کد خبر: 188143
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

کدام تیم اروپایی برای اولین‌بار مغلوب یک تیم آفریقایی شد؟

آلمان با شکست برابر الجزایر در جام جهانی 1982 به نخستین تیم اروپایی تبدیل شد که برابر یک تیم آفریقایی مغلوب می‌شود.

کدام تیم اروپایی برای اولین‌بار مغلوب یک تیم آفریقایی شد؟
کد خبر: 188143
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آلمان غربی یکی از بهترین‌های جام جهانی 1982 اسپانیا محسوب می‌شد. با این حال در شروع مغلوب الجزایر شد تا نخستین تیم قاره اروپا باشد که برابر یک تیم آفریقایی شکست می‌خورد. الجزایر در حالی این پیروزی را به دست آورد که ژرمن‌ها از حضور ستارگانی هم‌چون پل برایتنر، هورشت هروبش و کارل هاینس رومینیگه که در سال‌های 1981 و 1982 بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد، بهره می‌بردند. از طرفی رباح مهاجر، بلومی و علی فرقانی از مهره های اصلی تیم آفریقایی محسوب می شدند. این تیم در جهان کمی ناشناخته بود.

42 هزار نفر برای نخستین بازی گروه 2 در ورزشگاه ال مولینون خیخون جمع شده بودند. در نیمه اول آلمان توپ و میانه میدان را در اختیار داشت اما نتیجه بازی تغییر نکرد و نیمه اول بدون گل به پایان رسید. با این حال تیم رشید مخلوفی با نیروهای تازه نفس تیمش را تقویت کرد و می خواست در ضد حمله های سریع به قهرمان اروپا ضربه بزند. این ایده تنها پس از 9 دقیقه از شروع نیمه دوم به نتیجه رسید و مهاجر بر خلاف انتظار گل نخست بازی را به ثمر رساند. بازی یک بر صفر به نفع الجزایر شد.

آلمان بدون این که ناامید شود حریف را تحت فشار قرار داد و با یک تغییر پست هوشمندانه گل مساوی را به ثمر رساند. هروبش با رومینیگه جا به جا شدند. با این حال تنها یک دقیقه بعد الجزایر دوباره یک گل دیگر به ثمر رساند. یکی از مشهورترین گل‌های تاریخ فوتبال این کشور در ضد حمله‌ای از گوش چپ آغاز شد. صلاح اسد با یک پاس عالی به بلومی باعث شد دروازه ژرمن‌ها برای دومین‌بار باز شود. بلومی با این گل تبدیل به قهرمان کشورش شد.

الجزایر پس از این برد تاریخی برابر اتریش با دو گل مغلوب شد و سپس با نتیجه سه بر دو شیلی را شکست داد. در مقابل آلمان چهار بر یک برابر لاروخا پیروز شد و توانست یک پیروزی تعیین کننده برابر همسایه‌اش به دست آورد (ژرمن ها با یک گل اتریش را شکست دادند). آلمان و اتریش به علت تفاضل گل بهتر نسبت الجزیره به دور بعد صعود کردند. برایتنر و هم تیمی‌هایش پس از این صعود توانستند به نیمه نهایی زاه پیدا کنند و در یک بازی به یادماندنی برابر فرانسه پس از پایان وقت‌های اضافه به تساوی سه بر سه دست پیدا کنند. آلمان در ضربات پنالتی توانست پنج بر چهار آبی‌ها را شکست دهد و فینالیست شود. با این حال در این مرحله مغلوب ایتالیا شد و آتزوری‌ها با پیروزی سه بر یک قهرمان جهان شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها