کد خبر: 649866
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۱۹:۴۶:۲۹
| |

پایگاه ملی مناقصات هزاره؛ بهبود فرآیند و ارتقای اطلاع‌رسانی آگهی های مناقصات کشور

یکی از نیازهای اساسی برای برگزاری مناقصات، اطلاع‌رسانی گسترده و وسیع است. از این طریق با افزایش آگاهی افراد نسبت به موضوع مناقصه، این احتمال وجود خواهد داشت که تعداد بیشتری از پیمانکاران، تامین کنندگان و تولید کنندگان کالا، در مناقصه شرکت کنند.

پایگاه ملی مناقصات هزاره؛ بهبود فرآیند و ارتقای اطلاع‌رسانی آگهی های مناقصات کشور
کد خبر: 649866
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۱۹:۴۶:۲۹

زمانی که اطلاع‌رسانی به درستی و به موقع صورت نگیرد، فرایند انجام مناقصات با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت اطلاع‌رسانی بخش مهمی از روند برگزاری یک مناقصه به شمار می‌آید. پایگاه ملی مناقصه هزاره، با یک رویکرد جدید تلاش کرده است تا اطلاع‌رسانی در خصوص آگهی مناقصات را ارتقا بخشیده و از روش های مختلف کسانی که تمایل به شرکت در مناقصات را دارند، آگاه کند.

اطلاع‌رسانی یکپارچه آگهی مناقصات در سایت

اولین هدفی که سایت هزاره آن را دنبال می‌کند، جمع آوری تمام آگهی‌های مناقصه سطح کشور است. مناقصات در موضوعات مختلفی از سوی سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات در کشور برگزار می‌شوند. با این احتساب به طور روزانه آگهی‌های مناقصه در تعداد بالا در سایت‌های مختلف سازمان‌ها منتشر می‌شود. به طور قطع همه افراد نمی‌توانند در تمام مناقصات شرکت کنند و به دنبال آگهی‌هایی خواهند رفت که با کسب و کار، تولیدات و تخصص آنها مرتبط است. در میان هزاران سایت که توسط سازمان‌ها و ادارات مدیریت می‌شوند، امکان یافتن یک آگهی مزایده مرتبط  قطعاً کار سختی خواهد بود.

اما سایت هزاره برای بهبود فرایند پیدا کردن آگهی‌های مناقصه مرتبط، یک تیم تخصصی را تشکیل داده است و با مانیتورینگ پیشرفته و لحظه ای، تمام سایت‌ها و نشریاتی که اقدام به انتشار آگهی مناقصات را می‌کنند، بررسی، آگهی‌ها را جمع آوری و در سایت منتشر می‌کند.

بهبود اطلاع‌رسانی با طبقه‌بندی آگهی‌ها

با رصد سایت‌ها و نشریات، روزانه صدها عنوان مناقصه سایت ستاد ایران جمع آوری می‌شود. سپس این عناوین و آگهی‌ها بر اساس برخی از فاکتورها از جمله نام استان، نام سازمان و نوع مناقصه طبقه‌بندی و در سایت منتشر می‌شوند. کاربر تنها لازم است چند کلمه کلیدی را در جستجوی پیشرفته درج کند، در ادامه با لیستی از آگهی مناقصات مرتبط رو به رو می‌شود که می‌تواند بهترین آگهی که به شرایط و کسب و کار او مرتبط است را انتخاب کند. پس از انتخاب آگهی، با مطالعه جزئیات و شرایط و ضوابط موجود در آگهی، ادامه مراحل شرکت در مناقصه را پیگیری می‌کند.

بهبود اطلاع‌رسانی آگهی با جستجوی پیشرفته

از مزیت راه‌اندازی پایگاه ملی مناقصه این است که کاربران می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و به جای گشتن صدها سایت، با ورود به یک سایت مرجع به آگهی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. مزیت بعدی این است که آگهی مرتبط را می‌توانند در زمان کوتاهی تنها با وارد کردن چند کلید واژه در نوار جستجوی پیشرفته پیدا کنند. در سایت هزاره، طبقه بندی آگهی‌ها کاملا حرفه ای و بر اساس نیاز کاربران صورت گرفته است.

بهبود اطلاع‌رسانی آگهی با دسترسی سریع

زمان، در شرکت کردن مناقصات سایت ستاد ایران بسیار اهمیت دارد. اگر به هر دلیلی دیر به آگهی مناقصه دسترسی پیدا کردید، امکان ارزیابی و بررسی جوانب و نکات مهم مناقصه را از دست می‌دهید. در نتیجه شانس برنده شدن شما در مناقصه کاهش پیدا می‌کند. سایت هزاره تضمین می‌دهد که آگهی مناقصات پس از انتشار توسط سازمان مربوطه، بلافاصله در سایت هزاره نیز منتشر می‌شود. به طور روزانه صفحات سایت به روزرسانی می‌شوند تا بتوانید به آگهی‌های جدید دسترسی سریع‌تری داشته باشید. در این صورت زمان کافی برای ارزیابی ‎های لازم نیز در اختیار خواهید داشت.

اطلاع‌رسانی آگهی مناقصات با اپلیکیشن

 از دیگر راهکارهایی که برای ارتقای اطلاع‌رسانی آگهی مناقصات کشور انجام می‌شود، می‌توان به راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های مزایدات و مناقصات توانسته‌اند به خوبی نیاز کاربران را برای دسترسی به آگهی مناقصات و مزایدات برطرف کنند. در اپلیکیشن‌ها طراحی به این صورت است که کاربر می‌تواند با لحاظ کردن چند فیلتر در زمان کوتاه به آگهی مرتبط دسترسی پیدا کند. نصب اپلیکیشن هزاره، فرصتی را فراهم می‌کند تا در تمام روز بتوانید نسبت به آگهی‌های منتشر شده مطلع شوید. پس از بررسی تمام آگهی‌ها، آگهی‌هایی که ستاره دار کرده اید را در کنار هم بررسی و تصمیم نهایی را برای شرکت در مناقصه بگیرید.

اطلاع‌رسانی آگهی مناقصات با ایمیل

 از دیگر خدماتی که در حوزه اطلاع‌رسانی آگهی مناقصات کشور توسط هزاره صورت گرفته است، می‌توان به ارسال ایمیل اشاره کرد. این امکان وجود دارد که آگهی مناقصات به صورت فایل PDF در دو نوبت ظهر و عصر برای کاربران ارسال شود. در این حالت، در یک زمان واحد می‌توانید لیستی از آگهی‌های مرتبط را به صورت یکجا دریافت کنید.

سخن پایانی

امروزه سعی شده است در حوزه اطلاع‌رسانی از روش‌های مختلفی استفاده شود تا در زمان کوتاهی کاربران بتوانند از موضوع مورد نظر اطلاع پیدا کنند. در خصوص برگزاری مناقصات و مزایدات نیز از طریق سایت‌ها، اپلیکیشن و ایمیل، آگهی مزایدات و مناقصات منتشر می‌شوند تا همه افراد بتوانند به طور یکسان از فرصت شرکت در مناقصه بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها