آلمان به دسته‌ی دوم لیگ ملت‌های اروپا سقوط کرد

نارنجی‌پوشان هلند با پیروزی مقابل قهرمان دنیا باعث شدند قهرمان جام جهانی 2014، دشمن فوتبالی دیرین‌شان به لیگ B لیگ ملتهای یوفا سقوط کند.

آلمان به دسته‌ی دوم لیگ ملت‌های اروپا سقوط کرد
کد خبر: 245501
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سال 2018 برای شاگردان یواخیم لوو سال بسیار تلخ و دردناکی بوده ولی این سال در ماه‌های آخر خود هم وجه دیگری از تلخی‌اش را به لوو و شاگردانش نشان داد تا آنها در اولین دوره‌ی برگزاری رقابتهای لیگ ملتهای یوفا از لیگ A این رقابتها حذف شده و بعد از حذف از مرحله‌ی گروهی جام جهانی روسیه، سقوط دردناک دیگری را تجربه کنند.

پیروزی 2-0 هلند مقابل قهرمان دنیا فرانسه، در بازی‌ای که در رتردام برگزار شد قعرنشینی آلمان در گروه 1 لیگ A رقابتهای لیگ ملتهای یوفا را قطعی کرد تا مشخص شود که شاگردان لوو در بازی بعدی خود هر نتیجه‌ای بدست بگیرند نخواهند نتوانست از قعر جدول این گروه فرار کنند.

جورجینیو وینالدو کمی پیش از پایان نیمه‌ی اول بازی گل اول هلند به فرانسه را به ثمر رساند و در وقتهای تلف‌شده‌ی انتهای بازی، ممفیس دیپای از روی نقطه‌ی پنالتی دومین گل نارنجی‌پوشان را به ثمر رساند تا امیدهای آلمان به تساوی فرانسه نقش بر آب شود و تومار قهرمان جام جهانی 2014 پیچیده شود.

آلمان البته روز دوشنبه باید در آخرین بازی خود در این گروه به مصاف هلند برود. آلمانی که از سه بازی خود در مرحله‌ی گروهی لیگ ملتهای یوفا تا کنون تنها یک امتیاز اندوخته است. آلمان دیروز جمعه با نتیجه‌ای که هلند مقابل فرانسه بدست آورد به جمع ایسلند و لهستان پیوست، سه تیمی که تا کنون سقوط‌شان از لیگ A قطعی شده است. یکی از تیمهای کرواسی و انگلستان هم به این سه تیم خواهند پیوست تا فصل آینده در لیگ B لیگ ملتهای یوفا به میدان بروند.

دیگر ناکامی بزرگ آلمان در سال جاری در جریان جام جهانی اتفاق افتاد، زمانی که مانشافت با شکست در مقابل مکزیک و کره‌ی جنوبی، برای اولین بار از سال 1938 مجبور شد در مرحله‌ی گروهی با جام جهانی وداع گوید. آلمان در سال 2018 تا کنون 12 بازی انجام داده که از میان آنها تنها در 4 بازی موفق به کسب پیروزی شده است. این ناکامی‌ها و نتایج غیر قابل باور باعث شده فشار بسیار شدیدی به یواخیم لوو وارد شود و در آلمان صداهایی که خواهان اخراج او هستند روز به روز بلندتر می‌شود.

از چهار پیروزی آلمان در سال 2018 که به آن اشاره شد، سه پیروزی در بازی‌های دوستانه مقابل عربستان صعودی، پرو و روسیه بدست آمده که همگی پیش از جام جهانی انجام شده‌اند. چهارمین پیروزی آلمان هم در جام جهانی اتفاق افتاد، زمانی که گل دیرهنگام تونی کروس باعث شد ژرمنها در بازی مقابل سوئد در مرحله‌ی گروهی با نتیجه‌ی 1-0 به پیروزی برسند.

لوو در اوایل ماه ژوئیه به فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که با وجود ناکامی فاجعه‌بار تیمش در جام جهانی روسیه می‌خواهد به سرمربی‌گری تیم ملی این کشور ادامه دهد. مسئولین بلندپایه‌ی فدراسیون آلمان در آن زمان به لوو گفتند که همچنان با تمام قوا از او حمایت خواهند کرد. اما نتایج ضعیفی که مانشافت از آن زمان تا امروز بدست آورده بدون شک آینده‌ی لوو به عنوان سرمربی آلمان را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است و ممکن است فشارها آنقدر افزایش یابد که مسئولین فدراسیون فوتبال آلمان دیگر نتوانند در مقابل سیل تقاضاهای افکار عمومی مقاومت کرده و از خیر وفادار ماندن به لوو بگذرند.

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها