کد خبر: 217736
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۲:۲۶:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از حواشی والیبال ایران؛

جاسوس والیبال کیست؟

چطور لیست تیم ملی دقیقا از همان رسانه‌هایی منتشر می‌شود که منتقد جدی رییس جدید فدراسیون هستند؟ چه کسی این ریسک را پذیرفته که به عنوان جاسوس در فدراسیون والیبال اخبار و حتی اسامی تیم ملی را به خبرگزاری‌هایی بدهد که از آن می توانند استفاده‌های دیگری هم انجام دهند.

جاسوس والیبال کیست؟
کد خبر: 217736
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر اخبار والیبال را دنبال کنید؛ حتما در ماههای اخیر متوجه یک اتفاق عجیب شده اید. لیست تیم ملی به جای سایت فدراسیون در برخی خبرگزاری ها منتشر می شود. اولین بار چند ماه لیست ایگور کولاکوویچ برای لیگ ملت های والیبال 2018 به جای اینکه روی سایت فدراسیون برود، توسط خبرگزاری‌ها منتشر شد که این تعجب علاقه‌مندان به این رشته را به همراه داشت.


ماجرا از این قرار بود که به خاطر جابجایی در روابط عمومی فدراسیون والیبال، نفر قبلی که بعد از خروج از فدراسیون هم دسترسی سایت فدراسیون را به فرد جدید نداده بود، بعد از دریافت لیست تیم ملی برای قرار دادن آن روی سایت فدراسیون، در اقدامی به دور از اخلاق آن را به خبرگزاری‌ها داد!


با جابجایی کامل در روابط عمومی پیش‌بینی می‌شد که دیگر این اتفاقات تکرار نشود؛ اما در هفته های اخیر 2 بار شاهد چنین مساله‌ای بودیم. لیست اولیه تیم ملی برای بازی‌های آسیایی به شکلی عجیب و در حالی که هنوز مورد تایید فدراسیون و کمیته ملی المپیک قرار نگرفته بود، روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. این اتفاق یک بار دیگر هم بعد از نهایی شدن اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی رخ داد و اسامی 14 بازیکنی که توسط کولاکوویچ برای جاکارتا برگزیده شدند، به شکلی عجیب توسط همان خبرگزاری‌ها منتشر شدند.


این اتفاقات در حالی رقم خورد که فدراسیون دیروز طی بیانیه‌ای با عذرخواهی از علاقه‌مندان به خاطر اقدامات اخیر، اعلام کرد اخبار رسمی فقط باید از سایت فدراسیون منتشر شود. روابط عمومی فدراسیون هم وعده داده موضوع لو رفتن لیست تیم ملی را به صورت جدی پیگیری کند.


یک علامت سوال در ذهن همه علاقه‌مندان به وجود آمده؛ چطور لیست تیم ملی دقیقا از همان رسانه‌هایی منتشر می‌شود که منتقد جدی رییس جدید فدراسیون هستند؟ چه کسی این ریسک را پذیرفته که به عنوان جاسوس در فدراسیون والیبال اخبار و حتی اسامی تیم ملی را به خبرگزاری‌هایی بدهد که از آن می‌توانند استفاده‌های دیگری هم انجام دهند.


در همین ماجرای انتشار لیست تیم ملی برای بازی‌های آسیایی که مجتبی میرزاجانپور در آن حضور نداشت، عادل غلامی خیلی احساسی با حمله به کولاکوویچ به زعم خودش از همبازی سابقش در تیم ملی حمایت کرد؛ در حالی که میرزاجانپور گفته بود با سرمربی تیم ملی هماهنگ است.


در حالی که ارکان تیم ملی تغییری نسبت به دوره ریاست داورزنی نداشته‌اند، این سوال مطرح است که چطور در دوره مدیریت قبلی چنین اتفاقی رخ نداده و همیشه لیست تیم ملی از طریق سایت فدراسیون منتشر می‌شد.


نکته جالب که شاید بتواند یکی از سرنخ‌های فدراسیون برای آقای جاسوس باشد؛ این است که برخی از مسئولان تیم ملی قبل از انتشار رسمی لیست حتی درباره آن مصاحبه کرده‌اند و به چرایی نبود برخی از بازیکنان در این لیست پاسخ دادند.


فدراسیون‌نشینان قطعا به اینکه چطور و چرا لیست تیم ملی از فدراسیون به بیرون درز پیدا کرده، پی برده‌اند؛ اما در آستانه بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی شاید فرصت مناسبی برای ایجاد تغییرات نباشد؛ اگرچه منافع ملی باید همیشه و در همه حال ارجحیت داشته باشد.


به نظر می‌رسد به زودی دست متخلفانی که با زیر پا گذاشتن منافع ملی برای برخی منتقدان جاسوسی می‌کردند، رو خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها