کد خبر: 253298
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

ماموریت سخت سولسشر در یونایتد

«اوله گانر سولسشر» تعویض طلایی منچستریونایتد، پس از به دست گرفتن سکان هدایت این تیم می بایست برای احیای شیاطین سرخ ریخت و پاش های به جا مانده از «آقای خاص» مغضوب را در اولدترافورد سر و سامان دهد.

ماموریت سخت سولسشر در یونایتد
کد خبر: 253298
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای «ترایبال فوتبال» در گزارش نوشت: بدنبال اخراج «خوزه مورینیو» سرمربی تیم منچستریونایتد، مقامات این تیم «اوله گانر سولسشر» ستاره اسبق این تیم را به عنوان جانشین موقت وی انتخاب کردند و حالا مرد نروژی اسبق یونایتدی ها پس از به دست گرفتن سکان هدایت شیاطین سرخ بحران زده می بایست در جستجو برای بازگرداندن بخت های این تیم و همچنین جلوگیری از پیشرفت و گسترش ذهنیت منفی پیرامون اولدترافورد، موضوعات زیادی را سر و سامان ببخشد.


اما در بین این چالش ها، ظاهرا رسیدگی به سه موضوع نسبت به مشکلات بی شمار تلبار شده در رختکن شیاطین سرخ، اولویت دارد:


بالا بردن روحیه تیم


بازی کردن تحت هدایت مورینیو که از انتقاد علنی از بازیکنانش و بیان اظهارات تند و پرخاشگرانه در مورد آنها هیچ ابائی نداشت، تاثیراتی مخرب و اجتناب ناپذیری روی یونایتدی ها بر جای گذاشت.


با افزودن تاکتیک های خشک مورد استفاده از آقای خاص و همچنین تنش های ملموس موجود پیرامون الودترافورد به فهرست آثار مخرب به جا مانده از وی، می توانید اوج بحران را تا اندازه ای حس کنید.


در نتیجه، شیاطین سرخ در مارپیچی نزولی و غول پیکر، محصور شده اند؛ مارپیچی که موجب شده تا آن ها در حال حاضر با 19 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول صدرنشین، در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس جا خوش کنند؛ رتبه ای که به هیچ عنوان با کیفیت و شان باشگاهی همچون منچستریونایتد همخوانی ندارد.


و حالا نخستین چالش پیش روی سولسشر پس از به دست گرفتن سکان هدایت یونایتد، بازگرداندن حس اعتماد به نفس و تزریق نگرش مثبت به گروهی تشنه اعتماد است.


نکته مهم و حائز اهمیت در این مسیر، سابقه سولسشر در پست های پیشنیش در خصوص حمایت از بازیکنان و القای حس اعتماد به نفس به تیم های تحت هدایتش است و این اتفاق بدون شک هوای تازه ای به شش های تیمی خواهد دمید که به وضوح از سبک تخریب گرانه و رویکرد منفی مورینیو، به ستوه آمده بودند.

سر و سامان دادن به پوگبا


روابط تیره و تار «پل پوگبا» هافبک فرانسوی یونایتد و موینیو برای مدت های طولانی به یکی از داستان های ناامید کننده و تکراری اولدترافورد تبدیل شده بود؛ در حالی که مورینیو با انتقادهای شدید علنی و مکرر از پوگبا و نیمکت نشین کردن مرتب وی، آتش تنش را شعله ور می کرد، در سوی مقابل هافبک ملی پوش شیاطین سرخ هم با رفتارهای عجیب و غریب و صراحت لهجه اش که همواره او را به دردسر می اندازد، نه تنها هیچ تلاشی برای کاستن تنش ها نمی کرد بلکه در چندین مورد، موجب از کوره در رفتن آقای خاص نیز شد.


با این حال، مورینیو که در اعماق وجودش نسبت به پوگبا اطمینان نداشت، برای گرفتن بهترین بازی از ستاره 89 میلیون پوندی تیمش تقلای زیادی کرد.


این در حالی است که سولسشر که پیش تر یعنی همزمان با هدایت تیم دوم یونایتد، پوگبا را مورد تحسین قرار داده بود، از فرصت به وجود آمده برای استفاده هر چه بیشتر از ستاره مستعد و پیشین یوونتوس بهره خواهد برد.


سولسشر در ماه آگوست در اظهار نظری اظهار داشت: بدون شک تیم را حول محور پوگبا می سازم چرا که تنها این کار باعث شکوفا شدن او می شود؛ پوگبا بازیکنی فوق العاده است و امیدوارم بتوانیم با نگه داشتنش، تیم را با او بسازیم.


بنابراین انتظار می رود پوگبای بی اندازه مستعد را بار دیگر در ترکیب اصلی تیم در بازی پیش روی یونایتد مقابل کاردیف سیتی ببینیم، چرا که با توجه به اظهارات سرمربی 45 ساله، هافبک مرموز فرانسوی جزء اصلی نقشه های او است.

بازگشت فوتبال هجومی


همزمان با بالا گرفتن تنش ها در چندین جبهه، تاکتیک های ناخوشایند و به اصطلاح خفه ای که توسط مرد پرتغالی به اجرا گذاشته می شد، یکی از مواردی بود که همواره از سوی بسیاری مورد انتقاد قرار می گرفت.


با توجه به سابقه سولسشر، او می بایست فوتبال جسورانه تر و هجومی تری را به اولدترافورد بازگرداند؛ چیزی که همچون موسیقی خوش آهنگ، گوش های هواداران وفادار یونایتد را بنوازد.


اگرچه تثبیت کردن این ایده ها کمی زمان می برد اما زمانی که آن ها در جای خود مستقر شوند، سولسشر می تواند امیدوار باشد تا تیم تحت هدایتش فوتبالی هجومی، مالکانه و آمیخته با هیجان ارائه دهد.


در راستای این هدف، تعویض طلایی یونایتدها که از «سر الکس فرگوسن» و «پپ گواردیولا» به عنوان الگوهای فوتبالی خود یاد کرده و هرگز از اطمینان کردن به جوانان نهراسیده است، از آخرین نقطه، شروع به ترمیم ستون فقرات تیمش خواهد کرد و برای این منظور مدافعان عقب را کمی جلوتر آورده و از سرعت خیره کننده و تحرک بازیکنانی همچون «آنتونی مارسیال» و «مارکوس رشفورد» برای باز کردن دفاع حریفان استفاده خواهد کرد.


تمام موضوعات گفته شده، مویدی است بر وظیفه سنگین سولسشر برای بازگرداندن منچستر و احیای شیاطین سرخ آسیب دیده؛ به عبارت دیگر، با توجه به عشق و علاقه وافر وی به باشگاه، احاطه داشتن بر جو حاکم بر اولدترافورد، تمایل به ارائه فوتبال هجومی و بازگرداندن حس لذت از فوتبال به بازیکنان بی انگیزه تحت اختیارش، تماشای او در حالی که برای احیای یونایتد دوست داشتنیش، از تمام وجود مایه می گذارد، می تواند به سرگرمی جذاب برای فوتبال دوستان تبدیل شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها