کد خبر: 618400
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۹:۱۷
| |

کدام گوشی شیائومی را بخریم؟ (پایان خرداد 1402)

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در بازار است و برای هر کسی با هر سطح از بودجه‌ای، یک محصول ارزشمند دارد.

کدام گوشی شیائومی را بخریم؟ (پایان خرداد 1402)
کد خبر: 618400
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۹:۱۷

اگر قصد خرید یکی از گوشی های شیائومی را دارید اما نمی‌دانید که کدام دستگاه‌ مناسب‌تر است، با ما همراه شوید تا نگاهی به 5 موبایل برتر شیائومی در بازه‌های قیمتی مختلف در خرداد 1402 داشته باشید.

اگر 5 میلیون تومان دارید

یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون، Redmi A2 Plus است. این محصول که چند ماهی بیشتر از معرفی آن نمی‌گذرد، به 2 گیگابایت رم مجهز شده و با 32 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این گوشی به نمایشگری 6.52 اینچی با رزولوشن 720×1600 مجهز شده و تراشه Helio G36 مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای، مسئولیت مدیریت اطلاعات را در آن بر عهده دارد. به عنوان یک موبایل رده‌پایین، شیائومی از اندروید 13 نسخه Go بهره برده تا همه‌چیز، خیلی روان و سریع انجام شود. علاوه بر این، یک باتری بزرگ 5 هزار میلی‌آمپری، نیروی مورد نیاز گوشی را تامین خواهد کرد. دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت پشتی، از دیگر ویژگی‌های قابل وجه در مورد این محصول هستند.

  • قیمت تقریبی ردمی A2 پلاس، 3 میلیون و 200 هزار تومان است.

اگر 10 میلیون تومان دارید

برای افرادی که بودجه بالاتری دارند، احتمالا گزینه‌ای بهتر از Redmi Note 12 4G را پیدا نخواهند کرد. این گوشی جدید به تراشه قدرتمند و جدید اسنپدراگون 685 مجهز شده و در کنار 8 گیگابایت رم، می‌تواند سطحی بسیار بالا از توان پردازشی را در اختیار شما قرار دهد. نکته قابل توجه در مورد این موبایل جدید، استفاده سازندگان از نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و پوشش محافظ گوریلا گلس 3 است. به لطف رزولوشن بالای 1080×2400 نیز محتوا با دقتی بسیار بالا به نمایش در می‌آید.

ردمی نوت 12 به صورت پیش‌فرض از اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 استفاده می‌کند. به علاوه، یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با توان 33 وات، قدرت‌بخش دستگاه خواهد بود. اگر اهل عکاسی هستید، بهتر است بدانید این گوشی در بخش پشتی به سه دوربین با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و در بخش جلویی به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده و می‌تواند تصاویر را با وضوحی بالا ثبت کند.

قیمت تقریبا ردمی نوت 12 برای نسخه 128 گیگابایتی، حدودا 8 میلیون و 200 هزار تومان است.

اگر 15 میلیون تومان دارید

افزایش بودجه به معنی گوشی قوی‌تر است؛ Poco X5 Pro با تراشه اسنپدراگون 778G 5G بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان در خرداد 1402 است. همانند ردمی نوت 12، این گوشی هم به نمایشگر 6.67 اینچی آمولد مجهز شده است؛ با این تفاوت که در کنار پشتیبانی از فناوری‌های مختلف از جمله Dolby Vision، قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ بوده و تصاویر را با وضوحی فوق‌العاده نمایش می‌دهد.  

در کنار قدرت پردازشی بالاتر، پوکو X5 پرو شیائومی در زمینه عکاسی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و با دوربین پشتی 108 مگاپیکسلی می‌تواند تصاویری بسیار جذاب و باکیفیت را ثبت کند؛ سلفی‌بازان هم می‌توانند از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کنند. ویژگی مثبت دیگر این گوشی، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 67 وات است که به گفته سازندگان می‌تواند ظرف فقط 45 دقیقه، موبایل شما را از 0 تا 100 درصد شارژ کند.

قیمت نسخه 256 گیگابایتی پوکو ایکس 5 پرو همراه با 8 گیگابایت رم، حدودا 14 میلیون و 200 هزار تومان است.

اگر 20 میلیون تومان دارید

بی‌شک بهترین گوشی شیائومی تا 20 میلیون در خرداد 1402، Xiaomi 13 Lite است. این تلفن هوشمند که فقط 7.2 میلی‌متر ضخامت و 171 گرم وزن دارد، از نسل جدید تراشه‌های کوالکام یعنی Snapdragon 7 Gen 1 بهره برده و با پردازنده هشت هسته‌ای قوی، انجام هر کاری را امکان‌پذیر خواهد کرد.

چیزی که شیائومی 13 لایت را از رقبای خود متمایز می‌کند، نمایشگر 6.55 اینچی آن است؛ این نمایشگر از فناوری‌های HDR10+ و Dolby Vision و همچنین از 68 میلیارد رنگ مختلف پشتیبانی می‌کند تا ما با یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرها در میان موبایل‌های میان‌رده روبه‌رو باشیم. این گوشی همچنین از لحاظ سیستم دوربین نیز متفاوت است و در بخش جلویی آن می‌توان دو دوربین، یکی 32 مگاپیکسلی و دیگری 8 مگاپیکسلی را داخل صفحه پیدا کرد. در بخش پشتی هم سه دوربین با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی در خدمت کاربران خواهد بود.

قیمت نسخه 256 گیگابایتی شیائومی 13 لایت با 8 گیگابایت رم، حدودا 16 میلیون و 500 هزار تومان است.

اگر 25 میلیون تومان دارید

بهترین گوشی شیائومی تا سقف 25 میلیون تومان که همین حالا می‌توان تهیه کرد، Poco F5 Pro است؛ یک ماشین پردازشی تمام‌عیار که از تراشه جدید و توانمند Snapdragon 8+ Gen 1 قدرت گرفته و می‌تواند در زمره قوی‌ترین تلفن‌های هوشمند جهان نیز قرار بگیرد؛ این چیپست از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 730 برده و تمام بازی‌های سنگین اندرویدی را در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد کرد. شیائومی در تولید این گوشی سراغ نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 1440×3200 رفته و اسکنر اثر انگشت را هم زیر صفحه تعبیه کرده است.

باتری 5160 میلی‌آمپری پوکو F5 Pro ضمن پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات، از شارژ وایرلس 30 وات نیز پشتیبانی می‌کند. بخش پشتی این گوشی، میزان دوربین سه گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است و ویژگی‌های خوبی مانند لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز می‌تواند تجربه‌ای عالی از عکاسی را برای خریداران رقم بزند. برای ثبت عکس‌های سلفی هم می‌توانید روی دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی این گوشی حساب باز کنید. این گوشی به لطف استاندارد IP53، در برابر پاشش آب، مقاومت بسیار خوبی دارد.

سخن پایانی

مدل‌های مختلف گوشی شیائومی به واسطه ارزش خرید بالا، طرفداران زیادی در بازار دارند و کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معقول، محصولی با کیفیت بسیار بالا را تهیه کنند. ویژگی مهم گوشی های شیائومی، بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ، باتری قوی و پردازنده قدرتمندی است. به علاوه، شیائومی تقریبا برای هر سطح از بودجه‌ای یک موبایل مخصوص دارد تا تمام افراد، امکان تهیه و استفاده از محصولات این شرکت را داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها