کد خبر: 660998
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۱ ۱۷:۰۳:۲۰
| |

بلندگو پسیو یا اکتیو؟ | دلایل کسانی که اسپیکر زندگیشان است

بلندگو‌های پسیو و اکتیو دو مدل اسپیکر حرفه‌ای با قابلیت‌های پیشرفته‌ هستند که در سیستم‌های صوتی مختلف کاربرد دارند.

بلندگو پسیو یا اکتیو؟ | دلایل کسانی که اسپیکر زندگیشان است
کد خبر: 660998
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۱ ۱۷:۰۳:۲۰

 بلندگو‌های پسیو با استفاده از یک تقویت‌کننده، صدا‌ها را با کیفیت بالا پخش می‌کنند. در حالی که بلندگو‌های اکتیو مجهز به تقویت‌کننده داخلی بوده و برای استفاده روزمره پیشنهاد می‌شوند. در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بلندگو‌های پسیو و اکتیو، شما را برای انتخاب و خرید بهترین بلندگو راهنمایی می‌کنیم.

بلندگوی اکتیو؛ سنگین ولی مجهز به امکانات بیش‌تر

بلندگوی اکتیو، تقویت‌کننده داخلی دارد و یک دستگاه کاملا مجهز و قدرتمند است. این بلندگو قابلیت ارسال سیگنال‌های صوتی به‌صورت بی‌سیم را دارد و از طریق بلوتوث یا WiFi به دستگاه مورد نظر متصل می‌شود. همچنین با داشتن یک آمپلی فایر داخلی باعث فیلتر کردن و تقویت شدن مدار کراس اوور سیگنال می‌شود. بلندگوی اکتیو شاید وزن سنگین‌تری داشته و حمل‌ونقل آن سخت‌تر باشد، ولی امکانات بیش‌تری دارد. برای مثال‌ به‌صورت مستقیم از منبع صدا خروجی گرفته و قدرت صدا را افزایش می‌دهد. همچنین دارای بخش‌های جداگانه‌ای برای کنترل ولوم، تنظیم و تعدیل فرکانس‌ها و... است.

باند اکتیو، قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه‌های صوتی را دارد و با داشتن ورودی‌های آنالوگ و دیجیتال متنوع به عنوان یک سیستم صوتی حرفه‌ای در استودیو‌های ضبط استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از سیستم‌های پیشرفته فیدبک باعث بهبود کیفیت صدا و کاهش نویز محیطی می‌شود. این بلندگو با داشتن قدرت و توانایی عالی برای پخش صدا‌های بلند، برای استفاده در فضا‌های بزرگ مناسب است. از طرفی صدایی واضح و تمیز را بدون هیچ گونه تداخل ارائه می‌دهد.

تنظیمات اکولایزر، برخورداری از ورودی‌های مختلف، کنترل حجم و... از ویژگی‌های پیشرفته بلندگو‌های اکتیو هستند که این دستگاه را برای استفاده در محیط‌های بزرگ و توان بالا مناسب کرده‌اند. برای خرید این دسته از بلندگوها می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدا بازار مراجعه کنید. در ادامه مزایا و معایب این نوع باند را بررسی می‌کنیم:

مزایا معایب
ارتقای تجهیزات کیفیت صدای پایین
قیمت مناسب وزن سنگین و ابعاد بزرگ
انعطاف پذیری بالا نیاز به آمپلی فایر خارجی

بلندگوی پسیو؛ فاقد آمپلی فایر ولی سبک و قابل حمل

بلندگوی پسیو به نوعی یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل محسوب می‌شود. این بلندگو با باتری کار می‌کند و از لحاظ وزن و اندازه سبک‌تر و کوچک‌تر از بلندگو‌های اکتیو است. بنابراین درست است که آمپلی فایر ندارد، ولی خیلی راحت جابه‌جا می‌شود. در بعضی از مدل‌های این بلندگو از فناوری‌های فشرده‌سازی صدا و تقویت‌کننده‌ها استفاده می‌شود تا قدرت صدا بالاتر برود.

به طور کلی بلندگوی پسیو نیازی به منبع تغذیه جداگانه ندارد. بنابراین بسیار ساده و کارآمد است و در مقایسه با بلندگو‌های اکتیو، شفافیت صدای بیش‌تر و واکنش فرکانسی مناسب‌تری دارد. این بلندگو با داشتن ساختار ساده، با اکثر دستگاه‌های صوتی سازگار می‌شود. قیمت باند پسیو هم مناسب بوده و احتمال خرابی آن کم‌تر است.

با خرید بلندگوی پسیو از فروشگاه‌های معتبری مانند صدا بازار به نشانی sedabazar.com می‌توانید با استفاده از آمپلی فایر‌های قوی، انرژی بیش‌تری از باند‌ها دریافت کنید. به دلیل عدم وجود آمپلی فایر در بلندگو‌های پسیو، این دستگاه‌ها به‌صورت سبک و قابل حمل طراحی شده‌اند. به همین دلیل بیش‌تر در محیط‌های کوچک کاربرد دارند یا به عنوان بلندگوی‌ مانیتورینگ در استودیو‌ها استفاده می‌شوند. در ادامه مزایا و معایب این نوع باند را بررسی می‌کنیم:

مزایا معایب
سهولت استفاده هزینه بالا
کیفیت صدای بالا قابلیت ارتقای کم‌تر
نیاز به فضای کم‌تر نیاز به تعمیر تخصصی

بلندگوی اکتیو یا پسیو؟ مدلی متناسب با نیازتان انتخاب کنید

بلندگوی پسیو به دلیل وزن سبک و اندازه کوچک برای محیط‌های کوچک و استفاده خانگی مناسب است. در حالی که بلندگوی اکتیو با داشتن قدرت و توان بالا برای استفاده در محیط‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود. اگر به ویژگی‌های پیشرفته‌تری احتیاج دارید، بلندگوی پسیو بهتر می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. البته خرید هر کدام از این بلندگو‌ها به بودجه و انتظارات شما و محیط استفاده از آن هم بستگی دارد. با توجه به نیاز خود می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد. صدا بازار مرجع کاملی از تجهیزات صوتی از جمله بلندگوی اکتیو و پسیو است که کارشناسان فروش آن در ساعات تعیین شده برای انتخاب محصول و خرید بهتر، مشتریان را راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید بلندگو را بر اساس ظرفیت و قیمت از سایت صدا بازار به نشانی sedabazar.com بخرید. در ادامه با انجام یک مقایسه کلی، فرق باند پسیو و اکتیو را بررسی می‌کنیم:

  • تغذیه: بلندگوی پسیو باید به یک آمپلی فایر خارجی متصل شود و به تغذیه خارجی احتیاج دارد. در حالی که باند اکتیو مجهز به تقویت‌کننده داخلی است.
  • کیفیت صدا: بلندگوی اکتیو با داشتن آمپلی فایر داخلی، کیفیت صدای بهتری دارد. در حالی که بلندگوی پسیو تحت تاثیر آمپلی فایر خارجی قرار گرفته و ممکن است کیفیت صدای پایین‌تری داشته باشد.
  • قدرت و توان: خرید باند اکتیو با داشتن قدرت و توان بالا برای محیط‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود. بلندگوی پسیو هم با توجه به توان و قدرت آمپلی فایر در محیط‌های کوچک‌ کاربرد دارد.
  • قابل حمل بودن: بلندگوی اکتیو با داشتن وزن سنگین و ابعاد بزرگ، حمل‌ونقل سختی دارد. در حالی که بلندگوی پسیو سبک‌تر است و راحت‌تر حمل می‌شود.
  • قیمت: قیمت باند اکتیو در مقایسه با باند پسیو کمی بالاتر و امکانات آن هم بیش‌تر است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها