کد خبر: 166441
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین؛

می‌توانیم از پرتغال و اسپانیا امتیاز بگیریم/ تیم ملی نسبت به گذشته تغییر کرده است/ بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران مهمترین بازی تیم ملی در جام جهانی را بازی با مراکش دانست و عنوان کرد: بازی اول ما برابر مراکش خیلی مهم است. امیدوارم که این بازی را با برد پشت سر بگذاریم؛ اگر از این بازی به سلامت خارج شویم در بازی‌های بعد هم موفق خواهیم بود.

می‌توانیم از پرتغال و اسپانیا امتیاز بگیریم/ تیم ملی نسبت به گذشته تغییر کرده است/ بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند
کد خبر: 166441
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید درخشان پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و مراحل آماده سازی این تیم گفت: خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران در شرایط مطلوبی قرار دارد و بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران را در اختیار دارد. بازی‌های جام جهانی کیفیت بالایی دارند و امیدوارم که تیم ملی در جام جهانی بازی‌های قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران مهمترین بازی تیم ملی در جام جهانی را بازی با مراکش دانست و عنوان کرد: بازی اول ما برابر مراکش خیلی مهم است. امیدوارم که این بازی را با برد پشت سر بگذاریم؛ اگر از این بازی به سلامت خارج شویم در بازی‌های بعد هم موفق خواهیم بود. این برد می‌تواند روحیه بازیکنان را بالا ببرد و اعتقاد دارم ایران برابر تیم‌های بزرگ، همیشه فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارد. شک ندارم با برد برابر مراکش برابر اسپانیا و پرتغال فوتبالی قابل قبولی را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی افزود: امتیاز گرفتن از پرتغال و اسپانیا دور از دسترس نیست. باز هم تاکید می‌کنم که بازی اول ما برابر مراکش می‌تواند کلید موفقیت ما در جام جهانی باشد.

درخشان انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ را ضروری دانست و گفت: تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی خوب ظاهر شده و شرایط تیم ملی نسبت به گذشته تا حدودی بهتر شده است. امیدوارم تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی بزرگ حضور پیدا کند. بازی‌های تدارکاتی بزرگ فارغ از نتیجه آن می‌تواند محک خوبی برای بازیکنان تیم ملی باشند.

این مربی فوتبال ایران همچنین در مورد تیم ملی امید، استفاده از مربی داخلی برای این تیم را نتیجه بخش‌تر دانست و افزود: تیم ملی امید در گذشته تجربه استفاده از مربیان خارجی را داشته است. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال هم توانایی به خدمت گرفتن مربی خوب و با کلاس خارجی را نداشته باشد. دیگر اینکه مربی خارجی شناخت کافی به فوتبال ایران ندارد و این موضوع می‌تواند به فوتبال ما ضربه بزند. تیم ملی امید کاری به مراتب سخت‌تر از مربیان تیم ملی بزررگسالان دارد. مربی تیم ملی بزرگسالان می‌تواند به راحتی لیگ برتر فوتبال را زیر نظر بگیرد و کیفیت بازیکنان را بسنجد اما مربی تیم ملی امید چنین شرایطی را ندارد و نمی‌تواند بازیکنانش را از این طریق انتخاب کند. انتخاب بازیکن در تیم های پایه سیستم خاص خودش را دارد. مربیان داخلی شناخت بیشتری روی بازیکنان دارند و فکر می‌کنم انتخاب مربی داخلی برای تیم ملی مناسب‌تر باشد تا یک مربی خارجی.

درخشان درخصوص گزینه‌هایی همچون کرانچار که برای هدایت تیم ملی امید مطرح شده‌اند گفت: گزینه‌هایی مانند کرانچار به اندازه کافی امتحان شده‌اند. در این سال‌ها هم که در سپاهان بوده و مسائل فنی‌اش مشخص است. به نظر من کرانچار نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی امید ایران باشد.

این مربی پیشین پرسپولیس ضمن تمجید از بازی پرسپولیس برابر السد قطر عنوان کرد: پرسپولیس با توجه به داشته‌هایش می‌تواند الجزیره امارات را شکست دهد و به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کند. امیدوارم پرسپولیس مانند سال قبل به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند و با هدایت برانکو بتواند قهرمانی این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد برخی از بازیکنان با این تیم گفت: بازیکنان باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند و بهتر است که در این تیم بمانند. اگر از این تیم بروند جایگاه خوب و مناسبی را به دست نخواهند آورد. هواداران آن‌ها را دوست دارند و فکر می‌کنم که جایی بهتر از پرسپولیس را پیدا نخواهند کرد. باید سعی کنند با باشگاه به توافق برسند و دل هوادران را شاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها