کد خبر: 237259
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

امیررضا واعظ آشتیانی:

جانباز بالای 50 درصد توانایی کار ندارد

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: مقاومت در قبال قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان، غیرقابل‌قبول است و اگر مدیری در مقابل آن مقاومت می‌کند، مشخص است که منافعی دارد.

جانباز بالای 50 درصد توانایی کار ندارد
کد خبر: 237259
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص مقاومت برخی مدیران ورزشی در برابر قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند برای آحاد مردم قابل توجه باشد، پایبندی به قانون و قانون‌مداری است. اجرای صحیح قانون باید برای همه سطوح جامعه باشد، بدین‌معنی‌که مردم باید احساس کنند که قانون تنها برای یک عده خاص تعریف نشده است.

وی افزود: قانون باید عام باشد و قانونی که در مجلس شورای اسلامی به‌تصویب می‌رسد، باید توسط مجریان برای همه و به‌درستی به‌اجرا گذاشته و بررسی شود که آیا نظارت عالیه بر این امر صورت خواهد گرفت یا خیر. اجرای قانون موجب اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه می‌شود و این مسئله باید بدون هرگونه تبصره، رانت و پارتی‌بازی باشد تا بتواند اعتماد عمومی را جلب کند و مردم بتوانند به کارگزاران خودشان اعتماد کنند. اگر این اتفاق رخ داد، یکی از نشانه‌های کارآمدی نظام تلقی خواهد شد.

واعظ آشتیانی ادامه داد: بنابراین مقاومت در قبال قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان، غیرقابل‌قبول است، گرچه اجتناب‌ناپذیر است و اگر مدیری در مقابل آن مقاومت می‌کند، مشخص است که منافعی دارد. متأسفانه این فکر در بعضی از مدیران وجود ندارد و آنها فکر می‌کنند که تا دم گور باید این مسئولیت را داشته باشند اما خودشان به‌خوبی می‌دانند که بحث منافع‌شان در میان است نه بحث منافع خدمت به مردم.

مدیرعامل اسبق استقلال افزود: این اتفاق سال 85-84 نیز به‌شکلی دیگر و در مورد دوشغله‌ها مطرح شده بود. آن زمان بنده اولین نفری بودم که به‌احترام قانون از یکی از مسئولیت‌هایم کنار کشیدم، با اینکه مواد و تبصره‌ها و تفسیرهای خاصی وجود داشت که با توسل به آنها می‌توانستم از این امر طفره بروم اما اجرای قانون مهم‌تر است.

وی گفت: متأسفم برای عده‌ای که برای دور زدن قانون، دست‌وپا می‌زنند. البته این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که برخی در سن پختگی بازنشسته می‌شوند و باید از این نیروها و تجارب‌شان استفاده شود اما اکثر مدیران ما متأسفانه خودخواه هستند. برآیند تربیت مدیر و نیروی انسانی در کشور درست نیست. نباید بازنشستگی در سنین پختگی 50 تا 55 سال باشد. البته این موضوع که اشاره کردم فقط در شرایط کنونی است و در شرایط عادی این قانون باید شامل همه مدیران بشود.

واعظ آشتیانی درخصوص دور زدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان توسط برخی مدیران با استفاده از حربه بالا بردن درصد جانبازی اظهار کرد: بعید می‌دانم بنیاد شهید این موضوع را بپذیرد. مگر جانبازی را با ترازو می‌سنجند؟ این امر ماهیت جانبازی را زیر سؤال می‌برد و منزلت و شأن جانبازان واقعی که خیلی از آنها قطع‌نخاع هستند و سال‌هاست روی تخت بیمارستان یا در خانه بستری هستند زیر سؤال می‌برد. بنیاد شهید باید در این زمینه پاسخگو باشد. چطور فلان مدیر تا دیروز فعالیت و کارهای ورزشی می‌کرد و 50 درصد معلولیت و جانبازی دارد، درحالی‌که جانباز بالای 50 درصد، توانایی فعالیت و کار ورزشی را ندارد. امیدوارم این مسئله در حد شایعه باشد و به‌طورقطع مطمئنم بنیاد شهید زیر بار این مسئله نخواهد رفت.

وی در پایان گفت: اگر چنین موضوعی درست باشد، باید نهادهای ناظر به آن ورود کرده و با خاطیان برخورد مناسب داشته باشند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها