کد خبر: 611347
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۶:۲۹:۳۳
| |

ارزان‌ترین میلگرد برای تهرانی‌ها کدام است؟

از زمانی که به دلیل ملاحظات زیست‌محیطی صنایع سنگین از تهران خارج شده‌اند، خرید میلگرد با پرداخت کرایه بار کم، تبدیل به یکی از دغدغه‌های پایتخت نشینان شده است.

ارزان‌ترین میلگرد برای تهرانی‌ها کدام است؟
کد خبر: 611347
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۶:۲۹:۳۳

در این مقاله با معرفی چند کارخانه میلگرد نزدیک تهران و محصولات آن‌ها، سعی شده که این دغدغه رفع شود. در انتها هم روشی برای کاهش بیشتر هزینه‌های خرید آهن آلات معرفی شده است.

با نزدیک‌ترین کارخانه‌های میلگرد به تهران آشنا شوید

شناخت نزدیک‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد به شما کمک می‌کند تا با خرید میلگرد از درب کارخانه، کرایه حمل بار کمتری بپردازید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. همچنین قیمت میلگرد درب کارخانه معمولاً از بازار آزاد ارزان‌تر است. در ادامه با کارخانه‌های میلگردی که در نزدیکی تهران قرار دارند آشنا می‌شوید:

کارخانه آریا ذوب

احتمالاً کارخانه آریا ذوب، نزدیک‌ترین کارخانه میلگرد به تهران است. این کارخانه در شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارد و از سال 1383 میلگرد تولید می‌کند. البته تا سال 1386 این کارخانه تنها سایزهای 16 و 20 میلگرد A3 را تولید می‌کرد؛ اما در همین سال طرح‌های توسعه این کارخانه به ثمر نشست و با افزایش خطوط تولید، این کارخانه توانست میلگرد A2 را در سایز 10 و میلگرد A3 را در سایزهای 10 تا 20 تولید کند. به جز این محصولات، آریا ذوب میلگرد ساده هم تولید می‌کند. قیمت میلگرد آریا ذوب درب کارخانه برای پروژه‌های مستقر در استان‌های تهران، البرز و قزوین مقرون‌به‌صرفه است.

کارخانه سیادن ابهر

کارخانه سیادن ابهر یا همان عتیق آذر سهند، یکی از مشهورترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور است که در نزدیکی شهر ابهر و استان زنجان قرار دارد. علت شناخته شدن این کارخانه با 2 نام، این است که در ابتدا این مجموعه صنعتی در سال 1385 با نام سیادن ابهر و با ظرفیت 300 هزار تن در سال شروع به کار کرد. در سال 1391 این کارخانه به اجاره شرکت عتیق آذر سهند درامد و پس از مدتی، از خطوط تولید این کارخانه برای تولید میلگردهای خود استفاده کرد.

میلگرد این کارخانه در گریدهای A2 (سایز 8 و 10) و گرید A3 (سایزهای 10 تا 28 میلی‌متر) تولید می‌شود و قیمت میلگرد ابهر درب کارخانه برای پروژه‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان به‌صرفه است.

2

کارخانه آریان فولاد بوئین زهرا

این کارخانه پس از آریا ذوب، رتبه دوم نزدیک‌ترین کارخانه میلگرد به تهران را در اختیار دارد. آریان فولاد در جاده اشتهارد به بوئین زهرا و در فاصله 10 کیلومتری با شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارد و خرید میلگرد آن از درب کارخانه برای پروژه‌های موجود در تهران، البرز،  قزوین و زنجان به‌صرفه است.

این کارخانه از سال 1380 میلگرد آجدار تولید می‌کند و میلگرد آن یکی از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود. میلگرد آریان فولاد در حال حاضر در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری تولید می‌شود.

کارخانه پرشین فولاد

یکی دیگر از تولیدکنندگان شناخته شده میلگرد در استان قزوین، کارخانه پرشین فولاد است که در نزدیکی شهر تاکستان قرار دارد. البته فاصله کم این کارخانه تا شهر ابهر باعث شده تا میلگرد آن را با نام میلگرد پرشین فولاد ابهر نیز بشناسند.

کارخانه پرشین فولاد در سال 1365 تأسیس شد، اما از سال 1385 تمرکز خود را بر تولید میلگرد گذاشت. تا پیش از آن، این کارخانه یکی از معدود تولیدکنندگان مواد اولیه خطوط نورد فولاد یعنی شمش و بیلت فولادی بود. این کارخانه در حال حاضر میلگرد آجدار را تنها در گرید A3 و سایزهای 10 تا 32 میلی‌متری تولید می‌کند.

پروژه‌های مستقر در استان‌های قزوین، زنجان، تهران و البرز می‌توانند با خرید میلگرد پرشین فولاد از درب کارخانه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

3

وزن میلگرد کدام‌یک از کارخانه‌های نزدیک تهران بیشتر است؟

وزن میلگرد یک آیتم بسیار مهم و تأثیرگذار در خرید آن است. با دانستن وزن میلگرد می‌توانید قیمت هر شاخه از آن را محاسبه کنید و ببینید که در هر بندیل و ظرفیت بار میلگرد یک کارخانه، چند شاخه وجود دارد.

اهمیت وزن میلگرد زمانی بیشتر می‌شود که بدانید کارخانه‌های مختلف میلگردهای خود را با وزن‌های متفاوتی تولید می‌کنند. البته وزن تمامی آن‌ها در محدوده وزنی جدول اشتعال قرار دارد. نزدیک بودن وزن میلگرد یک کارخانه به بخش بالایی یا پایینی این بازه، باعث می‌شود که میلگرد یک کارخانه را سنگین یا سبک وزن در نظر بگیرند. تعداد شاخه‌های میلگرد سبک بار در یک بندیل و ظرفیت بار بیشتر است و باعث می‌شود که خرید آن به‌صرفه‌تر باشد.

با استفاده از جدول زیر می‌توانید بفهمید که وزن میلگرد کارخانه‌های بالا چقدر است و کدام‌ها سنگین‌بار یا سبک بار هستند:

4

5

بالاخره کدام میلگرد برای پروژه های تهران بهتر است؟

برای انتخاب بهترین میلگرد، باید ببینید که با چه رویکردی می‌خواهید خرید کنید. اگر به دنبال صرفه‌جویی در کرایه حمل بار هستید، باید میلگرد آریا ذوب را انتخاب کنید. انتخاب این میلگرد هزینه حمل بار را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر، سبک بودن آن باعث می‌شود که تعداد شاخه‌های بیشتری نصیبتان شود. البته یک مشکل هم وجود دارد و آن هم موجود نبودن سایزهای بالا در سبد محصولات این کارخانه است.

اگر به دنبال سایزهای بالا هستید و همچنان وزن پایین برایتان مهم است، باید به سراغ میلگرد ابهر یا آریان فولاد بروید و در این وضعیت قیمت آهن، هم ملاحظات فنی پروژه را رعایت کنید و هم هزینه‌ها را کاهش دهید. اگر هم ملاحظات فنی پروژه برایتان در اولویت دارد و باید میلگرد سنگین تهیه کنید، میلگرد پرشین فولاد را بخرید.

خرید میلگرد از درب کارخانه محدودیت و دردسر زیاد دارد. به جای این روش، می‌توانید میلگرد مورد نظرتان را از یک فروشگاه آهن آلات آنلاین و معتبر مثل آسرون بخرید. قیمت میلگردهای موجود در این سایت نزدیک به قیمت درب کارخانه است و برخلاف کارخانه، بار شما در زمان دلخواهتان برای شما ارسال می‌کند. همچنین می‌توانید سایر آهن آلات موردنیاز پروژه را از این سایت یکجا بخرید و یک‌بار کرایه حمل آهن بپردازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها