کد خبر: 253921
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از تمرین تیم ملی فوتبال زنان

بازی دوستانه خارجی؛ اصلی‌ترین نیاز فوتبال زنان

سه ماه مانده به مرحله دوم مسابقات انتخابی فوتبال زنان برای المپک 2020 و اصلی‌ترین نیاز ملی پوشان بازی‌های دوستانه با تیم‌های خارجی است.

حجم ویدیو: 8.99M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 253921
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیلوفر حامدی- سه ماه مانده به مرحله دوم مسابقات انتخابی فوتبال زنان برای المپک 2020 و اصلی‌ترین نیاز ملی پوشان بازی‌های دوستانه با تیم‌های خارجی است.

تیم ملی فوتبال زنان ایران 2 ماه پیش در مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک 2020 با کسب پیروزی‌هایی ارزشمند سهمیه ورود به مرحله دوم این رقابت‌ها را کسب کرد. حالا شاگردان مریم آزمون باید آماده حضور در مرحله دوم این رقابت‌ها شوند. مسابقاتی که فروردین سال آینده برگزار می‌شود و البته میزبانش تا به این لحظه هنوز مشخص نشده‌است.

تیم ملی فوتبال که از اسفند سال گذشته در اردوهای مستمر به سر برده‌است، حالا که بازیکنان درگیر مسابقات باشگاهی و لیگ هم هستند متوقف نشده‌است.

مرحله نخست این اردو برای آمادگی شرکت در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020 از این هفته آغاز شد و اردونشینان با اجازه از تیم‌های باشگاهیشان سه روز در اردوی تیم ملی حاضر شدند.

این اتفاق، یعنی برگزاری اردوهای مستمر پیش از مسابقات رخدادی نو در فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود چراکه تا سال‌‌های گذشته همیشه یک ماه پیش از مسابقه یک اردو برگزار می‌کردند و تیم ملی با کمترین آمادگی راهی مسابقات می شد. حالا که این معضل برطرف شده دومین نیاز مهم ملی‌پوشان مطرح می‌شود و آن حضور در اردوهای تدارکاتی خارجی و برگزاری بازی های دوستانه است.

امروز علاوه بر اینکه اهالی رسانه مهمان اردونشنان شدند، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم در این اردو حاضر شد.

تاج با اشاره به اینکه برنامه‌های جدی برای فوتبال زنان در فدراسیون دارند گفت: ابتدا که فوتسال و فوتبال زنان را شروع کردیم هدف این بود که دخترانمان فقط در مسابقات شرکت کنند اما حالا می‌بینید که اوضاع تغییر کرده‌است. امسال تمام تیم‌های ملی زنان ما در همه رده‌های سنی توانستند از مرحله نخست مسابقات مقدماتی صعود کنند و این اتفاق مهمی است.

تاج در پاسخ به اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز ملی‌پوشان بزرگسال اردوهای تدارکاتی خارجی و همچنین مسابقات دوستانه با تیم‌های خارجی است عنوان کرد: همه تلاش و هدف ما هم همین است که بتوانیم اردوهای خارجی و مسابقات دوستانه برای تیم ها در نظر بگیریم. البته قطعا می‌دانید که مشکلاتمالی و محدودیت بودجه هم وجود دارد. خدا را شکر که نرخ ارز پایین آمد تا اوضاع کمی بهتر شود.

هاجر دباغی ملی‌پوش مصدوم تیم هم با اشاره به اهمیت بازی‌های دوستانه عنوان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز ما همین است. در این یک سال که اردوهای منظم داشتیم و اوضاع بهتر از گذشته بود خیلی رشد کردیم و نشان دادیم که در صورت وجود توجه چه پتانسیلی داریم. حالا هم که مرحله دوم مسابقات انتخابی را در پیش داریم، باید با تیم‌های خارجی مسابقه دهیم تا به هماهنگی بیشتر برسیم. چون رقبای ما در مسابقات پیش رو خیلی قوی‌تر از رقبای مرحله نخست هستند.

اما مریم آزمون سرمربی تیم ملی علاوه بر بازی تدارکاتی معتقد است اردو در کشورهای شرق آسیا هم نیاز ملی‌پوشان است: هنوز میزبان مسابقات مشخص نیست و اگر یکی از کشورهای شرق آسیا میزبان شوند کار ما هم سخت خواهد‌شد. چرا که بچه‌ها باید در دمای حدود 40درجه بازی کنند. رطوبت خیلی بالاست و حتی از نظر تغذیه هم بازیکنان شرایط راحتی ندارند. به همین دلیل بهتر است ما یک هفته اردوی تدارکاتی در یکی از همین کشورهای شرق آسیایی داشته‌باشیم تا بچه‌ها به هماهنگی برسند.

او با اشاره به اینکه نگاه فدراسیون به فوتبال زنان تغییر کرده‌است گفت: خوشبختانه اوضاع تغییر کرده است و بیش از گذشته به فوتبال زنان توجه می‌کنند.

در حال حاضر هم تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده و اگر توجه‌ها بیشتر شود قطعا بازیکنان من پاسخ همه زحمات را می دهند. رقبای ما مثل میانمار و لائوس و خیلی کشورهای دیگر در طول سال مرتبا با هم مسابقه می‌دهند و این موضوع تاثیر زیادی بر عملکردشان در مسابقه دارد. همین الان بازیکنان ما از نظر تکنیکی شرایط خوبی دارند، فقط بعد تاکتیکی و شرایط جسمانی مهم است که بین ما با رقبایمان فاصله می‌اندازد. در صورتی که اردوها و مسابقات دوستانه بیشتر شود می‌توانیم این فاصله را کم کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها