کد خبر: 250883
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از زندگی ورزشی ایرج دانایی‌فر؛

اولین گلزن تیم ملی ایران در جام جهانی درگذشت

ایرج دانایی فر بازیکن تیم‌های پاس و استقلال و تیم ملی فوتبال ایران درگذشت.

حجم ویدیو: 15.05M | مدت زمان ویدیو: 00:06:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 250883
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اولین گلزن تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی درگذشت؛ ایرج دانایی‌فر بازیکن سابق تیم‌های پاس و استقلال و تیم ملی فوتبال ایران، فرزند علی دانایی فر مربی سالهای پیشین تیم استقلال تهران بود. پدرش از بنیان‌گذاران تیم فوتبال باشگاه دوچرخه‌سواران تاج و استقلال کنونی به شمار می‌رفت که در این تیم هم‌ بازی می‌کرد.


ایرج دانایی فر متولد سال 1329 در تهران بود. او در سنین کودکی علاقه و استعداد خود در فوتبال را نشان داد و در سال 1349 به‌صورت رسمی وارد عرصه باشگاهی شد.


بعد از درخشش دربازی‌های باشگاهی، دانایی فر به تیم ملی دعوت شد. اولین بازی ملی دانایی فر در دی‌ماه سال 1355 مقابل عربستان و در مقدماتی جام جهانی بود که با پیروزی ایران به پایان رسید.


او در جام جهانی 1987 آرژانتین یکی از بازیکنان تیم ملی ایران بود و بازی‌های خوبی از خودش به نمایش گذاشت. دانایی فر در بازی مقابل اسکاتلند زننده تنها گل تیم ملی بود و نام او به‌عنوان اولین بازیکن ایرانی زننده گل در جام جهانی ثبت شد.


از دیگر افتخاراتی که این چهره دوست‌داشتنی برای فوتبال ایران به ثبت رساند دعوت شدن به تیم منتخب جهان برای بازی خداحافظی اسطوره سرشناس فوتبال برزیل یعنی پله بود که باعث شد تا او تجربه حضور در کنار پله، کرایوف وبازیکنان سرشناس دیگر را نیز به دست بیاورد.


ایرج دانایی فر در اواخر عمر در آمریکا زندگی می‌کرد. او پس از بازگشت به ایران به دلیل مشکل کبد در شیراز بستری شد و پس از چند روز درگذشت.


فیفا امروز صبح در توییتی فوت دانایی فر را تسلیت گفت و از آن به‌عنوان خبر بد یادکرد.


جواد الله وردی بازیکن پیشین استقلال و از همبازیان ایرج دانایی فر در تیم ملی ایران درباره او به اعتمادآنلاین گفت: دانایی فر یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود.
روحش شاد و یادش گرامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها