کد خبر: 611580
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۸:۴۴:۱۰
| |

سفر از مشهد به تهران؛ تفاوت های سفر زمینی و هوایی

مسیر سفر از مشهد به تهران جزو پرترددترین مسیرهای کشور است که در هر زمانی از سال پرتردد است.

سفر از مشهد به تهران؛ تفاوت های سفر زمینی و هوایی
کد خبر: 611580
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۸:۴۴:۱۰

 روش‌های مختلفی برای سفر از مبدا مشهد به تهران وجود دارد که بهترین ‌آن‌ها قطار و هواپیما است. به نظر شما در مقایسه بین سفر با هواپیما و قطار کدام یک بهتر خواهد بود؟ در ادامه با شرح مزایا و معایب استفاده از هر کدام همراه شما خواهیم بود‌.

مزایای سفر از مشهد به تهران با هواپیما و قطار

هر کدام از روش‌های سفر زمینی یا هوایی به نوعی مزایا و معایب خود را دارند. برای سفر از مشهد به تهران بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند با بلیط هواپیما سفر کنند، برخی دیگر نیز به دلایلی از قطار برای سفر خود اقدام می‌کنند. اما مزایای سفر با هواپیما و قطار چیست؟  

مزایا سفربا هواپیما

  • زمان: یکی از مهمترین مزایای سفر با هواپیما سرعت آن و زمانی است که از مبدا به مقصد می‌رسید. با صرف زمان کمتر بهتر می‌توانید از سفر خود و بازدید از جاهای دیدنی لذت ببرید. اکثر افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند به دلیل زمان کمتری که برای رسیدن به مقصد تلف می‌کنند، سفر با هواپیما را ترجیح می‌‌دهند.

  • ایمنی در سفر: اگر تصور می‌کنید در سفر با بلیط هواپیما مشهد تهران ایمنی کمتری دارید سخت در اشتباهید. هر ساله در جاده‌های مختلف کشور آمار زیادی از تصادفات مرگبار ثبت می‌شود. شاید با خود بگویید احتمال سانحه هوایی هم وجود دارد اما احتمال آن بسیار کم است. دلیل اینکه برخی از افراد با هواپیما سفر نمی‌کنند و از آن می‌ترسند این است که در سوانح هوایی تعداد تلفات بیشتر است. اما امروزه تعداد سوانح هوایی کمتر شده و سفر با آن اطمینان خاطر بیشتری را به همراه دارد.

  • امکانات: اگر با خودرو شخصی خود و یا اتوبوس برای سفر اقدام کنید، صددرصد امکانات کمتری نسبت به پرواز مشهد تهران خواهید داشت. مثلا در بعضی از پروازهای درجه یک امکاناتی مثل تخت خواب، حمام، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت، تلویزیون لمسی و ماساژور وجود دارد. حتی به کودکان هم اسباب بازی هدیه داده می‌شود تا در طول سفر با آن‌ها سرگرم شوند.

2

مزایای سفر با قطار

  • حمل بار بیشتر: در سفر با قطار نسبت به هواپیما میزان بار بیشتری را می‌توانید حمل کنید. با این که در سفر با قطار نیز محدودیت وزن بار وجود دارد اما باز هم نسبت به هواپیما میزان بار بیشتری را می‌توانید به داخل کوپه ببرید.

  • شبکه ریلی گسترده: برای سفر به هواپیما فقط به شهرهای بزرگ  می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کنید. اما در سفر با قطار این محدودیت کمتر است. شبکه ریلی گسترده‌ای که در کشور وجود دارد امکان آن را می‌دهد که به شهرهای کوچک نیز سفر کنید. خرید بلیط قطار مشهد تهران جزو بیشترین سفرهایی است که شرکت‌های ریلی زیادی خدمات رسانی می‌کنند.

  • لذت از مسیر: یکی از خوبی‌های سفر با قطار این است که از مناظر و طبیعت موجود در مسیر سفر می‌توانید لذت ببرید. در بعضی از مسیرهای ریلی به شهرهای مختلف از روستاها و شهرهای متفاوتی عبور خواهید کرد که مناظر بسیار زیبا و دل‌پذیری دارند.

  • فضای بیشتر: در سفر با بلیط قطار مشهد تهران یکی از مهمترین ویژگی‌های که می‌تواند باعث انتخاب آن شود، وجود فضای کافی و بیشتر است. در قطار صندلی‌های بزرگتری وجود دارد که در کنار آن نیز میزی طراحی شده تا فضای بیشتری داشته باشید. همچنین این صندلی‌ها قابلیت تخت شدن دارند که برای استراحت و خواب شب بسیار مناسب‌اند. در حالی که در هواپیما این فضای بیشتر فقط در صندلی‌های بیزینس کلاس و فرست کلاس وجود دارد. به همین دلیل در سفر با قطار بهتر می‌توانید استراحت کنید.

3

قیمت بلیط قطار مشهد تهران

در تعیین هزینه سفر از مشهد به تهران با قطار به چند عامل بستگی دارد. یکی از عواملی که در قیمت‌گذاری بلیط قطار نقش دارد، فاصله‌ی شهر مبدا تا مقصد است. هر چه مسیر بیشتر باشد، قیمت بلیط بر اساس قوانین افزایش پیدا خواهد کرد. کلاس و درجه قطار نیز در تعیین قیمت بلیط قطار بسیار مهم است. در قطارهای درجه یک مانند قطار فدک در سفر از مشهد به تهران که امکانات بیشتر و خدمات رسانی بهتری وجود دارد باید هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت بلیط هواپیما تهران

اگر با قوانین شرکت‌های هواپیما آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که بلیط هواپیما بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شوند. در کل دو نوع بلیط هواپیما وجود دارد که سیستمی و چارتر هستند. برای خرید بلیط هواپیما ارزان تهران، می‌توانید از بلیط‌های چارتر استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط های سیستمی دارند‌. هر چقدر به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید، احتمال ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما چارتر تهران از مشهد بیشتر است. در بلیط ‌های سیستمی، قیمت‌گذاری‌ها ثابت است و معمولا تغییری نخواهد کرد. در تعیین قیمت بلیط سیستمی، نوع هواپیما و کلاس آن اهمیت زیادی دارند، به دلیل اینکه هر کدام از آن‌ها امکانات مخصوص به خود و خدمات رسانی متفاوتی خواهند داشت.

ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران

شاید برایتان سوال باشد که ایستگاه‌های قطار در سفر از مشهد به تهران کدام شهرها هستند؟ در این مسیر از ایستگاه‌های را‌ه‌آهن شهرهای مختلفی عبور خواهید کرد که ممکن است مناظر آن برایتان لذت‌بخش باشد. این ایستگاه‌ها شامل شهر ورامین، چاه شیرین، لارستان، آب گرم، سرخ دشت، سمنان، ده نمک، باتری، گرمسار، کویر، ابردژ، پیشوا و... هستند‌. جالب است بدانید که با بلیط قطار سفر از مشهد به تهران استفاده کنید، می‌توانید در هر یک از این ایستگاه‌ها که مقصد شماست، پیاده شوید.

4

معایب استفاده از بلیط هواپیما و قطار در سفر ازمشهد به تهران

سفر با قطار و هواپیما علاوه بر مزایای خوب، برخی معایب را نیز شامل‌ می‌شود. در سفر با قطار از مشهد به تهران، یکی از معایب آن سرعت پایین و اتلاف وقت است. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با هواپیما سفر کنند‌. طولانی بودن مسیر هم به دلیل اینکه باعث خستگی می‌شود از معایب آن به شمار می‌رود. همچنین در قطار رعایت بهداشت به خوبی صورت نمی‌گیرد.

سفر با هواپیما نیز معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر دلیل شما برای استفاده از هواپیما طولانی بودن مسیر و صرف زمان کمتر است، پس باید هزینه‌های آن را هم پذیرا باشید. هزینه هواپیما مخصوصا هواپیمای درجه یک و فرست کلاس بیشتر از قطار است‌. ترس از هواپیما نیز جزو معایب آن محسوب می‌شود، برخی از افراد به دلیل ترس از ارتفاع نمی‌توانند از هواپیما برای سفر از مشهد به تهران استفاده کنند. تاخیر پرواز در فرودگاه و محدودیت حمل بار نیز از دیگر معایب سفر با هواپیما است.

مدت زمان سفر از مشهد به تهران با قطار و هواپیما

در مقایسه مدت زمان سفر با قطار و هواپیما تفاوت زیادی وجود دارد. در سفر با قطار باید مسیری ۹۰۰ کیلومتری را که حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت از زمان شما را می‌گیرد طی کنید. اما  با استفاده از هواپیما  مسیر ۷۵۲ کیلومتری را در عرض یک ساعت و نیم طی خواهید کرد.

در انتها

با توصیف معایب و مزایای استفاده از هواپیما و قطار همراه شما عزیزان بودیم. استفاده از بلیط قطار و همچنین هواپیما به شرایط و بودجه شما بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها