کد خبر: 241837
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۴:۰۹:۰۰
| |

علیرضا بیرانوند:

دوست دارم مرد سال آسیا شوم/ از حجازی و عابدزاده خیلی چیزها آموختم

دروازه‌بان تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند تمام تمرکز خود را روی قهرمانی در آسیا گذاشته و امیدوار است در بازی رفت، نمایش موفقیت آمیزی داشته باشد.

دوست دارم مرد سال آسیا شوم/ از حجازی و عابدزاده خیلی چیزها آموختم
کد خبر: 241837
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۴:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بیرانوند کیفیت خود را در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در برابر السد نشان داد. جایی که بازی با نتیجه 1-1 دنبال می شد و تنها 4 دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود و السدی ها سانتر زیبایی را برای ستاره افسانه ای خود ژاوی ارسال کردند و او از 7 متری دروازه پرسپولیس، اقدام به گلزنی کرد. اما بیرانوند در شرایطی که 81 هزار تماشاگر در سکوت کامل فرو رفته بودند با یک عکس العمل دیدنی و ناممکن دروازه تیمش را نجات داد.

این یکی از چهار سیو بیرانوند در بازی با السد بود. که باعث شد پرسپولیس به دیدار فینال آسیا برسد. بیرانوند حالا با دروازه بان های بزرگ تاریخ فوتبال ایران یعنی احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی مقایسه می شود. او که موفق شد در جام جهانی 2018 پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند، در این باره گفت: آن ها از دروازه بان های بزرگ هستند و من چیزهای زیادی را از آن ها آموخته ام.

بیرانوند ادامه داد: من هیچ وقت نمی توانم مثل آن ها باشم. حجازی یک مرد فوق العاده بود که به خاطر احترام برای ارزش های اخلاقی شناخته شده بود، من همیشه از او مسائل مختلفی یاد گرفتم. عابدزاده را خیلی دوست دارم و پسرش هم اکنون در تیم ملی هم تیمی من است.

با این حال بیرانوند می تواند با کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا، عنوانی را به دست آورد که هیچ کدام از این دروازه بان ها موفق به کسب آن نشده اند. او در یک سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و به احتمال زیاد در ماه نوامبر کاندیدای کسب عنوان برترین بازیکن سال خواهد بود.

دروازه بان پرسپولیس درباره این جایزه اظهار داشت: اگر من آن را به دست آورم برای خودم و کشورم افتخار بزرگی خواهد بود. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون همواره یکی از اهداف من این جایزه بوده است. اگر مرد سال آسیا شوم، سال های بعد از آن لذت می برم.

پس از بازی برای نفت تهران و پرسپولیس بدون شک بازی در اروپا برای بیرانوند جذابیت های بسیار زیادی را دارد؛ جایی که بازیکنان ایرانی زیادی در آن شاغل هستند اما بیرانوند می گوید حالا وقت این صحبت ها نیست و بعد از جام ملت ها می شود راجع به آن نظر داد. او گفت: پس از جام جهانی تمام تمرکز من روی پرسپولیس بود چرا که واقعا روی مشکلات و مسائل پرسپولیس توجه داشتم. من می خواهم با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم و سپس روی جام ملت ها تمرکز می کنم، واقعا دوست دارم بهترین دروازه بان آسیا در جام ملت های 2019 شوم.

بیرانوند در پایان این گفتگو با سایت رسمی ای اف سی درباره لژیونرشدنش توضیح داد: پس از جام ملت ها زمان کافی برای هرگونه پیشنهاد را خواهم داشت اما همانطور که همیشه گفتم دوست دارم اگر روزی از ایران خارج شدم، برای یک باشگاه بزرگ اروپایی بازی کنم.

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها