کد خبر: 161598
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

فریبرز عسکری، سرمربی جدید تیم ملی تکواندو:

با عسکری قبل، فرق کرده‌ام

سرمربی جدید تیم ملی تکواندو معتقد است شرایط و فضای فعلی فدراسیون برای شروع کار مناسب بوده و او نسبت به سال 2012 تفاوت‌های بسیاری دارد.

با عسکری قبل، فرق کرده‌ام
کد خبر: 161598
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فریبرز عسکری پس از انتخاب شدنش به عنوان سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی، توضیح داد: دیروز (شنبه) در فدراسیون تکواندو وقتی برای ارائه برنامه‌های کاندیداهای سرمربیگری تیم‌ ‌ملی داده شده بود که همه نامزدها حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه دادند. من نیز به عنوان آخرین نامزد برنامه‌های خود را ارائه کردم و از آن دفاع کردم که خوشبختانه مورد تایید کمیته‌ فنی بوده و مرا به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی برگزیدند.

او ادامه‌ داد: خوشبختانه با برنامه‌هایی که ارائه دادم اعتماد کمیته‌ فنی را جلب کردم و من را به عنوان سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی انتخاب کردند. از همه پیشکسوتان و مسئولانی که در انتخاب من دخیل بودند، تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه سرمربیگری تیم‌ ‌ملی یک مهم است، مسئولیت‌های من نیز از این به بعد چند برابر می‌شود که باید برای رسیدن به همه امور تلاش خود را بیشتر کنم. البته قبل از من نیز نفرات بزرگی همچون مهدی بی‌باک، بیژن مقانلو و سیدنعمت خلیفه نیز برای در اختیار گرفتن این عنوان حضور داشتند اما این سمت به من داده شد و خوشحال می‌شوم تا با کمک همه دوستان پا در این عرصه بگذارم.

سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی تکواندو در مورد نتایجی که تیم‌ ‌ملی در سال گذشته کسب کرد، توضیح داد: مهدی بی باک با تمام توان برای موفقیت تیم‌ ‌ملی تکواندو تلاش کرده و می‌کند. هزینه این مهم را نیز بارها پرداخت کرده است. اگر در مورد برنامه‌های خود نیز بخواهم صحبت کنم، 863 روز تا المپیک زمان داریم و امیدوارم با اجرایی کردن برنامه‌ها و به کار گرفتن تجربیات چندین ساله موفقیت بزرگی را کسب کنیم.

او در مورد اهداف خود برای فعالیت در سمت سرمربیگری تیم‌ ‌ملی، ‌اضافه کرد: دو هدف مهم را در برنامه‌های خود جای داده‌ام، ابتدا قصد داریم نفراتی که در رده‌های بالای رنکینگ جهانی قرار دارند را در همان جایگاه حفظ کنیم و هدف دوم نیز استفاده از تکواندوکاران رده‌های پایین‌تر برای رساندن به جایگاه‌های اول رنکینگ المپیک و جهان است تا از آنها در مسابقات گرند پری استفاده کنیم. البته باید در بازی‌های داخلی محک های زیادی بخورند تا بتوانند در میادین بین‌المللی نیز نتایج خوبی را کسب کنند.

عسکری در پاسخ به این سوال که او نسبت به سال 2012 چه تغییری کرده است که می‌توان به نتیجه‌ گیری تیم‌ ‌ملی امیدوار شد؟ توضیح داد: قطعا فریبرزی که الان می بینید با سال 2012 تفاوت‌های بسیاری هم از نظر تجربی و هم از نظر فنی دارد. من در این سال‌ها تلاش بسیاری کرده‌ام تا با علم روز دنیا آشنا شوم و در این راه تحصیلات از اصلی ترین ارکان بود که برای رسیدن به درجات بالاتر در آن تلاش کردم. سعی می‌کنم از این به بعد نظم و هماهنگی بیشتری را در گروه کاری خود ایجاد کنم تا به موفقیت برسیم.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای به اوج رساندن نفراتی همچون فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و دیگر تکواندوکاران با سابقه تیم‌ ‌ملی دارد، توضیح داد: قرار نیست همه تمرینات را بر یک منوال ادامه‌ دهیم چرا که اسامی بزرگی که در این جا نام برده شد همگی از وزنه‌های بزرگ تکواندوی ایران هستند و باید بیشتر هدفمند تر با آنها کار شود تا شاهد موفقیت و مدال‌آوری این رشته پرطرفدار در ایران باشیم.

سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی تکواندو که پیش از این هدایت نمایندگان ایران در المپیک 2012 را بر عهده داشت، ادامه‌ داد: خدا را شکر آرامشی که در حال‌ حاضر در فدراسیون تکواندو حاکم است، فضا را برای شروع کار فراهم می‌کند. بنده از انتقادات و پیشنهاداتی که در عرصه کاری من کمک کننده باشد، استفاده می‌کنم و بدون شک انتقادات به جا در موفقیت تیم‌ ‌ملی تاثیر گذار است. مطمئن باشید فریبرز عسکری برای شنیدن نقدهای منصفانه همیشه در دسترس است.

او در ادامه همچنین در مورد انتخاب نفراتی همچون هادی ساعی برای سمت مدیر تیم‌های ملی، توضیح داد: قطعا نفراتی همچون هادی ساعی که تجربیات زیادی در عرصه های بین‌المللی اعم از مسابقات جهانی و المپیک دارند برای موفقیت ملی‌پوشان مفید هستند. حضور آنها می‌تواند در گرفتن تصمیماتی که برای موفقیت تیم‌ ‌ملی مناسب است، تاثیرگذار باشد.

عسکری در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دغدغه‌ همه اصحاب رسانه پیشرفت ورزش کشور است، امیدوارم در این مسیر تکواندو نیز به دور از چشم رسانه‌ها نباشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها