کد خبر: 266484
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

دلایل خشونت بازیکنان تیم ملی در مقابل ژاپن

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در زمینه حواشی ایجاد شده در بازی ایران و ژاپن گفت: شرایط مسابقه و برخی از استرس هایی که در جریان بازی وجود دارد، موجب شکل گیری رفتارهای خشونت آمیز می شود؛ لذا نباید رفتار ملی پوشان در جام ملت های آسیا را به تمامی مردم ایران تعمیم داد.

دلایل خشونت بازیکنان تیم ملی در مقابل ژاپن
کد خبر: 266484
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در زمینه چرایی به خشونت کشیده شدن بازی ایران و ژاپن اظهار داشت: ما در تورنمنت جام ملت های آسیا شرکت کرده بودیم تا حسرت 43 ساله ایرانی ها برای قهرمانی در این رقابت ها پایان یابد. همچنین تیم ملی ایران در شرایطی به این رقابت ها اعزام شد که در هشت سال گذشته با هدایت سرمربی پرتغالی خود عملکرد مناسبی داشت اما پس از پایان جام جهانی 2018 روسیه و پیش از اعزام ملی پوشان به امارات، حاشیه هایی با محوریت تمدید قرارداد کی روش برای ملی پوشان و کادر فنی ایجاد و موجب شکل گیری استراس در آنان شد.


او با بیان اینکه این استرس در کنار مصاحبه های منتقدان موجب شد تا ملی پوشان یکدل برای قهرمان این رقابت ها تلاش کنند، خاطرنشان کرد: ملی پوشان پیش خود به این نتیجه رسیده بودند که «اگر در قهرمانی این تورنمنت ناکام باشند، نمی توانند پاسخ مناسبی به منتقدان بدهند» لذا تمام تلاس خود را به کار گرفتند تا ضمن قهرمانی و پایان حسرت 43 ساله، پس از بازگشت به ایران پاسخ مناسبی به منتقدان خود بدهند. نمونه بارز این تصمیمات را می توان در شادی پس از گل «سردار آزمون» مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در برابر چین دانست. همچنین دلبستگی بازیکنان به کادر فنی به ویژه کی روش و استرس رفتن ایشان از تیم ملی، فشار روانی را بر روی بازیکنان بیش از پیش کرده بود.


این کارشناس حوزه اجتماعی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ژاپن چنین استرسی را نداشت اعلام کرد: در کنار تمام حواشی و استرس های موجود، یکی دیگر از دلایل شکل گیری خشونت در بازی ایران و ژاپن، دریافت گل بد در جریان مسابقه بود که تمام انرژی جسمی و روانی ملی پوشان را گرفت. بسیاری از بازیکنان ما در این تورنمنت کم تجربه بودند و توانایی مدیریت بحران آنچنان که باید نداشتند. بازیکن اگر میادین بین المللی دیده باشد بدون شک می تواند پس از گل یک بازیابی روحی انجام دهد.


موسوی چلک در ادامه گذری بر فوتبال روان و سرعتی ژاپن زد و گفت: در سوی دیگر شیوه بازی تیم ملی فوتبال ژاپن و پاس هایی که رد و بدل می شد بسیار دقیق تر از ایران بود و این امر در کنار پاس های اشتباه بازیکنان ایرانی تاثیری منفی بر عملکرد روانی آنان ملی پوشان داشت تا جایی که برخی از بازیکنان ایرانی که تجربه مدیریت بحران نداشتند به این نتیجه رسیدند اگر از ژاپن گل دریافت کنند امکان جبران آن وجود ندارد.


کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در پایان تصریح کرد: نباید رفتار خشونت آمیز ملی پوشان فوتبال را به ایرانیان مهربان و مهمان نواز تعمیم داد زیرا افراد در شرایط سخت، ممکن است تصمیماتی احساسی بگیرند و این تصمیم تحت تاثیر شرایط مختلف مسابقه است. لذا افراد به ویژه ورزشکاران باید شناسایی کند در موقعیت های مختلف چه رفتار یا عواملی آنان را عصبانی می کند تا با کسب مهارت «خودکنترلی» بر جنبه های مختلف رفتاری در شرایط مختلف تسلط داشته باشد.


تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه شب در جریان دیدار مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 با نتیجه 3 بر صفر متحمل شکست شد. در پایان این بازی برخی از ملی پوشان ضمن نشان دادن رفتارهای ناشایست و درگیری های لفظی با بازیکنان حریف، برای دقایقی مسابقه را به حاشیه کشاندند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها