کد خبر: 221664
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از شرایط این روزهای «استقلال» گزارش می‌دهد

وضعیت قرمز در اردوگاه آبی‌های پایتخت

حسن زمانی، عضو هیأت‌مدیره استقلال ضمن ابراز ناراحتی از حکم کمیته انضباطی اعلام کرده حتماً به این حکم اعتراض خواهیم کرد. او در ادامه تهدید کرده که اگر کمیته استیناف هم علیه استقلال رأی صادر کند بدون شک از لیگ برتر و جام حذفی کناره‌گیری خواهیم کرد.

وضعیت قرمز در اردوگاه آبی‌های پایتخت
کد خبر: 221664
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فصل جدید فوتبال ایران فردا پنجشنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود و مهم‌ترین دیدار روز اول را پدیده و پرسپولیس برگزار می‌کنند. روز جمعه هم 4 دیدار دیگر برگزار می‌شود که استقلال در تهران باید به مصاف پیکان برود. برخلاف پرسپولیس که تمرین‌هایش را طبق برنامه پیش می‌برد استقلال حال‌وروز خوبی ندارد. شفر این روزها با یک لشگر بازیکن غایب و مصدوم مواجه است و نمی‌تواند تمریناتش را آن‌گونه که می‌خواهد جلو ببرد. البته شفر خودش هم در این موضوع بی‌تقصیر نیست. او که با تأخیر بسیار زیادی تمرینات تیم استقلال را آغاز کرده حالا در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کند که بازیکنانش آماده نیستند و دربازی‌های ابتدایی فصل با مشکل مواجه خواهند شد.

البته استقلال به‌قدری مشکل دارد که برای پرداختن به آن‌ها باید یک شبانه‌روز وقت صرف کرد. استعفای افتخاری درست چند روز قبل از آغاز فصل جدید، نحوه جدایی مجید حسینی و پیوستن به تیم ترکیه‌ای، خرید بازیکنان مصدوم و بی‌کیفیتی که هیچ‌کدام از آن‌ها در لیست شفر نبودند، سوپر جام و حواشی آن تنها بخشی از مشکلات این روزهای استقلال هستند.

رأی سوپر جام و تهدید به کناره‌گیری از لیگ

روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی نهایی خودش را درباره بازی سوپر جام اعلام کرد و پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر برنده این بازی شد. بعد از اعلام این رأی، استقلالی‌ها هیچ واکنشی به آن نشان ندادند. حالا امروز حسن زمانیف عضو هیأت‌مدیره استقلال ضمن ابراز ناراحتی از حکم کمیته انضباطی اعلام کرده حتماً به این حکم اعتراض خواهیم کرد. او در ادامه تهدید کرده که اگر کمیته استیناف هم علیه استقلال رأی صادر کند بدون شک از لیگ برتر و جام حذفی کناره‌گیری خواهیم کرد. هرچند حسن زمانی خودش بعدتر این اظهارنظر را تصحیح و اعلام کرد که تنها یک رأی در هیأت‌مدیره استقلال دارد و در جلسه هیأت‌مدیره تمام تلاشش را می‌کند که دیگر اعضا را برای کناره‌گیری از لیگ برتر مجاب کند.

او در صحبت‌هایش پای هواداران استقلال را به میان آورده و اعلام کرد فدراسیون و کمیته انضباطی نباید هیأت‌مدیره استقلال را برابر هواداران این تیم قرار دهند.

البته زمانی به این موضوع اشاره نکرده که انفعال هیأت‌مدیره استقلال یکی از دلایل اصلی این رأی بوده است. اگر هیأت‌مدیره استقلال تلاش می‌کرد قرارداد شفر با استقلال زودتر تمدید شود و این مربی تمریناتش را سر موعد برگزار می‌کرد استقلال می‌توانست با آمادگی کامل در بازی سوپر جام حاضر شود و برای فرار از این بازی دست به دامن استراحت بازیکنان تیم ملی و اردوی ترکیه نمی‌شد. و یا اگر هیأت‌مدیره استقلال به‌جای اینکه در نیمه‌های شب با بازیکنان مصدوم دیگر تیم‌ها قرارداد نمی‌بستند و قرارداد بازیکنانی چون تیام، جپارف، وریا غفوری و مجید حسینی را تمدید می‌کردند امروز با کمبود بازیکن مواجه نمی‌شد.

تیام و جپاروف هنوز در راهند؟!

تیام و جپاروف دو بازیکن خارجی استقلال هنوز به تهران نرسیده‌اند و معلوم نیست این دو کی قرار است در تمرینات استقلال شرکت کنند. مدیران استقلال هم هر روز درباره این دو بازیکن مصاحبه می‌کنند و قول می‌دهند این دو فردا در تمرین استقلال شرکت می‌کنند. هواداران هم چشمشان به راه خشک شده تا تیام و جپاروف از راه برسند و دشت غم‌زده استقلالی‌ها را دوباره شاد و سرسبز کنند.

ناراحتی بازیکنان از فتحی

بعد از استعفای افتخاری از مدیریت آبی‌های پایتخت، فتحی به‌عنوان سرپرست استقلال معرفی شد. او حالا تلاش می‌کند شرایط این تیم را بهبود ببخشد اما گویا هنوز نیامده با مشکل مواجه شده است. او روز گذشته به تمرین استقلال رفت تا با شفر و بازیکنان این تیم صحبت کند، اما خبرها نشان از این داشت که این جلسه آن‌طور که آقای سرپرست می‌خواست پیش نرفته است. گویا بازیکنان استقلال از فتحی درخواست کرده‌اند تا بخشی از مطالباتشان را پرداخت کند. فتحی اما شرایط مالی باشگاه را مساعد ندانسته و اعلام کرده باشگاه فعلاً قادر به پرداخت مطالبات بازیکنان نیست. بازیکنان هم از این موضوع ناراحت شده‌اند. البته فتحی در مصاحبه با خبرانلاین اعلام کرده که یکی از بازیکنان استقلال به او گفته تا وقتی پولی دریافت نکند در تمرین این تیم حاضر نخواهد شد.

یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای تبریزی!

استقلالی‌ها سخت دنبال به خدمت گرفتن مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن هستند. آن‌ها بارها با باشگاه ذوب‌آهن مکاتبه کرده‌اند اما جوابی نگرفتند. اما باشگاه ذوب‌آهن روز گذشته طی نامه‌ای اعلام کرد اگر استقلال تبریزی را می‌خواهد باید ظرف 72 ساعت یک میلیارد و 800 میلیون تومان بابت رضایت‌نامه این بازیکن به این باشگاه بپردازد.

البته خبرهایی از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد که استقلالی‌ها شرایط ذوبی‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند این مبلغ را بابت رضایت‌نامه این بازیکن بپردازند. در شرایطی که استقلال نمی‌تواند معوقات بازیکنانش را پرداخت کند این سوال مطرح می‌شود که چگونه و از کجا می‌خواهد این مبلغ را برای خرید تبریزی به ذوبی‌ها پرداخت کند. البته باید به این مبلغ، دستمزد خود تبریزی را هم اضافه کرد که به‌تنهایی چیزی نزدیک به 3 میلیارد خواهد شد. البته آبی‌ها برای تمدید قرارداد شفر، تیام و جپاروف هم مبالغ هنگفتی پرداخت کرده‌اند. همه این‌ها در شرایطی است که استقلال یکی از بدهکارترین تیم‌های فوتبال ایران است و رقم که مدیران پیشین و فعلی استقلال هزینه کرده‌اند هم به بدهی‌های این تیم اضافه خواهد شد.

استقلال، تیمی که با آمدن شفر در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها جان تازه‌ای گرفت و بازی‌های زیبایی از خودش به نمایش گذاشت و تا آنجا پیش رفت که به گفته خیلی از کارشناسان بخت اول قهرمانی لیگ هجدهم بود حالا در گردابی از مشکلات افتاده و وضعیت روشنی در ابتدای فصل جدید ندارد.

بدون شک شرایط این روزهای استقلال نشأت گرفته از تصمیمات غلط مدیریتی است. مدیرانی که در زمان ورودشان به این تیم شعارهای زیبایی می‌دهند و در پایان مأموریت‌شان با کوله‌باری از بدهی و مشکلات این باشگاه را ترک می‌کنند و هرگز هم پاسخگوی تصمیماتی که می‌گیرند، نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها