کد خبر: 643189
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۱۲:۲۷
| |

از کجا بلیط قطار مشهد تهران بخریم؟

تهران علاوه بر بعد موارد تجاری و اداری، از نظر تفریح و خرید هم یکی از پرطرفدارترین و مسافرخیزترین شهرهای ایران به‌حساب می‌آید. از آن‌جایی که در بیشتر مواقع سفر با قطار ارزان‌تر از هواپیما و راحت‌تر از اتوبوس تمام می‌شود، بیشتر مسافران این وسیله نقلیه را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

از کجا بلیط قطار مشهد تهران بخریم؟
کد خبر: 643189
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۱۲:۲۷

مسیر ریلی مشهد تهران به شلوغ‌ترین مسیر کشور تبدیل شده است. بلیط قطار مشهد تهران یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های کشور در بین مسافران به‌شمار می‌رود. تهران به‌عنوان پایتخت و قلب تپنده ایران مرکز انجام امور اداری و تحصیلی است و از همه مناطق کشور مسافر می‌پذیرد.

بلیط قطار مشهد تهران را بخرید

بلیط قطار مشهد تهران را می‌توان به‌صورت حضوری در مراکز فروش بلیط و آژانس‌های مسافرتی خریداری کرد. هر چند در دنیای امروز این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز و ارائه کارت شناسایی، بلیط مورد نظر خود را رزرو و تهیه کنید. روشی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرید بلیط به‌صورت آنلاین و اینترنتی است. شما می‌توانید تنها با چند کلیک و در کمترین زمان بلیط خود را خریداری کنید. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات لازم در صفحه خرید بلیط، موفق به رزرو بلیط مورد نظر بر اساس امکانات قطار و بودجه سفر خود شوید.

بلیط قطار مشهد تهران را آنلاین بخرید

برای این‌که خریدی آنلاین و آسان در کوتاه‌ترین زمان را تجربه کنید، فرآیند خرید آنلاین بلیط قطار مشهد تهران را انجام دهید.

جست‎وجو بلیط

پس‌از بازکردن صفحه اصلی سایت و انتخاب سفرهای قطار در سربرگ بالای صفحه، مشهد را در قسمت مبدا، تهران را در قسمت مقصد وارد و تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به جدول کلیه بلیط‌های این مسیر طی 30 روز آینده هدایت شوید.

ثبت اطلاعات مسافر

در این مرحله بعد از رزرو بلیط قطار مشهد تهران، اطلاعات مسافر از قبیل نام و نام‌خانوادگی و کد ملی را به صورت صحیح و بر اساس مندرجات شناسنامه و کارت ملی وارد کنید.

پرداخت هزینه

پس از ثبت بلیط قطار مشهد تهران و تایید اطلاعات، برای واریز وجه به درگاه‌های بانکی هدایت خواهید شد. پرداخت بلیط در این مرحله با داشتن رمز دوم پویا از طریق کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است.

انواع رزرو بلیط قطار کدام‌اند؟

تمام بلیط‌های ارائه‌شده در وب‌سایت‎‌های فروش بلیط بر اساس نرخ مصوب شرکت‌های ریلی ارائه می‌گردد. در خرید آنلاین شما قادر خواهید بود تا از نرخ بلیط‌ها طی 30 روز آینده به‌همراه جزئیات و قیمت آن‌ها مطلع شوید. ارزان‌ترین بلیط‌ها در طول ماه و امکان رزرو قطار مشهد تهران از شرکت‌های مختلف ریلی به‌صورت اینترنتی برای شما امکان‌پذیر است. به ‌این ‌ترتیب شما می‌توانید بر اساس قیمت بلیط، تاریخ سفر خود را انتخاب کنید و به ارزان‎ترین بلیط این مسیر دسترسی پیدا کنید. همچنین نکته بسیار جذاب در خرید آنلاین، امکان تهیه بلیط در کمترین زمان ممکن است.

بلیط خود را به‌موقع رزرو کنید

یکی از راه‌های تهیه به‌موقع بلیط، رزرو بلیط قطار تهران مشهد است. به‌ این ‎ترتیب زودتر از موعد سفر بلیط خود را تهیه کرده‌اید و با خیال آسوده و قیمت مناسب مسیر مشهد به تهران را طی خواهید کرد. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت مورد نظر با خرید بلیط‌های پیش‌فروش که یک گزینه عالی برای شما خواهد بود، سفرتان را در آرامش بگذرانید.

کوپه دربست رزرو کنید

اگر تصمیم به سفر گروهی با دوستان یا خانواده گرفته‌اید، می‌توانید رزرو کوپه دربست را جایگزین خرید جداگانه بلیط برای تک‌تک نفرات کنید. برای این کار کافی است هنگام رزرو بلیط به‌صورت آنلاین، پس از واردکردن اطلاعات مبدا، مقصد، رفت‌ و برگشت و تعداد مسافر، گزینه «کوپه دربست می‌خواهم» را فعال کنید.

کوپه ویژه خواهران را رزرو کنید

خانم‌ها یا آقایانی که به دلیل سفر کاری مجبور می‌شوند تنهایی سفر کنند، می‌توانند رزرو بلیط خود را در کوپه‌های ویژه خواهران یا برادران انجام دهند. کافی است در صفحه سایت خرید بلیط، نوع مسافر (عادی، ویژه خواهران، ویژه برادران) را فعال کنید تا رزرو بلیط مطابق میل شما صورت گیرد.

حمل خودرو با قطار را رزرو کنید

چنان‌چه تمایل دارید در سفر، خودرو شخصی‌ خود را برای استفاده در مقصد به همراه ببرید، می‌توانید از امکانات سایت‌های فروش بلیط قطار استفاده کنید. برای این کار، با فعال‌کردن گزینه «حمل خودرو می‌خواهم» می‌توانید خودروی خود را بر قطار حمل کنید و در مقصد تحویل بگیرید.

قطارهای فعال مسیر مشهد تهران کدام‌اند

یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت داشته باشید اطلاع از ایستگاه‎های توقف قطار مورد نظر و همچنین امکانات قطار انتخابی شما است. برای این منظور وقتی وارد صفحه لیست قطارها در تاریخ مورد نظر می‌شوید، با کلیک روی گزینه «جزئیات» که در سمت راست پایین هر بلیط قابل مشاهده است، اطلاعات مربوط به امکانات قطار انتخاب‌شده را دریافت می‌کنید. در این‌ صورت می‌توانید انتخابی همه جانبه‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر داشته باشید.

با فلای تودی بلیط خود را آسان بخرید

شما این اختیار را دارید که بلیط خود را به‌صورت حضوری از مراکز فروش بلیط قطار یا آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید. فلای تودی با ارائه خرید آنلاین بلیط سفرتان، شما را در انتخاب بهتر و موثرتر همراهی خواهد کرد. این سایت با ارائه فرآیند خرید آسان به‌صورت آنلاین، در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند و همین‌طور با قراردادن خدمات لازم در سایت خود به اجرای این فرآیند سرعت می‌بخشد. شما با انتخاب فلای تودی با خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته حمایت خواهی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها