کد خبر: 614935
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۲۰:۵۲:۳۲
| |

به راحتی بلیط پرواز باحال و بلیط هواپیما ارزان بخریم

احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت‌های گردشگری جستجو کنید. اما بعد از کمی جستجو به دلیل تنوع بالایی که در سایت‌ها وجود داشته دچار سردرگمی شده باشید.

به راحتی بلیط پرواز باحال و بلیط هواپیما ارزان بخریم
کد خبر: 614935
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۲۰:۵۲:۳۲

از طرفی با پیشرفت تکنولوژی، سایت‌های رزرو بلیط و هتل فراوانی برای تهیه بلیط وجود دارند تا بتوانید با یک سرچ ساده در مدت زمان کوتاهی بلیط با کیفیت به مقصد خود را خریداری کنید اما باید سایتی را در نظر بگیرید که بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. در این مطلب قصد داریم نحوه رزرو بلیط مناسب را به شما بگوییم تا در هنگام خرید ازسایت‌های گردشگری یا آژانس مسافرتی بلیط مناسب و مقرون به‌صرفه تهیه کنید و اینکه از چه سایتی این خرید مطمعن را انجام دهید.

خرید بلیط چارتری، یکی از بهترین سفرها برای جیب شما

بلیط چارتری یک پیشنهاد است که از طرف آژانس‌های هواپیمایی ارائه می‌شود و همیشه و همه جا ارزان نیست و بسته به زمان سفر، مقدار تخفیفی که توسط شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود و مقصد سفر قیمت‌ها متغیر هستند.

بهترین زمان برای پیدا کردن بلیط هواپیما چارتری خارج از فصل‌ سفر و زمانی است که مسافرت کاهش می‌یابد و در آخرین ساعات قبل از پرواز، بلیط هواپیما را با ارزانترین قیمت می‌توانید رزرو کنید. در فصل‌هایی که به فصل گردشگری معروف است و مسافران زیادی به مقاصد مختلف سفر می‌کنند، پروازها با ترافیک بالایی همراه هستند و پیدا کردن بلیط پرواز و تور مسافرتی دشوار است، درخواست بلیط هواپیما چارتری به شدت افزایش پیدا می‌کند. یعنی هر چقدر تعداد مسافران در یک پرواز بیشتر شود، قیمت بلیط چارتری هم گران‌تر می‌شود.

البته توجه داشته باشید که بلیط چارتری امکان استرداد ندارد و در صورت خرید بلیط نمی‌توانید بلیط را کنسل کنید.

خرید بلیط سیستمی، بلیطی مطمعن با امکان استرداد وجه

بلیط سیستمی از انواع دیگر بلیط است که می‌توانید در زمان درست از چند هفته قبل از سفر، بلیط ها و پروازهایی که توسط شرکت‌های هواپیمایی وارد سیستم می‌شوند را خریداری کنید. قیمت بلیط‌های سیستمی از طرف شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌شوند و قیمت بلیط‌ها در همه جا یکسان هستند. بلیط سیستمی در تمام سایت‌های گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی با یک قیمت عرضه می‌شوند و برعکس بلیط چارتری قیمت‌ها متغیر نیستند و فقط کافی است تاریخ و زمان سفر را مشخص کنید.

در صورتی‌که بلیط سیستمی را از چند ماه قبل خریداری کرده‌‌اید اما به دلایلی مجبور به کنسل کردن سفر هستید، می‌توانید حتی تا یک ساعت قبل از پرواز بلیط خود را استرداد کنید تا هزینه با کسر جریمه به شما عودت داده شود.

2

خرید بلیط لحظه آخری، همیشه چمدان‌هایت برای سفر آماده باشد

همانطور که از نامش پیدا است بلیط لحظه آخری به بلیطی گفته می‌شود که دقیقه نودی و قبل از پرواز خریداری می‌شود. این نوع بلیط با کمترین بها در لحظات آخر قبل از پرواز به فروش می‌رسد. اگر قصد دارید بدون تور سفر کنید یا در آخرین لحظه تصمیم به سفر گرفته‌اید بهترین راه برای رزرو ارزانترین بلیط، بلیط لحظه آخری است.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که خرید بلیط لحظه آخری ریسک بالایی دارد و در برخی اوقات بلیط مناسب خود را نمی‌توانید پیدا کنید. اما با این حال این نوع بلیط که معمولا از ۲۴ ساعت قبل از پرواز ارائه می‌شوند و در دسته بلیط‌های سیستمی قرار می‌گیرند، ارزانتر از سایر پروازها هستند.

بهترین زمان سفر برای یک سفر اقتصادی و پرماجرا

همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهم برای برنامه‌ریزی بودجه سفر زمان آن است. هزینه سفر در فصل گردشگری یا (High Season) به مراتب بیشتر از فصل‌های کم تردد یا (Low Season) است. به‌همین‌دلیل بهتر است اگر قصد سفر در فصل گردشگری به صورت شخصی یا با تور مسافرتی را دارید باید بهای بیشتری را بابت بلیط هواپیما پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه بلیط چارتری و سیستمی در این فصول فرق چندانی با یکدیگر ندارند. اما اگر زمان سفر برای شما اهمیت چندانی ندارد، می‌توانید زمان سفر خود را به فصول کم تردد که ارزانتر است موکول کنید تا سفری اقتصادی و مقرون‌‌به‌صرفه داشته باشید.

اگر قصد سفر در فصول کم تردد را دارید، علاوه‌بر خلوت بودن مقصد سفر می‌توانید بلیط چارتری را با کمترین قیمت نسبت به بلیط سیستمی از سایت الی گشت که بزرگترین مرجع خرید بلیط هواپیما و تور و رزرو آنلاین هتل در ایران تهیه کنید.

به گفته الی گشت؛ برای آغاز یک سفر هوایی راحت و با‌کیفیت ابتدا باید تاریخ و مقصد سفر خود را مشخص کرده و سپس بلیط هواپیما را تهیه نمایید. قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها کلاس پروازی، سیستمی یا چارتری بودن بلیط و ساعت پرواز است. قیمت بلیط هواپیما در حال حاضر در روزهای مختلف سال با توجه به تقویم قیمتی متغیر است، در حال حاضر خرید بلیط هواپیما از راه‌های مختلفی همچون مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و یا وب سایت‌های فروش آنلاین بلیط امکان پذیر شده است ولی اغلب مردم خرید غیرحضوری بلیط هواپیما را ترجیح می‌دهند. در تمامی روزهای سال به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی می‌توانید بلیط‌ پروازهای داخلی و خارجی را با بهترین قیمت‌ و در اسرع وقت از سایت خرید بلیط هواپیما الی گشت تهیه کنید.

3

بسیاری از شرکت‌های گردشگری بزرگ دنیا دارای سایت خرید و فروش بلیط هواپیما هستند که در سایت خود رزرو هتل و خرید و فروش تور مسافرتی را هم در کنار خرید بلیط پرواز به بهترین و بزرگ‌ترین شکل انجام می‌دهند. از این شرکت‌ها و وب‌سایت‌‌ها خرید بلیط (قطار و هواپیما)، ‌خرید تور و رزرو آنلاین هتل می‌توان از اکسپدیا (Expedia.com)، کایاک (Kayak.com)، اسکای اسکنر (Skyscanner.com)، تراول سیتی (Travelocity.com) و بوکینگ (Booking.com) در دنیا و در ایران به الی گشت (Eligasht.com) نام برد که پرجم دارد این حوزه هستند. لازم‌به‌ذکر است که شما در الی گشت هم می‌توانید برای مسیرهای خارج از ایران هم بلیط، تور و هتل به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

حرف آخر

خرید بلیط یکی از مهم‌ترین پروسه‌های سفر است که در کاهش یا افزایش هزینه سفر نقش مهمی دارد. از این رو بهترین راه برای جستجو بلیط هواپیما داشتن اطلاعات مناسب درباره نحوه خرید آن است تا بتوانید هزینه مناسبی را برای رزرو بلیط هواپیما با کیفیت پرداخت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها