کد خبر: 613465
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۸:۵۰:۰۴
| |

فاصله مرز بازرگان تا وان چقدر است؟

فاصله مرز بازرگان تا وان چندان زیاد نیست، به همین علت محبوب‌ترین مرز ایرانیان برای سفر به وان ترکیه است. این فاصله بسته به مسیر خاصی که طی می‌شود و هر گونه انحراف یا شرایط جاده می‌تواند متفاوت باشد.

فاصله مرز بازرگان تا وان چقدر است؟
کد خبر: 613465
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۸:۵۰:۰۴

توجه به این نکته ضروری است که مسافت سفر می تواند در طول زمان به دلیل عواملی مانند ساخت جاده یا تغییر در سیاست های گذرگاه های مرزی تغییر کند، بنابراین همیشه بهتر است که قبل از برنامه ریزی سفر، به روزترین اطلاعات را بررسی کنید. بازرگان به‌عنوان فعال‌ترین نقطه مرزی ایران که در استان آذربایجان غربی قرار دارد به نماد پیوند تجارت داخلی و خارجی تبدیل‌شده است. اگر قصد سفر با تور وان ترکیه دارید، مرز بازرگان یکی از راه‌های انتخابی است.

فاصله وان از ایران

فاصله وان تا ایران تقریباً 200 کیلومتر است. وان، واقع در ساحل شرقی دریاچه وان است. ساختمان سنگی ویران شده‌ای در نزدیکی صخره‌ای با کتیبه‌هایی به خط میخی است که مربوط به قرن هشتم و هفتم قبل از میلاد است؛ زمانی که وان مرکز اصلی پادشاهی اورارتو بود. پس از سقوط نینوا کتیبه‌های صخره‌ای روی تپه ارگ که شامل کتیبه‌هایی به زبان پارسی باستان است، به دستور خشایار شاه اول پادشاه هخامنشی (اوایل قرن پنجم پیش از میلاد) حکاکی شد.

مرزهای زمینی برای رسیدن به وان

در این بخش به بررسی مسیرها و گزینه‌های مختلف مسافران ایرانی برای سفر به شهر وان از مرزهای زمینی می‌پردازیم.

سفر به وان از از مرز رازی - کاپیکوی

مرز رازی به دلیل نزدیکی و فاصله نسبتاً کوتاه 2.5 ساعته تا شهر وان ترکیه، پرکاربردترین مسیر زمینی برای رسیدن به وان است. مسافران می‌توانند ابتدا به ارومیه یا تبریز سفر کرده و سپس راهی خوی شوند. برای این منظور می‌توانید از تور وان از ارومیه استفاده کنید. مسیر تبریز - خوی 165 کیلومتر و مسیر ارومیه - خوی 135 کیلومتر است. برای کسانی که از تهران حرکت می‌کنند، توصیه می‌شود مسیر تبریز - خوی را انتخاب کنند که مسافت کمتری دارد. این مسیر 8 ساعت تا تبریز و پس از آن 2 ساعت و 10 دقیقه دیگر تا مرز رازی به طول می‌انجامد.

مزایا و معایب سفر به وان از مرز رازی

مرز رازی نزدیک‌ترین مرز زمینی به شهر وان محسوب می‌شود. جاده رازی به وان به جز چند کیلومتر ابتدایی، جاده‌ای سریع السیر با شرایط نسبتا خوب است. امکانات پارکینگ روباز و بدون آسفالت در شبانه روز در دسترس است. با این حال، برخی اشکالات نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. این مرز در ساعات محدودی کار می‌کند و از ساعت 17 به بعد بسته است. امکانات در مرز محدود است و در زمان اوج ترافیک ممکن است وضعیت غیرقابل مدیریت شود. علاوه بر این، مرز رازی اجازه عبور اتوبوس، کامیون و تریلر را نمی‌دهد و منحصراً برای وسایل نقلیه شخصی محفوظ است. فاصله مرز رازی تا شهر وان تقریباً 102 کیلومتر بوده که برای طی این مسافت حدود 1.5 ساعت زمان لازم خواهید داشت.

سفر به وان از مرز سرو-اسندره

برای حرکت در این مسیر مسافران باید بلیط اتوبوس ارومیه را تهیه کنند. از آنجا، می‌توانند 30 کیلومتر را طی کنند تا به مرز سرو برسند و در نهایت پس از 4 ساعت سفر به شهر وان برسند. شایان ذکر است که برخی از تورهای زمینی به وان نیز این مسیر را انتخاب می کنند، اما ممکن است برای کسانی که عادت به سفر زمینی ندارند مناسب نباشد. جاده سرو به وان مسیری کوهستانی و پر پیچ و خم است که می‌تواند برای بسیاری از افراد سخت باشد.

مزایای مرز سرو-اسندره

از مزیت‌های سفر از مرز سرو می‌توان به باز بودن مداوم آن و امکان عبور بدون محدودیت زمانی اشاره کرد. برخلاف مرز رازی، این مرز اجازه عبور و مرور انواع وسایل نقلیه اعم از اتوبوس و کامیون را می‌دهد.

معایب مرز سرو-اسندره

معایبی نیز وجود دارند که باید در نظر گرفت. دسترسی به مرز سرو برای اکثر شهرهای ایران زمان بر و دور است. همچنین نسبت به مرز رازی فاصله بیشتری تا وان دارد. فاصله مرز سرو تا شهر وان تقریباً 230 کیلومتر است که برای طی کردن آن حدود 3.5 ساعت زمان لازم است.

مرز بازرگان-گوربلاغ

یکی دیگر از مسیرهای پرکاربرد برای رسیدن از بازرگان به ترکیه مرز گوربلاغ است که در ادامه آن را نیز بررسی می‌کنیم.

فاصله وان تا مرز بازرگان - گوربلاغ

فاصله مرز بازرگان تا وان - گوربلاغ تقریباً 100 کیلومتر است. کنترل مرزی گوربلاغ یک پاسگاه مرزی در ایران است. کنترل مرزی گوربلاغ در نزدیکی دهانه شهاب سنگ و شهر بازرگان قرار دارد. بازرگان شهری در بخش بازرگان و مرکز شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی ایران است. در سرشماری سال 2006، جمعیت آن 9047 نفر در 2126 خانوار بود که در ناحیه مرکزی قرار دارند.

زمان فعالیت پایانه مرز بازرگان

مرز بازرگان در تمام روزهای هفته، به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی است.

سخن پایانی

فاصله مرز بازرگان تا وان مسافتی تقریباً 200 کیلومتری از ایران است. مرز بازرگان - گوربلاغ یکی از مناطق ورودی زمینی برای رسیدن به وان است. این شهر در 100 کیلومتری شهر وان قرار دارد. مسافران باید مدارک لازم سفر ازجمله پاسپورت، ویزا و هرگونه مجوز اضافی موردنیاز برای ورود به ترکیه را تهیه کنند. در مجموع سفر به شهر وان از طریق مرز بازرگان می‌تواند یک ماجراجویی هیجان‌انگیز باشد. مسافران با اطلاع، آمادگی و رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات، می‌توانند بهترین استفاده را از سفر خود به این مقصد زیبا در ترکیه ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها