کد خبر: 161870
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

مذاکره ایران و آمریکا برای مسابقات وزنه‌برداری زنان

مسئولان وزنه‌برداری ایران و آمریکا برای مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری زنان بین ایران و آمریکا در سال جاری با هم مذاکره می‌کنند.

مذاکره ایران و آمریکا برای مسابقات وزنه‌برداری زنان
کد خبر: 161870
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با حضور سه تن از مسئولان وزنه‌برداری آمریکا در ایران در هفته‌ جاری درباره مسابقه بین‌المللی وزنه‌برداری زنان بین آمریکا و ایران صحبت خواهد شد. احتمالا این مسابقه در ترکمنستان، میزبان مسابقات جهانی امسال برگزار می‌شود. مسئولان آمریکایی با مسئولان ایرانی درباره جزئیات این مسابقه در اهواز مذاکره می‌کنند.

اورسلاگارزا پاپاندرئا، رییس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا و علی مرادی برای این مذاکره در اهواز حضور پیدا می‌کنند. پاپاندرئا یکی از مربیان زن وزنه‌برداری رده بالا در آمریکا است، از حضور در اهواز ابراز خوشحالی کرده است. سالی فاندواتر، یکی از مسئولان فنی وزنه‌برداری آمریکا و دریک جانسن، قهرمان وزنه‌برداری وزن 62 کیلوگرم این کشور نیز در ایران حضور دارند.

جانسن در سومین جام فجر در ایران مسابقه می‌دهد. او اولین وزنه‌برداری آمریکایی است که از سال 1965 تاکنون در ایران مسابقه داده است. علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران درباره برنامه‌هایش برای حضور زنان وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی جهان پارسال پیش از این صحبت کرده بود و با مسئولان آمریکایی در این باره دیدار کرده بود. با این حال مشکلات فرهنگی و مشکل لباس وزنه‌برداران باعث شد که این اتفاق رخ ندهد ولی ایران اجازه پیدا کرد که به برنامه‌های خود برای وزنه‌برداری زنان ادامه‌ دهد به شرطی که لباس‌های وزنه‌برداران زن مطابق حجاب اسلامی باشد.

پیش از این فیل اندروز، رییس هیات اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا درباره وزنه‌برداری زنان ایران، اظهار کرده بود که هدف ما این است که زنان وزنه‌برداران ایرانی بتوانند در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته باشند. علی مرادی نیز اظهار امیدواری کرده است که زنان وزنه‌برداران ایرانی در بازی‌های المپیک 2020 توکیو حضور داشته باشند. این هفته‌ گارزا پاپاندرئا و فاندواتر در کمپ تمرینی زنان وزنه‌بردار ایرانی در اهواز حضور پیدا می‌کنند تا راهنمایی‌هایی را به آنها انجام دهند.

پاپاندرئا در این باره، اظهار کرد: باعث افتخار است که ما این کمپ را برای وزنه‌برداران زن برگزار می‌کنیم. من منتظر هستم که با آنها دیداری داشته باشم و به آنها در راه موفقیت کمک کنم.

پاپاندرئا پیش از این نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ورزش راهی برای این است که هر کسی کشور خود را به نمایش بگذارد و باعث افتخار کشور خود در سطح بین‌المللی شود. ما با کمک ورزش دنیا را می‌بینیم و درباره مردم کشورهای مختلف و فرهنگشان اطلاعاتی را کسب می‌کنیم و دید خود را بازتر می‌کنیم. من افتخار می‌کنم که مهمان ایران هستم و درباره آنها و فرهنگشان چیزی یاد می‌گیرم. افتخار می‌کنم که به عنوان نماینده انتخاب شدم تا زمانی را با زنان وزنه‌برداران ایرانی بگذارنم. بی‌صبرانه منتظر این هستم که شاهد پیشرفت ایران در وزنه‌برداری باشم. مطمئن هستم با توجه به موفقیت مردان وزنه‌بردار ایران به زودی شاهد قدم گذاشتن زنان ایرانی بر روی سکوهای المپیک نیز خواهیم بود.

فیل اندروز نیز با اشاره به حضور مسئولان وزنه‌برداری آمریکا در ایران اظهار کرد که ورزش فراتر از سیاست است و امیدوار است که همکاری با ایران در زمینه وزنه‌برداری زنان ادامه‌ پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها