کد خبر: 268099
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از خریدهای خارجی استقلال

منشا یکی دیگر از خرید‌های بی‌پایان استقلال

استقلال در چند روز گذشته سه بازیکن خارجی خریده است. آیاندا پاتوسی، گادوین منشا و اسماعیل گونسالوس خریدهای استقلال هستند که برای هرکدام از آن‌ها چند صد هزار دلار هزینه شده است.

منشا یکی دیگر از خرید‌های بی‌پایان استقلال
کد خبر: 268099
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۲۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ گادوین منشا از پرسپولیس به استقلال پیوست. شایعه‌ای که پیش از این هم به گوش رسیده بود و امروز قطعی شد. عکس منشا با پیراهن استقلال قطعا برای هواداران پرسپولیس چندان خوشایند نیست. هرچند در ماههای گذشته محبوب هواداران نبود اما منشا سال گذشته گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رساند. گل‌هایی که در خاطر هواداران خواهد ماند. حالا منشا برای همیشه، برای پرسپولیسی‌ها تمام شده است. او مدت‌ها بود که انتظارات را برآورده نمی‌کرد؛ اما پرسش اصلی این است که چه برنامه‌ای پشت خریدهای استقلال وجود دارد؟

استقلال در چند روز گذشته سه بازیکن خارجی خریده است. آیاندا پاتوسی، گادوین منشا و اسماعیل گونسالوس خریدهای استقلال هستند که برای هرکدام از آن‌ها چند صد هزار دلار هزینه شده است. بدون شک شرایط اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز بر روی تیم‌های باشگاهی هم اثر گذاشته است. اما این بازیکنان چه تاثیری در روند ناموفق تیم استقلال تهران دارند؟ آیا می‌توانند به اندازه‎ای که برایشان هزینه شده به تیم کمک کنند؟ آیا این خریدها با نظارت و تصمیم شفر انجام شده است؟ قیمت دقیق هرکدام از این قراردادها چقدر است؟

گادوین منشا پس از جدایی از پرسپولیس اعلام کرده بود حاضر است با 300 هزار دلار به استقلال بپیوندد. با حسابی سرانگشتی می‌توان تخمین زد که استقلال برای این سه بازیکن حدود 1 میلیون دلار خرج کرده است.این درحالی است که پاتوسی بدون شرکت در تست پزشکی قرارداد بسته و اکنون هم حاضر نیست تا در تست پزشکی شرکت کند. مشخص نیست آیاندا پاتوسی دقیقا چه مشکلی دارد. اما آیا خرید یک بازیکن بدون انجام تست پزشکی اقدامی عاقلانه است؟ گادوین منشا جدیدترین خرید استقلال هم بازیکنی بود که بارها برای گل‌هایی که نزد و موقعیت‌هایی که از دست داد مورد خشم هواداران پرسپولیس قرار گرفت. سوالی که مطرح می‌شود این است که این خریدها چقدر برای استقلال ضرر دارند؟

نویمایر و گرو بازیکنانی گران با خروجی اندک

مارکوس نویمایر و الحاجی گرو دو بازیکن خارجی استقلال بودند که نیم فصل از این تیم جدا شدند. استقلال برای فسخ قرارداد این دو بازیکن هم قطعا باید هزینه بالایی پرداخته باشد. با نگاهی اجمالی می توان به راحتی دریافت که استقلال تهران در چند پنجره نقل و انتقالات گذشته جز ضرر خرید دیگری نداشته است. شاید آبی های پایتخت بیشتر ازخرید بازیکن به مدیریتی عاقلانه احتیاج داشته باشند تا قبل از هرچیز جلوی متضرر شدن باشگاه را بگیرند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها