کد خبر: 254667
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

امکان استفاده از VAR در بازی دوستانه تیم ملی امید

رییس کمیته داوران در حاشیه اختتامیه کلاس داوری فیفا گفت: هدف اصلی ما این است در مسابقات آسیایی و جهانی از داوران ایرانی بیش‌تر استفاده شود.

امکان استفاده از VAR در بازی دوستانه تیم ملی امید
کد خبر: 254667
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران درباره حضور مدرسان بین‌المللی فیفا در این دوره بیان کرد: با توجه به درخواستی که هر سال از فیفا داریم، دوره داوری فوتبال فیفا را برای داوران لیگ برتر و دسته اول زیر 35 سال که توانایی بالایی داشتند را برگزار کردیم. آنچه مسلم است با برگزاری این کلاس‌ها می‌توانیم سطح علمی داوران را بالا ببریم و در آینده داوران قوی‌تری در مسابقات بین‌المللی داشته باشیم. هدف اصلی ما این است در مسابقات آسیایی و حتی جهانی از داوران ایرانی بیش‌تر استفاده شود.

او در ادامه افزود: هم‌چنین 5 مدرس و ناظر داوری ما در این کلاس حضور داشتند تا علم تدریس خود را افزایش دهند. بدون شک این کلاس برای جامعه داوری ما مفید بود، امیدوارم داوران جوان از تجربیات مدرسین این کلاس به نحو احسن استفاده کرده باشند و فوتبال و دانش داوری خود را به روز کنند.

این عضو هیات رییسه فدراسیون درباره راه اندازی سیستم VAR گفت: در روز دوم کلاس که داوران تست‌های آمادگی جسمانی خود را در ورزشگاه دستگردی زیر نظر مانیام برگزار می‌کردند، سیستم ویدئو چک را آزمایش کردیم. البته هنوز نواقصی وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم. قصد داریم در اولین اردوی تیم ملی در مرکز ملی فوتبال در یک بازی دوستانه تیم ملی امید یا نوجوانان این سیستم را امتحان کنیم.

وی افزود: آن چه مسلم است داوران و کمک داوران باید آموزش‌های لازم در این مقوله را ببیند. معتقدم اگر همه دست به دست دهیم می‌توانیم در نیم فصل دوم از سیستم ویدئو چک استفاده کنیم.

اصفهانیان در ادامه درباره این که پس از برگزاری این کلاس چقدر داوری ما رشد خواهد داشت و اشتباهات کم‌تر خواهد شد؟ گفت: انتظارات ما باید معقول باشد، اما برگزاری هر دوره آموزشی باعث رشد و پیشرفت آن رشته ورزشی می‌شود. کمیته و دپارتمان داوران تلاش می‌کند که داوران را با علم روز دنیا آشنا و امکانات لازم در اختیارشان قرار دهد.

رییس کمیته داوران در پایان تاکید کرد: امیدوارم میزبان خوبی برای محمدصالح سوبخیدن - مدرس دانش داوری و گانسان مانیام - مدرس آمادگی جسمانی که از مدرسان خوب فیفا هستند، بوده باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها