کد خبر: 654520
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۳:۴۷:۵۰
| |

ارائه سرورهای HPE ساخت عربستان در LEAP 2024

شرکت Hewlett Packard (HPE) امروز پس از افتتاح تأسیسات تولید جدید خود در ریاض دردسترس‌بودن سرورهای HPE ساخت عربستان را اعلام کرد.

ارائه سرورهای HPE ساخت عربستان در LEAP 2024
کد خبر: 654520
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۳:۴۷:۵۰

 HPE در مشارکت با alfanar هزاران سرور در سال را از مجموعه HPE ProLiant پیشرو خود در بازار تولید خواهد کرد. این سایت قرار است اکثر نیروی کار خود را از میان زنان به کار گیرد و تعهد موجود HPE به Saudization و Vision 2030 را افزایش دهد. HPE و alfanar در حال بحث هستند تا با سرمایه گذاری میلیون‌ها دلار تأسیسات و خطوط تولید اضافی را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

با حمایت مالی و مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت سرمایه گذاری، اداره توسعه صادرات عربستان و کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری قرار است تا تقاضای روبه‌رشد مشتریان در عربستان سعودی به بهترین نحو برآورده و تقویت شود؛ نتیجه این فعالیت‌ها تنوع در زنجیره تأمین جهانی HPE خواهد بود.

جالب است بدانید به عنوان بخشی از برنامه «ساخت عربستان»، سرورهای HPE نشان «تکنولوژی عربستان» را خواهند داشت.

تولید سرور HPE در عربستان

اولین تأسیسات در عربستان سعودی هزاران سرور HPE ProLiant DL360 و DL380 Gen11 را در سال تولید خواهد کرد که این امر سبب تسهیل خرید سرور HP در خاورمیانه میشود. این مدل‌های نسل بعدی برای محیط‌های ترکیبی مهندسی شده‌اند، امنیت قابل اعتمادی را ارائه می‌کنند و برای بارهای کاری هوش مصنوعی، مانند استنتاج بینایی کامپیوتر، هوش مصنوعی بصری مولد و پردازش زبان طبیعی بهینه شده‌اند؛ مشخصات این دو سرورها به شرح زیر است:

سرور HPE ProLiant DL360

  • سرور HPE ProLiant DL360 G10

  • پشتیبانی از دو نوع شاسی LFF و SFF

  • پشتیبانی از پردازنده Intel Xeon Scalable

  • افزایش امنیت سرور در مدل DL360 G10

  • پشتیبانی تا 3 ترابایت رم DDR4

  • حداکثر تعداد هسته قابل پردازش: 28 هسته

  • قابلیت پشتیبانی از 7 شیار قابل توسعه PCIe 3.0

  • ربد کنترلر HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID

  • تکنولوژی HPE Persistent Memory

  • HPE iLO5

سرور DL380 Gen11

  • HPE ProLiant DL380 G11 Server

  • پشتیبانی از پردازنده‌های 4th Generation Intel Xeon Scalable

  • با توجه به مدل پردازنده 16 تا 60 هسته در دسترس است.

  • حافظه پنهان پردازنده 22.5 مگابایت تا 112.5 مگابایت L3 بسته به پردازنده.

  • دارای 32 عدد اسلات حافظه

  • حداکثر حافظه 8 ترابایت با 256 گیگابایت DDR5

برای پاسخگویی به تقاضاها HPE ده‌ها نقش جدید از جمله فروش و فنی را در خاورمیانه ایجاد می‌کند. این تیم‌ها تحت رهبری مدیر عامل خاورمیانه HPE، محمد الحیلی، اکوسیستم نوآوری فناوری را تسریع خواهد کرد.

همکاری HPE و alfanar

HPE و alfanar هم‌اکنون در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای افزایش حجم خروجی از تأسیسات هستند؛ از جمله خطوط تولید جدید اختصاص داده شده به سرورهای بهینه‌سازی شده برای مخابرات و ارائه‌دهندگان خدمات ابری. در این باره معاون وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس هیثم الاوهالی بر این تأثیر تأکید می‌کند:

«این یک گام مهم در موقعیت عربستان سعودی به عنوان یک رهبر تولید فناوری جهانی و کاتالیزور اقتصاد دیجیتال پادشاهی است. همکاری با شرکت هیولت پاکارد و آلفانار اکنون به عنوان خطوط تولید در عربستان سعودی تحقق یافته است. عربستان شروع به کار کرد. این دستاورد نشان دهنده پیشرفت در چشم انداز فناوری کشور است.»

با این سرمایه گذاری بلندمدت، ما مشتاقانه منتظر حمایت از برنامه رشد جاه‌طلبانه کشور و استقرار فناوری‌های نسل بعدی در قلب برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه جهان هستیم.

محمد الحیلی مدیر عامل خاورمیانه در HPE

محمد الحیلی مدیر بخش خاورمیانه در HPE گفت: «گشایش تأسیسات تولید ما در ریاض نقطه عطف مهمی برای HPE است و نشان دهنده تعهد قوی ما به بازار عربستان سعودی و برنامه ساخت عربستان است. با این سرمایه گذاری بلندمدت، ما مشتاقانه منتظر حمایت از برنامه رشد جاه‌طلبانه این کشور و استقرار فناوری‌های نسل بعدی در قلب برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه جهان هستیم. ما مفتخریم که با آوردن تولیدات فناوری اطلاعات سازمانی به این کشور برای اولین بار، ایجاد مشاغل بسیار ماهر برای اتباع سعودی و تسریع در توسعه اکوسیستم فناوری محلی، بر تعهد ریشه‌دار خود به عربستان سعودی صحه گذاشتیم.»

عبدالرئوف عزی، مدیر کل پروژه‌های انرژی و آب در الفنار الکتریک، بر اهمیت واردات تخصص‌های فناوری پیشرفته به پادشاهی عربستان سعودی تأکید کرد. او بیان کرد که تعهدی قاطع به توانمندسازی زنان در بخش‌های دیجیتال به ویژه در فناوری اطلاعات دارد.

«تقویت مشارکت زنان در این زمینه‌ها با فداکاری الفنار برای جامعه ما همسو است. استعدادهای سعودی به طور مداوم مرزها را نه تنها برای رسیدن به استانداردها و شیوه‌های بین‌المللی، بلکه برای پیشی گرفتن از آنها در خواهند نوردید.»

همچنین فیل کوترون، معاون ارشد گفت: «محل تولید جدید ما در عربستان سعودی نشان‌دهنده یک پیشرفت جدید و هیجان‌انگیز در زنجیره تأمین HPE است و سرعت راه‌اندازی آن گواهی بر شریک ما و فرهنگ نوآوری پر رونق در عربستان سعودی است.»

رئیس و مدیر کل ارائه دهندگان خدمات OEM و Telco در HPE

قدرت بازار عربستان سعودی، اکوسیستم فناوری پر رونق و نیروی کار ماهر آن به ما خوش‌بینی زیادی می‌دهد که این سایت می‌تواند به سرعت رشد کند و هزاران سرور HPE را ارائه کند و همچنین خطوط تولید را از مجموعه‌های ذخیره‌سازی و شبکه‌های ما اضافه کند.

عامر العجمی معاون اجرایی alfanar گفت: «ما از شراکت با شرکت Hewlett Packard Enterprise برای ایجاد محیطی بهینه برای پیشبرد تولید فناوری شرکتی ”Saudi Techخوشحالیم. ما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی و ارائه دهندگان راه‌حل‌های دیجیتال در عربستان سعودی و خاورمیانه، به طور مداوم تلاش‌های خود را برای کمک به محتوای محلی با توانمندسازی صنایع محلی افزایش داده‌ایم. در این زمینه ما مشتاقانه منتظر گسترش بیشتر قابلیت‌های خود، افزودن خطوط تولید HPE جدید به سبد تولیدی خود و کمک بیشتر به رشد اکوسیستم فناوری در پادشاهی سعودی هستیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها