کد خبر: 255401
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

کی‌روش چه برنامه‌ای برای دژاگه دارد؟

اشکان دژاگه یکی از کاپیتان های تیم ملی در لیست نهایی قرار گرفت اما مشخص نیست کی‌روش چه برنامه ای برای استفاده از این بازیکن دارد.

کی‌روش چه برنامه‌ای برای دژاگه دارد؟
کد خبر: 255401
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کمتر کسی است که دبل اشکان دژاگه در اولین بازی ملی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل قطر را فراموش کند. از آن روز نزدیک به 7 سال می گذرد و حالا دژاگه جزو سه کاپیتان تیم ملی و در بین چهره شاخص فوتبال ایران است. او که سال های سال در فوتبال اروپا توپ می زد، با تیم ملی ایران حضور در 2 جام جهانی و یک جام ملت ها را تجربه کرد اما حالا شرایط متفاوتی را دارد و با وضعیتی خاص پای به میدانِ امارات می گذارد.

در مقدماتی جام جهانی 2014 اشکان دژاگه مهم ترین بازیکن تیم ملی ایران بود. کسی که کلاس بازی تیم کی روش را ارتقا می داد و به زعم کارشناسان نمایش هایش یک پله بالاتر از بسیاری از هافبک های فوتبال آسیا بود. او در جام جهانی 2014 نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و به خصوص در دیدار با آرژانتین نمایش بی نظیری را از خود نشان داد. ضربه سر دیدنی این بازیکن که توسط رومرو مهار شد و همچنین پنالتی گرفته نشده روی او، بی شک هرگز از خاطر فوتبال دوستان ایرانی نخواهد رفت.

یک سال بعد در جام ملت های آسیا دژاگه 3 بازی را فیکس بازی کرد و در مقابل امارات نیز به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد. با این حال ترک اروپا و پیوستن به لیگ ستارگان قطر آینده این بازیکن را تحت الشعاع قرار داده بود. پیدایش نسل جدیدی از هافبک های ایرانی نیز سبب شد تا جایگاه دژاگه در ترکیب ایران متزلزل شود و کم کم این بازیکن به نیمکت رفته و جای خود را به جهانبخش، ترابی، امیری و... بدهد.

مصدومیت های نا به هنگام این اجازه را به اشکان دژاگه نداد تا توانایی هایش را در ولسفبورگ و ناتینگهام فارست نشان دهد. در شرایطی که اشکان از مصدومیت رنج می برد و آمادگی بالایی نداشت، کی روش او را در بین 23 بازیکن لیست نهایی قرار داد و به جام جهانی برد اما برخلاف 2 تورنمنت قبلی، شماره 21 فوتبال ایران به نیمکت دوخته شد و فرصت بازی پیدا نکرد.

پس از جام جهانی او به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست تا حداقل خیالش از بازی کردن راحت باشد. حضور او حتی در 32 سالگی سطح لیگ ایران را افزایش داد و سبب ایجاد هیجان بیشتر در مسابقات شد اما بازهم مصدومیت در بدترین مقطع به سراغ هافبک تکنیکی و خوش استایل فوتبال ایران آمد. او بازی آخر مقابل فولاد را از دست داد ولی با این حال بازهم کی روش دژاگه را در لیست نهایی خود قرار داد.

حالا او در 32 سالگی با انگیزه بسیار بالا به استقبال -شاید- آخرین تورنمنت ملی اش می رود. این که کی روش در میان ترابی، جهانبخش، شجاعی، قدوس و... چطور از اشکان دژاگه بهره خواهد برد مشخص نیست اما به نظر می رسد این بار او شانس بیشتری نسبت به جام جهانی برای بازی کردن دارد چرا که هم تیم ملی مسابقات بیشتری خواهد داشت و هم اشکان با آمادگی بیشتری در اردو حاضر است.

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها