کد خبر: 231586
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

بهروز عطایی، مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تیم ملی والیبال ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها است/ ایران می‌تواند در مسابقات والیبال قهرمانی جهان از گروهش صعود کند

بهروز عطایی مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران بازی‌های قهرمانی جهان را بالاترین تورنمنت والیبالی جهان دانست و گفت: بازی‌های جهانی از سطح بسیار بالایی برخوردار است و باید گفت سطح این بازی‌های تنها از بازی‌های المپیک پایین‌تر است.

تیم ملی والیبال ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها است/ ایران می‌تواند در مسابقات والیبال قهرمانی جهان از گروهش صعود کند
کد خبر: 231586
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازی‌های والیبال قهرمانی جهان آغاز شده و تیم ملی والیبال ایران هم فردا، 21 شهریورماه باید به مصاف تیم ملی پورتوریکو برود. ایران در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های بلغارستان، فنلاند، پورتوریکو، لهستان و کوبا هم‌گروه است و این شانس را دارد که بتواند از گروهش صعود کند.

شاگردان کولاکوویچ که به‌تازگی قهرمان بازی‌های آسیایی شده‌اند تلاش دارند تا به‌عنوان بهترین تیم آسیا بهترین نتیجه تاریخ والیبال ایران در جهان را رقم بزنند. کولاکویچ هم توانسته تا حدودی چهره تیم ملی را دگرگون کند و از بازیکنان جوان در تیم ملی به‌خوبی استفاده کند.

والیبالیست‌های ایران پیش از آغاز بازی‌های جهانی چند بازی تدارکاتی با آمریکا، اسلوونی و کانادا برگزار کردند که نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند. هرچند تیم ملی نتوانست نتایج خوبی در این بازی‌های تدارکاتی کسب کند، اما کارشناسان والیبال ایران از این موضوع ناراضی نیستند و به تمجید از عملکرد کولاکوویچ و جوانان والیبالیست ایران پرداختند.

بهروز عطایی، مربی والیبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بازی‌های قهرمانی جهان را بالاترین تورنمنت والیبالی جهان دانست و گفت: «بازی‌های جهانی از سطح بسیار بالایی برخوردار است و باید گفت سطح این بازی‌های تنها از بازی‌های المپیک پایین‌تر است. همین موضوع باعث شده تیم‌هایی که حضور پیدا می‌کنند با تمام توانشان گام در این مسابقات بگذارند.»

وی افزود: «تیم ملی والیبال ایران بازی‌های سنگینی در لیگ قهرمانان انجام داد و بعد از آن‌هم سریع به مسابقات آسیایی اعزام شد. هرچند که این بازی‌ها در برنامه‌های کولاکوویچ نبود اما به هر صورت در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد. هرچند که من فکر می‌کنم تیم ملی می‌توانست به‌جای حضور در این بازی‌ها و مسابقه با تیم‌های نه‌چندان باکیفیت آسیایی، بازی‌های دوستانه بهتری را برگزار و خودش را برای بازی‌های جهانی آماده کند. بعد از بازی‌های آسیایی هم به‌سرعت در چند بازی دوستانه حاضر شد. به نظر من این بازی‌های دوستانه فارغ از نتیجه‌ای که به دست آوردیم توانست به کادر فنی و بازیکنان کمک کند.»

عطایی به‌کارگیری جوانان در تیم ملی را تحسین کرد و گفت: «کولاکوویچ با استفاده از جوانانی مانند توخته و وادی بهترین تصمیم را گرفت. بازیکنان جوان تیم ملی توانستند با بازی برابر تیم‌هایی چون امریکا و کانادا به کسب تجربه بپردازند. در این بازی‌ها شاهد بودیم که نوع تعویض‌های تیم ملی هم تغییر کرد و دست کولاکوویچ برای چیدمان تیم ملی بازتر شده بود. این نشان می‌دهد که والیبال ایران توانسته جوانان مستعدی را به والیبال ایران معرفی کند.»

عطایی در خصوص شانس صعود تیم ملی از گروهش گفت: «فکر می‌کنم که تیم ملی بتواند از گروه خودش صعود کند. امیدوارم بازیکنان تلاش کنند تا جایگاه بالایی در جدول گروه به دست بیاورند تا در مرحله بعد این رقابت‌ها کار راحت‌تری پیش رو داشته باشد.»

این مربی تیم ملی جوانان ایران گفت: «تیم ملی والیبال ایران اکنون ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است. بازیکنانی چون سعید معروف و محمد موسوی در اوج والیبال خودشان هستند و جوانانی مثل شریفی، توخته، معنوی‌نژاد و وادی هم در کنار این بازیکنان کسب تجربه می‌کنند. فکر می‌کنم که تیم ملی ایران دربازی‌های المپیک توکیو می‌تواند با یک تیم بسیار باکیفیت و متعادل که ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است حضور پیدا کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها