تحریم کردند و در آخر هم این تیم به شهر خودرو واگذار شد. با واگذاری این تیم به شهر خودرو حالا وضعیت برای گل‌محمدی و شاگردانش کمی بهتر شده است.

استقلال؛ نمایش خوب بعد از شروعی بد

آبی‌ها چند سالی است که تلاش می‌کنند قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورند اما هر بار شروع خوبی در لیگ برتر ندارند. هرچند شاگردان شفر قهرمان جام حذفی شدند تا کمی دل هوادارانشان را به دست بیاورند اما در لیگ نتوانستند به خواسته خودشان برسند. آن‌ها که در لیگ برتر هفدهم در رده سوم قرار گرفتند تلاش کردند تا با جذب بازیکنان جدید رویای هوادارانش را به واقعیت تبدیل کند. آن‌ها از غیبت حریف دیرینه خود در فصل نقل و انتقالات استفاده کردند و بهترین‌های ایران را جذب کردند. اما شروع دیرهنگام تمرینات این تیم و مصدومیت بازیکنان تازه‌وارد باعث شد تا شرایط دوباره برای آن‌ها سخت شود. آبی‌ها قبل از آغاز فصل به ترکیه رفتند و در بازی سوپرجام حاضر نشدند تا یک جام دیگر هم از دستشان برود. اما حالا شرایط برای آن‌ها فرق کرده. آبی‌ها زیبا بازی می‌کنند. خط حمله زهرداری دارند و برخلاف فصل قبل فاصله زیادی هم با صدرنشین لیگ برتر ندارند.

تراکتورسازی؛ تعبیر عاشقانه یک رؤیا

اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی، آنتونی استوکس و مسعود شجاعی، این‌ها تنها تعداد کمی از ستاره‌های تراکتور هستند. سپاه بعد از چند سال تیم‌داری در لیگ برتر تصمیم گرفت تراکتورسازی را به بخش خصوصی واگذار کند. زنوزی مالک پولدار ماشین‌سازی و گسترش فولاد سهام تی‌تی‌ها را خریداری کرد و مالک این باشگاه شد. او تلاش کرد تا با خرید بازیکنانی چون دژاگه و شجاعی این تیم را مدعی قهرمانی لیگ برتر کند. توشاک افسانه‌ای هم آخرین تیر ترکش زنوزی بود. اما شرایط برای تراکتور به‌خوبی پیش نرفت. توشاک اخراج شد و تقوی مربی شد. شوکی که باعث شد تا شرایط تراکتور بهتر شود. آن‌ها کم‌کم خودشان را به نیمه بالای جدول رساندند. تقوی اما در نیم‌فصل جدا شد و جایش را به لیکنز بلژیکی داد. تی‌تی‌ها هنوز هم خوب بازی می‌کنند و می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر باشند.

تنها چند هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و باید منتظر ماند و دید کدام تیم قهرمان هجدهمین فصل لیگ برتر می‌شود. شما کاربر اعتمادآنلاین می‌توانید با شرکت در نظرسنجی ما بهترین باشگاه فوتبال ایران در سال 97 را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها