کد خبر: 167131
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

فدراسیون باید تغییر در قوانین نقل و انتقالات را به تصویب هیئت‌رئیسه برساند

هوشنگ نصیرزاده رئیس پیشین کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در خصوص تغییر در قوانین نقل و انتقالات گفت: فدراسیون برای تغییر در آیین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران باید مفاد جدید را به رأی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بگذارد و بعد از تصویب این تغییرات را اعمال کند.

فدراسیون باید تغییر در قوانین نقل و انتقالات را به تصویب هیئت‌رئیسه برساند
کد خبر: 167131
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با پایان یافتن لیگ برتر هفدهم فوتبال ایران بازار نقل و انتقالات آغاز خواهد شد و دوباره هیجان به فوتبال ایران بازمی‌گردد. البته این هیجان خارج از مستطیل سبز رقم خواهد خورد.

هواداران فوتبال هرروز پیگیر خبرها و شایعات نقل انتقالاتی می‌شوند و دو تیم مطرح پایتخت در صدر این خبرها قرار می‌گیرند. پرسپولیس که به دلیل حکم فیفا از دو پنجره نقل و انتقالات محروم است و این تابستان از خرید بازیکن محروم شده تلاش دارد این محرومیت را لغو کند تا بتواند خود را برای فصل آینده لیگ برتر و دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا آماده و نقاط ضعفش را ترمیم کند.

استقلال هم انگیزه‌های زیادی دارد تا با در اختیار گرفتن بازیکنان موردنظرش فصل بعد را باقدرتی بیشتر آغاز کند. البته استقلالی‌ها این بخت را دارند که در غیاب رقیب دیرینه خود در فصل نقل و انتقالات با خیالی راحت‌تر با بازیکنان مدنظر خود به توافق برسند.

البته در این بین نباید از دو تیم مطرح اصفهانی و تراکتورسازی تبریز غافل شد. سپاهان که چند فصلی می‌شود حال‌وروز خوبی در فوتبال ایران ندارد امسال با توپی پر، پای در میدان مبارزه گذاشته و تلاش دارد تا بازیکنان تأثیرگذاری را به خدمت بگیرد بلکه خود را از این فضای ناخوشایند دور کند. ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز هم با ورود به بازار نقل و انتقالات می توانند گرمای خاصی به این رقابت نفس‌گیر بدهند.

حالا فیفا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال جهان تصمیم گرفته تا قوانین نقل و انتقالاتی را سر و سامان دهد و این قوانین را اصلاح کند. احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال از تغییر در مقررات نقل و انتقالات فوتبال خبر داده بود. براتی گفته است که فیفا در قوانین نقل و انتقالات، ثبت قرارداد و شرایط حق فسخ قرارداد بازیکنان تغییراتی اعمال کرده و فدراسیون‌های فوتبال کشورهای عضو تا 11 اردیبهشت‌ماه وقت دارند این تغییرات را اعمال کنند.

براتی در خصوص تغییراتی که در قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران اعمال خواهد شد گفت: با توجه به این تغییرات، قطعاً مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ما نیز تغییراتی خواهد داشت.

هوشنگ نصیرزاده رئیس پیشین کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین دراین‌باره گفت: فدراسیون برای تغییر در آیین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران باید مفاد جدید را به رأی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بگذارد و بعد از تصویب این تغییرات را اعمال کند.

وی افزود: درست است که فیفا تغییرات را در اساسنامه خود اعمال کرده اما به این معنی نیست که ما هم طبق همان قوانین عمل کنیم. فدراسیون فوتبال می‌تواند این قوانین را به‌عنوان معیار تغییر در بندهای اساسنامه خود قرار دهد. این تغییرات بعد از تصویب در مجمع فدراسیون قابلیت اجرایی شدن را خواهند داشت ضمن اینکه این تغییر زمان‌بر خواهد بود و حداقل 10 تا 12 ماه طول خواهد کشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها