کد خبر: 650012
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

سودآورترین نهال گردو پیوندی و پسته اصلاح شده سردسیری

یکی از معضلات بزرگ باغداران خرید نهال گردو و پسته ای است که مقاومت بالایی به سرما داشته باشد و دیرگل و زودبارده باشد.

سودآورترین نهال گردو پیوندی و پسته اصلاح شده سردسیری
کد خبر: 650012
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۸:۳۰:۰۰

نهالستان نوین گردو با بیش از 35 سال سابقه با متخصصین خبره توانست نهال گردویی با باردهی 7 تا 12 تن و پسته پیوندی ای با باردهی بالای 9 تن را روانه بازار باغداران کند.

چرا خرید نهال گردو و پسته بیشترین استقبال را دارد؟

نهال گردو و پسته، دو رقم نهال میوه پرطرفدار در میان باغداران هستند و دلیل این استقبال می تواند محصول دهی بالا، عمر طولانی، کیفیت مطلوب و از همه مهم تر سود بی نظیر برای باغداران باشد.

اگر یک باغدار بتواند با آگاهی لازم بهترین نهال گردو را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه جغرافیایی خود انتخاب کند، شاهد بازدهی و بهره وری بالایی از درخت خود خواهد بود.

در ادامه این مطلب از نهالستان نوین گردو کرج، به معرفی بهترین ارقام نهال گردو و پسته اقتصادی زودبارده می پردازیم. تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

2 رقم از بهترین نهال گردو پیوندی زودبارده و دیرگل

خرید نهال گردو پربار و پرسود کار دشواری نیست تنها بایستی به شرایط اقلیمی منطقه تان آگاهی لازم را داشته باشید و با توجه به آن بتوانید نهال گردو مناسب منطقه خود را انتخاب کنید.

امروزه با اصلاحیاتی که روی نهال ها صورت گرفته است رقم پیوندی ای که باردهی بالایی دارد و از سال اول شروع به بازدهی می کند را معرفی می کنیم:

  • نهال گردو چندلر پیوندی

چندلر اولین رقم نهال گردو پربازده و دیرگل است که در آب و هوای معتدل و سردسیر رشد می کند. اگر در ارتفاعات 400 تا 1500 متر از سطح دریا هستید هرگز این نهال پربازده را از دست ندهید.

میزان باردهی چندلر: 7 تا 12 تن

ویژگی منحصر به فرد: دیرگل، زودبارده، کیفیت محصولات بالا و پوست کاغذی درشت

  • نهال گردو فرنور پیوندی

اگر از باغدارانی هستید که در منطقه بسیار سرد و کوهستانی قصد خرید نهال گردو را دارید نهال گردو فرنور بهترین انتخاب است. این نهال در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا، از 1500 تا 3500 متر، مناسب بوده و دیرگل و زودبارده است.

میزان باردهی فرنور: 7 تا 12 تن

خصوصیات منحصر به فرد: مقاومت بسیار بالا به سرما، زودبارده، کیفیت محصولات بالا، درشت با پوست نازک

بهترین نهال پسته پیوندی دیرگل، پرسود و اقتصادی

نهال پسته یکی از نهال میوه های صادراتی پرسود برای باغداران است که کاشت آن بازدهی طولانی مدت عالی را به همراه دارد.این نهال در مناطق گرمسیر رشد می کرد که با اصلاحیات صورت گرفته چند رقم زودبارده دیرگل به بازار باغداران رسید. دو نمونه از بهترین نهال پسته های دیرگل:

  • نهال پسته پیوندی سردسیری

اگر در مناطق سردسیر هستید و قصد کاشت نهال پسته را دارید باید این خبر خوش را بدهیم که نهالستان نوین گردو با اصلاحیات و روش پیوند زنی توانسته نهال پسته سردسیری را که دیرگل و زودبارده است را به بازار عرضه کند. این نهال پربار بوده و محصولات درشت و بی نظیری را به همراه دارد.

  • نهال پسته هیبریدی

بی نظیرترین نهال پسته در ایران که بازدهی عالی و خوشه ای دارد پسته هیبریدی است. این نهال که رقمی خارجی است در ایران مورد اصلاحاتی قرار گرفته و بازدهی بی نظیری را با خود به همراه داشته است. میزان باردهی آن بیش از 9 تن رقم خورده است. اندازه محصولات درشت بوده و مغز پری دارد.

  • نهال پسته اکبری و خنجری

دو نهال پسته اکبری و کله قوچی که از ارقام بومی ایران هستند دارای باردهی بالا و کیفیت مطلوبی هستند و با روش پیوندی که روی آنها اتفاق افتاده است، می توانند سرما را تا حد بالایی تحمل کنند.

  • نهال پسته خوشه ای و کله قوچی

اگر قصد کاشت دو نهال پسته تجاری با باردهی انبوه را دارید که بومی ایران با طعم عالی باشد، ارقام خوشه ای و کله قوچی را از دست ندهید. این دو نهال باردهی انبوهی داشته و بسیار با کیفیت هستند.

نکته: تمامی ارقام نهال پسته بالا زودبارده با بهره وری بالا هستند بایستی هر کدام را با توجه به میزان سرما و ارتفاع از سطح دریا انتخاب و خریداری کنید. جهت آگاهی از بهترین نهال پسته با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه خود با کارشناسان نوین گردو تماس بگیرید.

خرید نهال گردو و پسته پیوندی از نوین گردو

نهالستان نوین گردو با 21 متخصص خود در زمینه کشاورزی، در آزمایشگاه بذر و نهال کرج در تلاش است تا بهترین ارقام نهال میوه پیوندی با باردهی بالا را به بازار عرضه کنند.

نوین گردو موفق به کسب رتبه برتر تولید نهال گردو و پسته پیوندی از سال 93 تا به امروز شده است. این مرکز تمامی نهال ها را با تضمین و بدون واسطه با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می کند. نهال ها دارای کارت سلامت و بهداشت با مجوز جهاد کشاورزی هستند.

سخن آخر

در مطلب بالاتر به معرفی ارقام نهال گردو و پسته پیوندی پربارده و دیرگل پرداختیم و از خصوصیات مثبت کاشت این دو رقم گفتیم. گردو و پسته به جهت باردهی بالا و طولانی جزء بهترین نهال های میوه در دنیا هستند.

بهترین ارقام پیوندی اقتصادی گردو، نهال چندلر و فرنور است و ارقام نهال پسته پیوندی زودبارده و سردسیری نیز اکبری، خوشه ای، خنجری، کله قوچی و آمریکایی هستند.

منبع خبر: نهالستان نوین گردو

آدرس  وبسایت: (gerdo.pro)

شماره تماس: 09121243597

آدرس: کرج (جهت دریافت آدرس دقیق به شماره بالا پیام بدهید تا آدرس از طریق مپ برایتان ارسال شود)

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها