کد خبر: 166654
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

پرونده فساد فوتبال در برنامه ۹۰؛

از ماجرای پنالتی مشکوک در لیگ یک تا پرداخت رشوه برای ثبت قرارداد!

باز هم موضوع فساد در فوتبال دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و بازیکنان و داوران یکی پس از دیگری به موضوعاتی اشاره می‌کنند که هرکدام از آن‌ها قابلیت این را دارند که پای نهادهای نظارتی را به این پرونده‌ها باز کنند.

از ماجرای پنالتی مشکوک در لیگ یک تا پرداخت رشوه برای ثبت قرارداد!
کد خبر: 166654
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ماجرا از صحبت‌های بهروز رهبری فرد مدافع پیشین پرسپولیس و استیل آذین شروع شد. بعد از مصاحبه رهبری فر با یک شبکه اینترنتی افراد دیگری هم برخی از ادعاهای او را تأیید کردند. او گفته بود زمان حضور در تیم استیل آذین، مدیران این تیم داوران و بازیکنان تیم حریف را می‌خریدند. رهبری فرد مشخصاً از یک بازی خاص هم اسم برده و گفته بود در آن بازی مسئولان استیل آذین به بازیکنان اعلام کرده‌اند که داور را خریده‌اند. البته این صحبت‌ها با واکنش حسین هدایتی مالک وقت باشگاه استیل آذین و خداد افشاریان داور آن بازی همراه شد. حسین هدایتی که سال‌هاست به دلیل داشتن سرمایه زیاد و ارتباط خوب با برخی از بازیکنان وارد این رشته پرطرفدار شده و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته ضمن رد تمام این ادعاها خواستار رسیدگی به تمام پرونده‌های مالی باشگاه استیل آذین‌شده است.

خداداد افشاریان داور بازنشسته فوتبال کشورهم شب گذشته در برنامه 90 به این حرف‌ها واکنش نشان داد و گفته که این پرونده را تا انتها پیگیری خواهد کرد تا همه مسائل مشخص شود.

ماجرای پرداخت پول توسط بازیکنان صبای قم به رئیس هیئت فوتبال قم!

برخی از بازیکنان صبای قم هم شب گذشته در برنامه 90 ادعا کرده بودند که برای پیوستن به این تیم به برخی از افراد نزدیک به بهرامی رئیس هیئت فوتبال استان قم مبالغی را پرداخت کرده‌اند. البته بهرامی این موضوع را تکذیب کرد و عنوان کرد که اگر کسی مدرکی از این موضوع دارد ارائه دهد.

پنالتی مشکوک در دقیقه 37

غیاثی رئیس پیشین کمیته داوران هم صحبت‌هایی را مطرح کرد و ادعا کرده بود که از احتمال تبانی یک داور با یک تیم متمول باخبر شده‌اند و قرار است در دقیقه 37 آن بازی یک پنالتی مشکوک گرفته شود. البته او اعلام کرده بود که باوجود اینکه داور آن بازی را تغییر دادیم اما بازهم آن پنالتی در همان دقیقه از بازی رخ داد. البته سیف‌الله پور سرپرست باشگاه بادران در برنامه 90 با رد این ادعا اعلام کرد که هیچ‌گونه تبانی در آن بازی به‌خصوص رخ نداده است. او حتی ادعا کرده بود که داور بازی که موعود بنیادی فر بوده است تغییر نکرده و خود ایشان این بازی را قضاوت کرده است. سیف‌الله پور در ادامه ضمن انتقاد از مسئولان تیم خونه به خونه بابل گفت: مسئولان این تیم بدون هیچ مدرکی چند روز پیش از انجام آن بازی به کمیته اخلاق فدراسیون رفته‌اند و علیه تیم بادران صحبت‌هایی انجام داده‌اند.

ایتالیا پیش از جام جهانی 2006

بحث فساد در فوتبال ایران کم‌کم به موضوعی تکراری بدل شده است. هرازگاهی برخی از بازیکنان و مربیان ادعاهایی را مبنی بر وجود فساد در فوتبال ایران مطرح می‌کنند اما به‌جایی نمی‌رسد و بعد از گذشت چند روز از اذهان پاک می‌شود. هیچ‌کدام از نهادهای نظارتی هم در کشور چه از کمیته اخلاق فدراسیون چه از سازمان بازرسی و کمیسیون اصل 90 مجلس به این موضوعات ورود جدی پیدا نمی‌کنند. پرونده فساد در فوتبال ایران که با کلی سروصدا در مجلس خوانده شد هم دردی از فوتبال ایران دوا نکرد. فوتبال ایتالیا می‌تواند نمونه خوبی برای برخورد با فساد باشد. آن‌ها که خود را برای جام جهانی 2006 آلمان آماده می‌کردند با ورود گسترده پلیس به بحث تبانی در لیگ این کشور مواجه شدند. یوونتوس به دسته پایین‌تر سقوط کرد و برخی از چهره‌های سرشناس فوتبال این کشور بازداشت شدند، با این‌حال آن‌ها باقدرت به جام جهانی رفتند و قهرمان این رقابت‌ها شدند.

سید کاظم دل‌خوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراکسیون ورزش پیش از این در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین ، درباره بحث‌های مطرح‌شده از جانب رهبری فر و غیاثی اعلام کرد: مجلس بدون داشتن مستندات قانونی نمی‌تواند به این‌گونه موضوعات ورود کند و اگر کسی مستنداتی مبنی بر تبانی و فساد مالی در فوتبال دارد، آن را به فراکسیون ورزش مجلس اعلام کند. اما موضوعی که مطرح می‌شود این است فردی که فعل خلافی را انجام می‌دهد تلاش می‌کند هیچ مدرکی از خود باقی نگذارد. دستگاه‌های نظارتی باید تلاش کنند تا باقدرت بیشتر و نگاهی دقیق‌تر به موضوع فساد مالی فوتبال ورود کنند.

شاید وقت آن رسیده که نهادهای نظارتی موضوع فساد در فوتبال ایران را به‌صورت جدی دنبال کنند و هزینه‌های آن را هم بپذیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها