کد خبر: 652462
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۴۷:۳۱
| |

سفر به ترکیه در فصل بهار | جاذبه‌ها، فستیوال‌ها و فعالیت‌های بی‌نظیر

زمانی که سرمای زمستانی به‌تدریج جای خود را به آغوش ملایم بهار می‌دهد، ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر است.

سفر به ترکیه در فصل بهار | جاذبه‌ها، فستیوال‌ها و فعالیت‌های بی‌نظیر
کد خبر: 652462
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۴۷:۳۱

 این کشور مملو از جاذبه‌های منحصربه‌فرد، جشنواره‌های گوناگون و تعداد بی‌شماری از فعالیت‌هاست که مسافرانی را که به دنبال یک ماجراجویی خاطره‌انگیز هستند را جذب می‌کند. از تماشای مناظر پر شکوفه گرفته تا سایر آثار فرهنگی و تاریخی، فصل بهار در ترکیه بسیار دیدنی و جذاب است. با ما همراه باشید تا در مورد  سفر به ترکیه فصل بهار بیشتر توضیح بدهیم.

مناظر تماشایی و سورئال کاپادوکیه

بهار در کاپادوکیه بسیار جذاب است. این شهر مانند یک بوم نقاشی مسحورکننده است!  در فصل بهار صخره‌های ماورایی کاپادوکیه که با رنگ‌های گل‌های وحشی مزین شده است، نمایان می‌شود. برای تماشای مناظری رؤیایی در سپیده‌دم به بالون‌سواری بروید. هنگام طلوع خورشید، نور ملایم صبحگاهی درخششی طلایی به دره‌ها می‌بخشد و منظره‌ای جادویی ایجاد می‌کند.

استانبول و جذابیت همیشگی‌اش

مسافران ایرانی که در فصل بهار به دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی هستند، اغلب استانبول را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. استانبول که مرکز فرهنگ و تاریخ ترکیه است، در فصل بهار جذابیت بی‌نظیری دارد. بناهای نمادین شهر، مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی، با رنگ‌های شکوفه‌های بهاری تزیین شده‌اند. تنگه بسفر نیز زیر نور ملایم خورشید می‌درخشد و مسافران زیادی را برای تفریح و گشت‌وگذار دعوت می‌کند تا زیبایی شهر را از منظری متفاوت تماشا کنند.

استخرهای پاموکاله

استخرهای پاموکاله که در بالای چشمه‌های آب گرمی غنی از مواد معدنی قرار دارند، مانند برف زیر نور خورشید می‌درخشند. این استخرها در فصل بهار منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند بعد از تماشای ویرانه‌های باستانی هیراپولیس که در بالا قرار گرفته‌اند، وارد این استخرها شوند و از آب گرم با خواص دارویی آن استفاده کنند.

افسوس و شگفتی‌های تاریخی آن

بهار در افسوس، سمفونی از تاریخ و طبیعت را به ارمغان می‌آورد. ویرانه‌های باستانی این شهر در پس‌زمینه‌ای از فضای سرسبز و گل‌های شکوفا قرار گرفته‌اند. کتابخانه سلسوس، تئاتر بزرگ و معبد آرتمیس آثاری به‌جامانده از شهر باستانی افسوس هستند. این اماکن تاریخی مسافران را دعوت می‌کنند تا در زمان قدم بردارند و عظمت دوران باستان را از نزدیک ببینند.

ساحل فیروزه‌ای آنتالیا

ساحل شگفت‌انگیز آنتالیا در آفتاب بهاری بسیار دیدنی می‌شود. آب‌های نیلگونش با سواحل طلایی و صخره‌های سرسبز برخورد می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند مسیر پیاده‌روی Lycian Way را کاوش کنند؛ مسیر ساحلی خوش‌منظره‌ای که در میان خرابه‌های باستانی، جنگل‌های کاج، و دهکده‌های زیبا قرار گرفته‌ است.

جشنواره‌های ترکیه در فصل بهار

حالا که دیدنی‌ترین مقاصد ترکیه در فصل بهار را معرفی کردیم، نوبت آن رسیده که فستیوال‌ها و جشنواره‌های بهاری ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جشنواره لاله در استانبول

هر سال در ماه آوریل، استانبول در طول جشنواره لاله شکوفا می‌شود. در این جشنواره، میلیون‌ها گل لاله در پارک‌ها، باغ‌ها و مکان‌های تاریخی شهر شکوفا می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند در تورهای تماشای لاله‌ها شرکت کنند یا به نمایشگاه‌های عکاسی و رویدادهای فرهنگی که زیبایی این شکوفه‌های رنگارنگ را به نمایش می‌گذارند، مراجعه کنند.

چرا باید در فصل بهار به ترکیه سفر کنیم؟|ترکیه ترکیه در بهار سفر به ترکیه در  بهار گردشگری ترکیه سفرمی| مجله خبری سفرمی

جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول

علاقه‌مندان به سینما در ماه آوریل بلیط ترکیه را می‌گیرند و  به استانبول می‌آیند تا در جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول شرکت کنند. این جشنواره رویداد معتبری است که در آن مجموعه‌ای متنوع از فیلم‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود. از تولیدات مستقل آوانگارد گرفته تا شاهکارهای کلاسیک، این جشنواره مخاطبان را مجذوب خود می‌کند و هنر داستان‌سرایی را تجلیل می‌کند.

جشنواره هیدرلز

در جشنواره هیدرلز که در 5 می برگزار می‌شود، ورود بهار در ترکیه با مراسم  پرنشاط، جشن گرفته می‌شود. فصل نو شدن با اجراهای خیابانی، کنسرت‌های موسیقی و آیین‌های سنتی جشن گرفته می‌شود. مردم محلی و بازدیدکنندگان گرد هم می‌آیند تا آغاز فصل بهار و نو شدن طبیعت را گرامی‌ بدارند.

جشنواره بین‌المللی ازمیر

جشنواره بین‌المللی ازمیر که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، یک رویداد فرهنگی است که بهترین هنرهای ترکی و بین‌المللی از جمله موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. مکان‌ها در سراسر ازمیر میزبان مجموعه‌ای از نمایش‌ها و نمایشگاه‌های تماشایی هستند.

شرکت در فعالیت‌های سرگرم‌کننده در بهار

با سفر به ترکیه در فصل بهار، علاوه بر تماشای جاذبه‌ها و مراجعه به جشنواره‌ها می‌توانید در فعالیت‌های سرگرم‌کننده و مهیجی شرکت کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. در ادامه برخی از این فعالیت‌ها را معرفی می‌کنیم.

پیاده‌روی در مسیر لیسیا

آب‌و‌هوای ایدئال بهار برای پیاده‌روی در امتداد «مسیر لیسیا» بسیار عالی است. این مسیر، راهی زیباست که از خط ساحلی ناهموار، خرابه‌های باستانی و جنگل‌های کاج معطر می‌گذرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در سفرهای یک‌روزه خود مناظری خیره‌کننده از دریای مدیترانه را در این منطقه تماشا کنند. به علاوه در طول مسیر با جاذبه‌هایی مانند شهر باستانی Olympos و مقبره‌های سنگی Myra روبرو خواهید شد.

بالون‌سواری در کاپادوکیه

صبح‌های بهاری در کاپادوکیا شرایط عالی را برای بالون‌سواری فراهم می‌کند. در این بالون‌ها چشم‌اندازی بی‌نظیر از مناظر سورئال این منطقه را می‌توانید تماشا کنید. مسافران در این بالون‌ها از مناظری مانند دره‌ها و صخره‌هایی که در نور ملایم سپیده‌دم غوطه‌ور شده‌اند، عبور می‌کنند.

رزرو تور بالن سواری کاپادوکیه ترکیه | رزرو آنلاین تور بالن ترکیه با  ارزانترین قیمت

کاوش در آثار تاریخی

با شروع آب‌وهوای ملایم‌تر و طبیعت شکوفاتر، بهار زمان ایدئالی برای کاوش در ویرانه‌های باستانی ترکیه، مانند سایت باستانی افسوس، معبد آپولو در دیدیما و شهر باستانی ترمسوس است. تورهای گردشگری اطلاعاتی در مورد تاریخ غنی و آثار فرهنگی ترکیه ارائه می‌کنند.

شرکت در تجارب آشپزی

در بهار، آشپزی در ترکیه به دلیل آن که محصولات تازه، ادویه‌های معطر و طعم‌های سنتی با هم ترکیب می‌شوند، تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش است. برای آشنایی بیشتر با تنوع غذاهای ترکی مسافران می‌توانند در تورهای غذایی، کلاس‌ها و ماجراجویی‌های آشپزی شرکت کنند.

کلام آخر

بهار در ترکیه نیز مثل کشورمان ایران، فصل آغاز طبیعت و پرشورونشاط است. یکی از بهترین بازه‌های زمانی که می‌توانید به کشور ترکیه سفر کنید، قطعاً فصل بهار است. در این فصل علاوه بر تماشای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، می‌توانید در فعالیت‌های گوناگون و جشنواره‌های بهاری شرکت کنید و بیشتر از سفر خود لذت ببرید. شهرهای معروف و دیدنی مثل استانبول، آنتالیا، ازمیر و کاپادوکیه در فصل بهار میزبان شما خواهند بود. در این مقاله سعی کردیم درباره سفر به ترکیه در فصل بهار توضیحاتی ارائه دهیم. امیدواریم از خواندن این نوشته لذت برده باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها