کد خبر: 264795
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۳۵:۰۰
| |

کاراته‌کای قهرمان جهان به تغییر وزن ناگهانی‌اش پاسخ داد

امیر مهدی‌زاده درباره دلایلش برای تغییر وزنش از 60- کیلوگرم به 67- کیلوگرم صحبت کرد.

کاراته‌کای قهرمان جهان به تغییر وزن ناگهانی‌اش پاسخ داد
کد خبر: 264795
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیر مهدی‌زاده درباره تغییر وزنش برای ادامه فعالیتش در تیم ملی کاراته، توضیح داد: بعد از مسابقات جهانی تصمیم گرفتم تا وزن خود را یک وزن بالاتر بیاورم و اولین تجربه‌ام نیز در وزن 67- کیلوگرم مسابقات سری‌A چین بود که خوشبختانه به مدال برنز رسیدم. در همین مسابقات چین نیز همه مدعیان وزن 67- کیلوگرم حضور داشتند و خوشحالم که عملکرد خوبی داشتم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این تغییر وزن مشکل جدی برای او در مسیر کسب سهمیه المپیک پیش نمی‌آید؟ توضیح داد: با توجه به این که امتیازات وزن 60- کیلوگرم من در وزن جدیدم (67- کیلوگرم) لحاظ نمی‌شود از مسابقات لیگ جهانی اتریش می‌توانم حاضر باشم. در این خصوص با آقای آشوری صحبت‌هایی را انجام دادیم که قرار بر این شد برای انتقال امتیازات وزن 60- کیلوگرم من به وزن جدیدم نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال کنند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد که اگر این‌گونه باشد، در مسابقات دوبی هم می‌توانم روی تاتامی بروم.

ملی‌پوش کاراته ایران افزود: این اتفاق نیاز به مکاتبه دارد که فدراسیون کاراته (محسن آشوری) این قول را به من دادند که حتما فردا نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال می‌کند تا امتیازات وزن 60- کیلوگرمم را به وزن 67- کیلوگرم انتقال دهد.

اگر این این اتفاق رخ دهد در دوبی حاضر می‌شوم وگرنه باید از کاراته وان اتریش مسابقاتم در وزن جدید را پیگیری کنم.

دارنده مدال طلای کاراته جهان در وزن 60- کیلوگرم ادامه داد: البته در ذهن من این مسائل نیست، سعی می‌کنم که در وزن 67- کیلو بهتر از 60- کیلو باشم. من در وزن قبلی همه مدال‌های ممکن را برای کشورم گرفته‌ام و حالا تصمیم دارم د وزن جدید فعالیت کنم.

مهدی‌زاده گفت: ما در گذشته نیز اسطوره‌ای چون مهدی عموزاده را در وزن 60-کیلوگرم کاراته داشته‌ایم که برای اولین بار برنز جهانی در وزن 60- کیلوگرم را برای ایران گرفت، سپس به وزن 65- کیلوگرم آمد و مدال طلا و برنز جهان را گرفت که اولین طلای کاراته ایران بود. عموزاده حتی در 70- کیلوگرم نیز توانست برنز بگیرد. این موضوع در نوع خود قابل توجه است، یک ورزشکار سه بار وزن خود را عوض کرده و در هر سه وزن روی سکو برود. این قائده برای من هم وجود دارد و سعی می‌کنم بهترین نتایج را برای کشورم کسب کنم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون، هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا تغییر وزن او دلیل خاصی داشت؟ اظهار کرد: خیر، دلیل خاصی نداشت و حتی بحث ترس از رقیبان جدید و قدیم نیز وجود ندارد. خوشبختانه همه رقبایم در وزن 60- کیلوگرم را بارها برده‌ام و حالا قصد دارم یک وزن بالاتر بروم تا توانایی‌های خود را در وزن جدید امتحان کرده و به چالش بکشم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها