کد خبر: 648577
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۶:۵۵:۴۱
| |

9 نکته اصلی خرید ماشین شارژی

ماشین شارژی پس از دوچرخه جزء هیجان انگیزترین اسباب بازی هایی است که می توانید برای فرزندتان خریداری کنید. ماشین شارژی مشابه ماشین ها در دنیای واقعی طراحی شده است و بیشتر امکانات این ماشین ها را نیز داراست. به همین خاطر نیز به اندازه کافی برای کودک جذابیت دارد.

9 نکته اصلی خرید ماشین شارژی
کد خبر: 648577
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۶:۵۵:۴۱

 البته با توجه به تنوع بالای این محصول در بازار شاید انتخاب و خرید از میان آنها کمی برای شما سخت باشد. به همین دلیل نیز بهتر است قبل از خرید اطلاعات لازم در این حوزه را کسب کنید تا بتوانید بسته به شرایط کودک خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه این مطلب از فروشگاه ماشین شارژی نی نی بابا نکاتی که در این حوزه برای خرید به شما کمک می کنند را با هم بررسی می کنیم.

1. ماشین شارژی انتخابی شما چندموتوره است؟

ماشین شارژی های موجود در بازار دارای یک تا چهارموتور مجزا هستند که به صورت مستقیم روی قدرت و سرعت محصول تاثیر می گذارد. ماشین شارژی های تک موتوره و دوموتوره قدرت بسیارپایینی دارند به همین دلیل نیز در سنین پایین قابل استفاده هستند زیرا خیلی سرعت نمی گیرند پس خطر چندانی را نیز برای فرزندتان نخواهند داشت.

در مقابل ماشین شارژی های چهارموتوره بسیارقدرتمند هستند و سرعت بالایی نیز دارند به همین دلیل نیز حتی می توانند دوکودک را نیز جابه جا کنند. درواقع می توان گفت اگر به دنبال خرید ماشین شارژی های دوسرنشینه هستید، باید همین مدل های چهارموتوره را انتخاب کنید.

این نکته هم واضح است که هرچه تعداد موتورهای به کاررفته در ماشین شارژی بیشتر باشد، ضمن اینکه قدرت آن بالاتر می رود باید هزینه بیشتری را نیز برای خرید آن صرف کنید.

2. طراحی بدنه بی نقص و امروزی ماشین شارژی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم امروزه بیشتر ماشین شارژی های موجود در بازار طراحی بدنه ای مشابه ماشین ها در دنیای واقعی دارند. با این وجود باید هنگام خرید ماشین شارژی بدنه آن به دقت بررسی شود زیرا در برخی از موارد ایرادات جزئی نیز می تواند به صورت کلی زیبایی ماشین شارژی را تحت تاثیر قراردهد.

در این بخش سعی کنید درب های ماشین اگر بازشو هستند را چندین بار باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که هیچ ایرادی در این زمینه وجودندارد.

3. چه باتری انتخاب کنیم؟

باتری جزء مهم ترین بخش های ماشین شارژی محسوب می شود که اگر کیفیت خوبی نداشته باشد عملا بازی کردن با ماشین شارژی ممکن نخواهد بود. باتری ماشین شارژی در دو نوع لیتیوم یونی و اسیدی ژله ای به بازار عرضه می شود. باتری لیتیوم یونی جزء بهترین نوع باتری های بازار به حساب می آید پس بهتر است شما نیز ماشین شارژی را با این مدل باتری انتخاب و خریداری کنید.

4. سن و فیزیک کودک نیز اهمیت دارد؟

برای خرید ماشین شارژی مناسب برای کودک خود هم به سن وی و هم به فیزیک بدنی او به خوبی توجه کنید. درواقع می توان گفت شما باید به دنبال خرید ماشین شارژی باشید که بتواند چند سال برای کودک شما کار کند و قدرت تحمل وزن وی را داشته باشد. اگر تحمل وزن یک ماشین شارژی بالا باشد حتی می تواند به صورت دوسرنشینه نیز استفاده شود و بدین ترتیب هزینه های والدین را به حداقل برساند.

5. ماشین شارژی چندموتوره بخریم؟

قدرت و سرعت ماشین شارژی را تعداد موتورهای به کاررفته در آن معین می کند به همین دلیل نیز باید برای خرید ماشین شارژی توجه کنید که چند موتور در ساختار آن به کار رفته است. پیشنهاد می شود برای سنین پایین از ماشین شارژی هایی با قدرت و سرعت پایین تر استفاده شود تا خطرات احتمالی را به حداقل رسد.

ماشین شارژی های دوموتوره سرعت ثابتی دارند به همین دلیل نیز گزینه خوبی برای سنین پایین به شمارمی روند.

در مقابل برای سنین بالاتر که فرزند شما به هیجان بیشتری نیاز دارد و البته می تواند روی حرکات بدنی خود نیز کنترل بیشتری داشته باشد، بهتراست ماشین شارژی های چهارموتوره را انتخاب کنید.

البته درست است که باید برای خرید این ماشین شارژی هزینه بیشتری را بپردازید با این وجود سرعت و قدرت آن به هیچ عنوان قابل مقایسه با ماشین شارژی های دوموتوره موجود در بازار نیست.

6. باتری در چه مدت شارژ می شود؟

مدت زمان شارژ باتری ماشین شارژی بسته به جنس باتری به کاررفته در آن متفاوت است. دقت داشته باشید باتری ها استاندارد ویژه ای برای شارژ دارند که بهتر است قبل از استفاده به خوبی درباره آنها اطلاعات کسب کنید. اول اینکه باید بدانید پس از خرید ماشین شارژی باید به میزان 24 ساعت باتری را در شارژ نگه دارید و در این مدت زمان به هیچ عنوان از ماشین شارژی استفاده نکنید. البته که در برخی از موارد نیز می توانید از نشانگر باتری روی محصول نیز کمک بگیرید تا در بهترین موقع نسبت به شارژ آن اقدام کنید.

به صورت کلی لازم است بدانید می توانید بین دو تا چهارساعت باتری را به صورت کامل شارژ کنید. جدیدترین مدل ماشین شارژی های بازار دارای قطع کن های ویژه ای هستند به همین دلیل نیز پس از اتمام شارژ باتری خود به خود جریان قطع شده و از بروز آسیب های جدی به باتری جلوگیری خواهدکرد.

بیشتر ماشین شارژی هایی که در برلیانس و نینی بابا عرضه می شوند این ویژگی های منحصربه فرد را دارند به همین دلیل نیز می توانید با خیال راحت نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

7. سیستم کمک فنر حرفه ای در جهت سلامت کودک

یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید هر نوع اسباب بازی کودک اهمیت دارد این است که با سلامت بدن وی منافاتی نداشته باشد. پس برای خرید ماشین شارژی مناسب دقت داشته باشید محصول موردنظر شما مجهز به سیستم کمک فنر حرفه ای باشد. این سیستم به خوبی ارتعاشات ناشی از سطح زمین را به خود جذب می کند پس کمترین آسیب را در حین حرکت برای ستون فقرات وی خواهدداشت.

8. کنترل کودک در هر شرایطی

کودک هنگام بازی کردن شاید نتواند خیلی هیجانات خود را کنترل کند از این رو نیز بهتر است والدین نیز روی حرکات وی کنترل داشته باشید. در همین راستا نیز بهتراست برای خرید ماشین شارژی گزینه های دارای ریموت کنترل را انتخاب کنید که تا زمان کنترل کامل کودک روی حرکات خود از وی محافظت کنید.

9. امکانات جانبی جذاب ماشین شارژی

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید ماشین شارژی نظر کودک را به خود جلب می کند، امکانات به کاررفته در آن است که سبب شباهت بیشتر آن به خودروهای دنیای واقعی خواهد شد. پس شما نیز برای خرید ماشین شارژی امکاناتی از جمله مانیتور، حالت گهواره ای، پخش ام پی تری و ... را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فرزندتان رقم بزنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها