کد خبر: 190845
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

تیم ملی والیبال میانه راه بازی افت می‌کند/ تیم ملی در تمام نقاط زمین باید موفق عمل کند/ با برد استرالیا اعتمادبه‌نفس می‌گیریم

علیرضا نادی کاپیتان سابق تیم ملی والیبال درباره بازی شب گذشته تیم ملی والیبال برابر فرانسه و شرایط تیمی ایران در این بازی گفت: ایران تا حدودی توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و تا نیمه‌های هر ست، پا به‌پای فرانسه جلو آمد، اما بعدازآن بازی را رها می‌کرد و اشتباه‌های بازیکنان آغاز می‌شد.

تیم ملی والیبال میانه راه بازی افت می‌کند/ تیم ملی در تمام نقاط زمین باید موفق عمل کند/ با برد استرالیا اعتمادبه‌نفس می‌گیریم
کد خبر: 190845
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ ملت‌های والیبال شب گذشته آغاز شد و تیم ملی ایران در اولین بازی خود برابر فرانسه میزبان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. ایران که سابقه چند دوره حضور در این بازی‌ها را دارد سعی کرده تا با ترکیبی متعادل و با حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه گام به این دوره از رقابت‌ها بگذارد. تیم ملی که در دوره قبل این بازی‌ها در جایگاه یازدهم قرارگرفته بود حالا امیدوار است تا جایگاهی بهتر از سال گذشته کسب کند و خود را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده کند.

حضور جوانان در تیم ملی بسیار مفید بود

علیرضا نادی کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در خصوص شرایط تیم ملی و بازیکنان جوانی که به تیم ملی اضافه‌شده‌اند به اعتمادآنلاین گفت: بازیکنان جوانی که به تیم اضافه‌شده‌اند بسیار مفید بوده‌اند و از این بابت بسیار خوشحال هستم که این فرصت به جوانان داده‌شده. بازیکنان جوان در لیگ والیبال به‌خوبی کارکردند و حقشان بود که در تیم ملی حضور پیدا کنند. تمام کشورهای صاحب سبک والیبال دنیا در لیگ ملت‌ها از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. آلمان، آمریکا و دیگر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هم دچار تغییر و تحول شده‌اند و با جوانان خودشان در این رقابت‌ها حضور پیداکرده‌اند.

تیم ملی میانه راه بازی افت می‌کند

این بازیکن پیشین تیم ملی درباره بازی شب گذشته تیم ملی برابر فرانسه و شرایط تیمی ایران در این بازی گفت: فرانسه خودش را برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها آماده می‌کند و با تمام قدرت به این بازی‌ها گام گذاشته؛ وقتی کشوری میزبان چنین بازی‌هایی می‌شود تلاش می‌کند تا قهرمان شود. ایران تا حدودی توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و تا نیمه‌های هر ست، پا به‌پای فرانسه جلو آمد، اما بعد از آن بازی را رها می‌کرد و اشتباه‌های بازیکنان آغاز می‌شد. سرمربی تیم ملی حتماً باید این نقص را جبران کند و شرایط بازیکنان را در تمام طول مسابقه یکسان نگه دارد. در کل این شرایط مقابل استرالیا و ژاپن پیش نخواهد آمد و تیم ملی برابر این تیم‌ها پیروز خواهد بود.

فشار روی عبادی‌پور بالا بود

نادی نبودن معنوی‌نژاد و تنها بودن عبادی‌پور در بازی شب گذشته را یکی از مهم‌ترین عوامل باخت ایران دانست و افزود: نبودن معنوی‌نژاد به ضرر تیم ملی شده است. استرالیا اگر مانند فرانسه میلاد عبادی‌پور را از بازی خارج کند می‌تواند برای تیم ملی مشکل‌ساز شود. شب گذشته فرانسوی‌ها همه سرویس را به سمت عبادی‌پور زدند و همین موضوع باعث شد تا فشار زیادی به این بازیکن وارد شود. البته قدرت تیم ایران بسیار بالاتر از استرالیا است و می‌تواند از این تیم امتیاز بگیرد. اضافه شدن معنوی‌نژاد در هفته‌های بعد، فشار را از روی عبادی‌پور برمی‌دارد و تیم ملی انسجام بیشتری پیدا خواهد کرد.

بازیکنان تیم ملی باید بیشتر تلاش کنند

بازیکن پیشین تیم‌های پیکان و سایپا با بیان اینکه بازیکنان باید تمام تلاش خود را دربازی‌های در این سطح از خود به نمایش بگذارند و ادامه داد: باید بدانیم همه تیم‌ها برای قهرمانی گام به این بازی‌ها گذاشته‌اند. تیم ملی نمی‌تواند با یک بازی عادی و معمولی، تیم‌های بزرگ دنیا را شکست دهد. بازیکنان تیم ملی باید بیشتر از توان خود تلاش کنند و هرچه توان دارند در زمین به کار بگیرند. باید در تمام نقاط زمین و در تمام زمینه‌ها موفق باشیم چه در زدن سرویس و چه درگرفتن توپ‌ها، اگر بخواهیم فقط حمله کنیم فکر نمی‌کنم که بتوانیم برنده بازی باشیم.

با برد استرالیا اعتمادبه‌نفس می‌گیریم

نادی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی افزود: امیدوارم تیم ملی در این دو بازی پیش رو موفق باشد و امتیاز این بازی‌ها را به دست بیاورد تا در هفته‌های بعد بتواند با اعتمادبه‌نفس بیشتری به میدان برود. هفته بعد این بازی‌ها در آرژانتین برگزار می‌شود و اختلاف ساعت، کمی کار را برای تیم ملی سخت می‌کند پس بازیکنان باید تلاش کنند دربازی‌هایی که شرایط مناسبی دارند کسب امتیاز کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها