کد خبر: 263426
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

بیرانوند شمایلی از پیتر اشمایکل بزرگ

تارنمای «اسپورتس 360» در گزارشی ضمن تحسین «علیرضا بیرانوند» سنگربان تیم ملی ایران، فیزیک بدنی و واکنش های شفگت انگیز او را تداعی کننده «پیتر اشمایکل» افسانه ای توصیف کرد.

بیرانوند شمایلی از پیتر اشمایکل بزرگ
کد خبر: 263426
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ اسپورتس 360 در گزارش آماری خود آورده است: «علیرضا بیراوند» پس از مهار ضربه پنالتی دقایق ابتدایی بازی مقابل عمان و شکستن قلب قرمزها، بار دیگر ثابت کرد که ابر قهرمان تیم ملی ایران است.


بیراوند 26 ساله در جام جهانی 2018 روسیه ستاره تیم ملی ایران بود و قد و قامت بلندش بار دیگر در امارات متحده عربی برای انجام وظیفه فراخوانده شد؛ در واقع این بار او به سمت راست خیز برداشت و ضربه پنالتی قاطع «احمد المحیجری» کاپیتان عمان را در 2 دقیقه آغازین دیداری که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود ایرانی ها تمام شد، مهار کرد.


براین اساس، آمار قهرمان روز نخست مرحله یک هشتم جام ملت های 2019 آسیا از قرار زیر است:


پنالتی های مهار شده: 1
شوت های مهار شده: 2
مجموع پاس ها: 24
دقت پاس های ارسالی: 75 درصد
توپ های از دست داده: 6

ایرانی ها پیش از برگزاری بازی مقابل عمان تازه وارد، محتمل ترین گزینه پیروزی و ثبت رکورد هفتمین حضور متوالی در مرحله یک چهارم محسوب می شدند.


آنها پس از خطایی که «مجید حسینی» مدافع ایران روی «محسن القصانی» مرتکب شد، از زخمی زودهنگام قسر در رفتند و بیرانوند ضربه پنالتی کاپیتان کهنه کار عمانی ها را مهار کرد تا تیمش را به وجد بیاورد.

نکته خوب در مورد بیراوند:


شکوه دروازه بانی آسیا: هواداران فوتبال آسیا در سال 2018 پس از اینکه بیرانوند برای جایزه بهترین بازیکن سال نامزد نشد، هاج و واج ماندند.


فرم شک برانگیز ماه های آغازین وی برای پرسپولیس با درخشش در جام جهانی و در بازی مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا به فراموشی سپرده شد و بیرانوند روند صعودی خود را در رقابت های قاره ای تسلسل بخشید؛ در واقع صرف نظر از مهار ضربه پنالتی شب گذشته، دستان بلندش شلیک شلاق وار «محسن القصانی» را که از فاصله تقریبی 25 متری نواخته شد را روانه کرنر کرد.بازیکنان زیادی وجود ندارند که با این قد و قامت، اینچنین چابک باشند.

خبر بد برای پرسپولسیس ها:


جام ملت ها بی شک سکوی پرتاب بیرانوند خواهد بود. همانطور که گفته شد، دروازه بان تیم ملی ایران هم اکنون در باشگاه پرسپولیس عضویت دارد اما واکنش های شگفت انگیز به همراه فیزیک بدنی خارق العاده، ویژگی هایی که تداعی گر «پیتر اشمایکل» افسانه ای است، می تواند با پایان جام ملت ها در منطقه ای خارج از آسیا چشم ها را نوازش دهد.


با این حال، کوچ به اروپا برای گلرهای ایرانی انتخاب چندان خوشایندی نبوده و برای اثبات این حرف می توانید از «علیرضا حقیقی» دروازه بان فراموش شده ایرانی بپرسید اما بیرانوند تمام فاکتورهای مورد نیاز را در اختیار دارد.


علاوه بر این، عهدی که او در ماه اکتبر با پرسپولیس بست و دلیل آن را هم «مدیون بودن» به این تیم عنوان کرد، آنقدرها هم نباید غیرقابل شکستن به نظر نمی رسد.


قاره آسیا هم اکنون از گلرهای قدرتمند زیادی بهره می برد که «متیو رایان» سنگر بان تیم ملی استرالیا به لطف تجربیاتش در اروپا به همراه کلاب بروژ و برایتون، در صدر آنان ایستاده است.


از اینرو، نمایش هایی همچون آنچه شب گذشته شاهد آن بودیم باید استعدادیاب ها را نسبت به توانایی های بیرانوند برای ادامه راه رایان کاملا متقاعد کرده باشد.

علاوه بر این، گلرهایی معدودی در جهان هستند که می توانند ضربه پنالتی مشابه ضربه کاپیتان عمان را مهار کنند؛ مهاری که به قیمت یک شگفتی برای عمانی ها تمام شد و سر و صدای هواداران این تیم در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی را تا پایان بازی به زمزمه ای کوتاه و غیرقابل شنیدن تبدیل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها