کد خبر: 633120
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۷:۱۲:۲۲
| |

با دانستنی‌های شیراز بیشتر آشنا شوید

از باغ‌های ایرانی تا آثار باستانی و بناهای تاریخی، از آرامگاه بزرگان شعر و ادب تا طبیعت زیبا و مردمان خونگرم شیراز، هر کدام برای خرید بلیط تهران شیراز و سفر به این شهر تاریخی کافی است. اما قبل از هر چیز بد نیست اطلاعات بیشتری در خصوص شیراز کسب کنید.

با دانستنی‌های شیراز بیشتر آشنا شوید
کد خبر: 633120
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۷:۱۲:۲۲

شیراز شهر مهم و بزرگ توریستی ایران است. نمی‌توان از سفر و گردشگری در ایران گفت و از شیراز حرفی نزد. از دیرباز تاکنون توریست‌های بسیاری از گوشه و کنار دنیا از زیبایی‌های این شهر گفته‌اند. از باغ‌های ایرانی تا آثار باستانی و بناهای تاریخی، از آرامگاه بزرگان شعر و ادب تا طبیعت زیبا و مردمان خونگرم شیراز، هر کدام برای خرید بلیط تهران شیراز و سفر به این شهر تاریخی کافی است. اما قبل از هر چیز بد نیست اطلاعات بیشتری در خصوص شیراز کسب کنید.

چرا سفر به شیراز؟

شیراز شهر بزرگ در جنوب غربی ایران است که به همین خاطر تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های معتدل دارد. با این حال، وجود باغ‎‌های ایرانی در این شهر، سبب شده تا جلوه‌ها و مناظر طبیعی زیبایی در شهر به چشم بخورد و آب وهوای مطبوعی داشته باشد. در کنار جاذبه‌های طبیعی، پیشینه و تاریخ پربار این شهر که زمانی پایتخت ایران بوده است، موجب شده تا آثار باستانی ارزشمندی برای بازدید گردشگران فراهم شود.

با این حال باز هم زیبایی‌های شیراز به این دو مورد محدود نمی‌شود. شیرازی‌های خونگرم و مهربان با آداب و رسوم و فرهنگ جذابشان، خود از اصلی‌ترین دلایل سفر به شیراز هستند. همچنین غذاها و خوراکی‌های شیرازی که مختص همین شهر است، بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

معرفی جاذبه های شیراز

جاذبه های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و تفریحی در شهر شیراز وجود دارد. در ادامه با برخی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید.

جاذبه های تاریخی شیراز

شیراز پیشینه‌ای طولانی دارد. شاید نتوان به طور دقیق سابقه این شهر را مشخص کرد، اما در سده‌های چهارم و پنجم قمری پایتخت سلسله آل بویه و بعد از آن هم پایتخت چندین سلسله حکومتی بوده است. همین سبب شده تا آثار ارزشمندی به جا بماند که هر کسی را شگفت‌زده می‌کند. از جمله مهمترین این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مجموعه زندیه که یادگار دوران حکومت زندیه است. مجموعه‌ای است با ساختمان‌ها و معماری‌های جذاب که شامل ارگ کریم خانی، عمارت کلاه فرنگی، حمام وکیل، مسجد وکیل و بازار وکیل می شود.

- مسجد عتیق یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجدهای ایران که با کتیبه‌های سنگی زیبا و معماری و هنرهای منحصر به فرد شما را مجذوب خود می‌کند.

- مسجد نصیرالملک مسجدی که با کاشی کاری‌ها و شیشه‌های رنگی زیبایش، یکی از نقاط محبوب شیراز برای عکاسی است.

- سعدیه و حافظیه که هر یک جاذبه‌های خاص خود را دارند و علاوه بر اهمیت تاریخی، مرکز فرهنگی بسیار مهمی نیز هستند و عاشقان ادبیات و فرهنگ ایران را به خود جذب می‌کنند.

- تخت جمشید و مجموعه پاسارگاد هم شاید بتوان گفت گل سرسبد دیدنی های شیراز است. منطقه‌ای بزرگ در 55 کیلومتری شیراز که جلوه‌ای است از عظمت و شکوه ایران در دوران پادشاه هخامنشیان. ستون‌های عظیم این مجموعه و بقایای کاخ‌ها شما را به دل تاریخ ایران می‌برد.

- حرم شاهچراغ از جاذبه های مذهبی شهر شیراز است. مکانی زیارتی که اوج هنر و معماری ایرانیان را به نمایش می‌گذارد.

- از دیگر جاذبه های تاریخی شیراز باید به مدرسه خان؛ از مدرسه‌های قدیمی در دوران صفویه که معماری خاص خود را دارد و سرای مشیر به جا مانده از دوران قاجار با کاشی کاری‌های زیبا، اشاره کرد.

باغ های شیراز

شیراز شهر بهارنارنج، پر از باغ‌هایی است که به سبک باغ‌های ایرانی با معماری و تزیینات زیبا خودنمایی می‌کند. تعدادی از باغ‌های شیراز عبارتند از:

  • باغ ارم

  • نارنجستان قوام

  • باغ جنت

  • باغ دلگشا

  • باغ عفیف آباد

  • باغ جهان نما

موزه های شیراز

اگر اهل موزه رفتن هستید، باید بگوییم تعدادی از معروف‌ترین موزه‌های ایران در شهر شیراز قرار دارند و حیف است در سفر خود از این موزه‌ها دیدن نکنید. موزه مشاهیر یا خانه زینت الملک، موزه پارس، موزه آب شیراز، موزه نارنجستان قوام، موزه هنرهای تجسمی، موزه سنگ هفت تنان و موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی از موزه‌های معروف و مهم شیراز هستند.

رستوران های شیراز

همانطور که گفتیم، یکی از مهمترین جاذبه‌های شهر شیراز، خوراکی‌های آن است. غذاهایی که شاید در هیچ شهر دیگری تجربه نکنید. شیرازی پلو، شکر پلو، هویج پلو، قورمه به، کوفته هلو از جمله غذاهای شیرازی است که باید در سفر به شیراز امتحان کنید. در میان دسر و شیرینی‌ها هم که فالوده شیرازی شهره خاص و عام است. آش ماست، آش سبزی، مسقطی و سالاد شیرازی را هم نباید از قلم انداخت.

برای تجربه غذاها و خوراکی‌های شیراز بد نیست با تعدادی از بهترین رستوران های شیراز آشنایی داشته باشید. رستوران سلطنت بانو در کوچه نصیرالملک، رستوران کته ماست، رستوران هفت خوان در نزدیکی دروازه قرآن و باغ رستوران راز از معروف‌ترین رستوران های شیراز هستند که بد نیست در سفر خود سری به آنها بزنید.

خرید بلیط و رزرو هتل شیراز در فلای تودی

گرچه اردیبهشت شیراز معروف است و بهار شیراز با بوی عطر بهارنارنج باصفاتر از هر زمان دیگری است، اما شیراز را در هر زمان که بروید، می‌توانید از زیبایی‌هابش بهره ببرید. به خصوص که در زمان‌های دیگر غیر از فصل بهار، بلیط شیراز ارزانتر خواهد بود. برای خرید بلیط شیراز با بهترین قیمت می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این وبسایت می‌توانید بلیط تهران شیراز را با بهترین قیمت جستجو کرده و خریداری کنید. نه تنها از مبدا تهران بلکه از دیگر شهرها نیز می‌توانید بلیط هواپیما را برای تاریخ موردنظرتان جستجو کنید و با استفاده از ابزارهای موجود در این وبسایت، ارزانترین بلیط را خریداری کنید. علاوه بر خرید بلیط، رزرو هتل شیراز نیز از میان متنوع ترین گزینه ها در این سایت امکانپذیر است. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به کاربران است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها