کد خبر: 252010
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

واکنش بازیکنان به روند آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌‎های آسیا

انتظارها از تیم ملی بالاست/ تمام فکر بازیکنان قهرمانی در جام ملت‌هاست

اردوی تیم ملی فوتبال ایران از هفته گذشته آغاز شد و بازیکنان دعوت‌شده کم‌کم به تمرینات تیم ملی اضافه شدند.

انتظارها از تیم ملی بالاست/ تمام فکر بازیکنان قهرمانی در جام ملت‌هاست
کد خبر: 252010
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران بازیکنان داخلی هم به دیگر نفرات حاضر در اردو پیوستند تا تمرین تیم ملی با جدیت بیشتری پیگیری شود. با کامل شدن ترکیب بازیکنان تیم ملی باید به قطر برود و اردوی اصلی خودشان را در این کشور برگزار کنند.

تیم ملی ایران بیش از 40 سال است که نتوانسته قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و همین موضوع باعث شده تا شرایط برای کی روش و بازیکنان تیم ملی کمی سخت شود. البته بازیکنان در مصاحبه‌های خودشان اعلام کرده‌اند که تیم ملی از شرایط خوبی برخوردار است. آن‌ها امیدوار هستند که بتوانند با برنامه‌ریزی کادر فنی و تلاش بازیکنان بتوانند قهرمان آسیا شوند.

بازیکنان تیم ملی حالا از روند آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت آسیا می‌گویند.

مهدی ترابی: انتظارها از تیم ملی بالاست

مهدی ترابی بازیکن جوان تیم ملی و پرسپولیس که به‌تازگی به اردوی تیم ملی پیوسته گفت: بازی‌های سختی پیش‌رو داریم. با توجه به عملکردمان در جام جهانی 2018 روسیه انتظارها از ما بالا است. همه بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنند.

این هافبک تیم ملی در پایان در مورد حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی اظهار کرد: تمام تلاش خود را می‌کنم که بتوانم خوب کارکنم و ان‌شاءالله بتوانم برای تیم مفید باشم. اگر فرصت بازی پیدا کردم تمام تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

چشمی: تمام فکر ما قهرمانی در جام ملت‌هاست

روزبه چشمی، در تمرین این تیم اظهار کرد: از اولین روزی که اردوهای بعد از جام جهانی آغاز شد،‌ برنامه ما این بود که قهرمان جام ملت‌ها شویم. به‌هرحال هر مشکل و سختی هم بوده دیگر تمام‌شده است و این اردوی آخر ماست. تمام تمرکز بازیکنان و کادر فنی این است که بتوانیم بعد از مدت‌ها قهرمان جام ملت‌ها شویم. تمام فکر ما همین است. فقط به دعای خیر مردم نیاز داریم. ان‌شاءالله مردم و رسانه‌ها از ما حمایت کنند.

او ادامه داد: قهرمانی در جام ملت‌ها برای فوتبال ما خوب است. مشکلات و سختی‌ها هر چه بود، ما الان در اردوی آخر هستیم و سعی می‌کنیم با همه مشکلاتی که داشتیم در جام ملت‌ها موفق شویم.

آزمون: حمایت مسئولان؟ نمی‌دانم چه بگویم

سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در تمرین امروز این تیم گفت: شرایط تیم ملی بسیار خوب است. امیدوارم بازی دوستانه خوبی داشته باشیم و بعد از اردوی قطر به دبی برویم و بهترین نتیجه را در جام ملت‌ها کسب کنیم.

او ادامه داد: هر تیمی که در جام ملت‌ها حضور دارد برای قهرمانی می‌آید. فقط تمرکزمان را روی کار خودمان می‌گذاریم. ان‌شالله که موفق شویم.

او در مورد این‌که آن‌ها در اردوی آخر تیم ملی تنها هستند و هیچ‌یک از مسئولان کنار آن‌ها حضور ندارند، گفت: نمی‌دانم چه بگویم. این تیم ملی ایران است. ما دوست داشتیم مسئولان باشند اما من دخالتی در این موضوع نمی‌کنم.

آزمون در مورد مصدومیت خودش و جهانبخش هم بیان کرد: تصمیم‌گیری در مورد این موضوع بر عهده کادر فنی است.

نوراللهی: شانس قهرمانی داریم

احمد نوراللهی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران گفت: شکر خدا همه‌چیز خوب پیش می‌رود. بازیکنان آماده هستند. امیدوارم تمرین‌های خوبی پیشرو داشته باشیم تا همه برای جام ملت‌ها آماده شوند.

تیم ملی فوتبال ایران سه بازی تدارکاتی با قطر، فلسطین و لبنان خواهد داشت. بازیکن ایرانی دراین‌باره اظهار کرد: بازی‌های دوستانه به تیم ملی خیلی کمک خواهد کرد و باعث هماهنگی بین بازیکنان می‌شود. ان‌شاءالله این هماهنگی بیش‌تر شود و امیدوارم بتوانیم در این بازی‌ها موفق شویم.

او در مورد شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها گفت: شانس قهرمانی داریم. با بازیکنان و کادر فنی خوبی که داریم و حمایت مردم بتوانیم موفق باشیم و مایه افتخار برای ایران باشیم.

طارمی: برای قهرمانی تیم ملی دعا می‌کنم

مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی فوتبال در تمرین این تیم، گفت:‌ ان‌شاءالله بتوانیم بعد از سال‌ها یک نتیجه در شأن تیم ملی کسب کنیم. قهرمانی ساده نیست و عده‌ای سعی دارند این موضوع را ساده جلوه دهند. اگر قهرمان شدن در جام ملت‌ها ساده بود در این 20، 30 سال قهرمان می‌شدیم. کار خیلی سخت است اما همه تلاشمان را می‌کنیم که قهرمان شویم.

طارمی در مورد بازی‌های دوستانه پیش روی تیم ملی هم اظهار کرد: درست است که بازی‌های خیلی سختی نیست اما به ما کمک می‌کند که برنامه‌های تاکتیکی خودمان را تمرین کنیم.

مسعود شجاعی: با شرایط سخت به جام ملت ها می‌رویم

مسعود شجاعی پیش از سفر تیم ملی فوتبال کشورمان به قطر گفت: هر کاری می‌توانستیم انجام دادیم و اکنون با شرایط سخت به مسابقات می‌رویم و از مسئولان هم ناامید هستیم. در حال حاضر کار خاصی نمی‌شود انجام داد و بازی‌ها و اردوهایی که باید را به هر شکلی برگزار کردیم. هم‌اکنون باید خود را از نظر روحی و روانی آماده کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم این تورنمنت سخت را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا هیچ‌کدام از مسئولان فدراسیون برای بدرقه تیم ملی نیامده‌اند، عنوان کرد: خودتان شاهد هستید و واقعاً حرفی برای گفتن نمی‌ماند. اولین بار است که این اتفاق می‌افتد. آنقدر درباره مشکلات حرف زده‌ایم که دیگر به هیچ‌کس هم برنمی‌خورد. واقعاً از این زشت‌تر نمی‌شود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال درباره شانس موفقیت این تیم در جام ملت‌های آسیا نیز خاطرنشان کرد: تیم ملی آنقدر بازیکن مستعد دارد که همه چیز آماده است تا نتایج خوبی را در جام ملت‌ها بگیریم.

شجاعی راجع به اینکه توقع قهرمانی از تیم ملی انگیزه آنها را بیشتر می‌کند یا اینکه کارشان را سخت‌تر خواهد کرد، یادآور شد: هر دو مورد اتفاق می‌افتد. هم انگیزه‌مان بالا می‌رود و هم اینکه کارمان برای موفقیت بیشتر خواهد شد. من به شخصه به این تیم امیدوارم و برای بار آخر می‌گویم که از مسئولان ناامید هستیم.

امکاناتی که داشتیم در حد یک تیم مدعی نبود

اشکان دژاگه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حریفان تیم ملی تدارک خوبی برای مسابقات جام ملت‌ها دیده‌اند، اما ما هم برای دفاع از پرچم ایران راهی مسابقات می‌شویم. ما چند بازیکن مصدوم داریم که گویا وضعیت‌شان بهتر شده است. چند بازی تدارکاتی هم در قطر خواهیم داشت که فرصت خوبی است تا مصدومان شرایط بازی کردن را پیدا کنند تا با آمادگی خوب راهی جام ملت‌ها شویم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این پرسش که «آیا تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود؟»، گفت: با توجه به بازی‌های خوبی که تیم ملی در جام جهانی انجام داد الان همه تیم‌های آسیایی تفکر دیگری در مورد تیم ملی دارند و ما را جزو تیم‌هایی می‌دانند که می‌تواند قهرمان شود. خودمان هم همین تفکر را داریم تا بعد از 45 سال دل مردم را شاد کنیم.

دژاگه در ارتباط با نحوه آماده‌سازی تیم ملی و مشکلاتی که در این راه وجود داشته است، خاطرنشان کرد: چه بگویم؟! واقعاً شرایطی که برای ما وجود داشت و امکاناتی که فراهم شد در حد یک تیم مدعی قهرمانی نبوده است. تیم‌های قطر، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی امکانات خیلی بهتری نسبت به ما دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها