قیمت ایمپلنت کره ای، آلمانی و سوئیسی

در اینجا در مورد قیمت ایمپلنت، عوامل تاثیرگذار بر آن و ارزان ترین و گران ترین ایمپلنت ها صحبت خواهیم کرد.

قیمت ایمپلنت کره ای، آلمانی و سوئیسی
کد خبر: 604278
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۹:۰۳:۴۳

ارزان ترین و گران ترین قیمت ایمپلنت در میان ایمپلنت های کره ای، آلمانی و سوئیسی کدامند؟ آیا پرداخت هزینه بالای ایمپلنت ارزش انجام آن را دارد؟ ایمپلنتولوژی یک راه حل پزشکی مدرن برای جایگزینی دندان های از دست رفته قوس دندانی با ریشه های تیتانیوم است که بسته به شرایط خاص و نوع خاص ایمپلنت می تواند بلافاصله یا پس از مدتی پروتز شود. ما در کلینیک خود طیف وسیعی از ایمپلنت ها را ارائه می دهیم که شامل ROOT (سوئیس)، Bredent (آلمان) و Megagen (کره) می شود.

روش کاشت و قیمت ایمپلنت به چند عامل بستگی دارد: وضعیت سلامت عمومی، تامین استخوان، در دسترس بودن بیمار. اگر بیمار به دلیل فاصله زمانی طولانی از استخراج (چند سال) تا کاشت ایمپلنت، تحلیل استخوان قابل توجهی را تجربه کند، ممکن است نیاز به عمل‌های اضافی مانند لیفت سینوس (بالا بردن غشای سینوس) و افزودن استخوان (افزایش کارایی ایمپلنت) داشته باشد. محدودیت اصلی موفقیت ایمپلنت دندان به کمیت و کیفیت استخوانی که ایمپلنت در آن کار گذاشته شده است، موقعیت فک بالا در قسمت فوقانی یا کانال اصلی با عروق و اعصاب مندیبل بستگی دارد.

موارد منع اصلی برای ایمپلنت بیماری های سیستمیک مانند دیابت، هپاتیت، عدم تعادل اسکلتی و گردش خون و همچنین عوامل موضعی (به عنوان مثال: اندازه ناکافی، ارتفاع و ضخامت استخوان، که برای کاشت ایمپلنت ضروری است) وجود دارد. قبل از عمل کاشت، برخی آزمایشات آزمایشگاهی مانند اشعه ایکس: 2 بعدی، 3 بعدی، آزمایش های پزشکی  و ... مورد نیاز است. کلینیک ما دارای پیشرفته ترین سیستم تصویربرداری دندان CBCT با آخرین نسل نرم افزار توصیفی و تحلیلی Ez3D-i است که اطلاعات دقیقی در مورد کیفیت استخوان، نقاط آناتومیکی، شبیه سازی و کاشت ایمپلنت با توجه به نوع و اندازه ارائه می دهد. سابقه دندانی و پزشکی بیمار، انجام یک معاینه خاص به پزشک کاشت کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا او کاندید مناسبی برای جراحی است یا خیر.

علت سازگاری تیتانیوم با بدن انسان به عنوان ریشه ایمپلنت

ایمپلنت دندانی به دلیل شباهت ظرفیت تیتانیوم با کلسیم طبق جدول تناوبی مندلیف توسط بدن انسان به خوبی تحمل می شود. در انجام ایمپلنت مانند سایر اعمال جراحی که شامل پیوند جسم خارجی است، این احتمال وجود دارد که بدن بیمار ایمپلنت ها را پس بزند. با این حال، این می تواند در کمتر از 1٪ از بیمارانی که تحت چنین درمان های دندانی قرار می گیرند، رخ دهد. سن مانعی برای دریافت ایمپلنت نیست، اما سلامت عمومی بیمار آن چیزی است که غالب می شود.

روش کاشت ایمپلنت دندان نسبت به پوسیدگی دو دندان در کنار دندان از دست رفته و کار گذاشتن بریج، درد کمتری دارد. این روش تحت بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش استنشاقی انجام می‌شود. به طوری که نسبت به کشیدن دندان طبیعی درد کمتری نیز دارد. به بیمارانی که ایمپلنت های دندانی دارند توصیه می شود بهداشت دهان و دندان بیشتری را با روش های کمکی (دوش دهان، دهانشویه، مسواک های مخصوص و غیره) و دستورالعمل های بعد از عمل که پزشک داده است را رعایت کنند.

قیمت ایمپلنت دندان کامل دهان چقدر است؟

ایمپلنت دندان حتی با وجود بالا بودن قیمت ایمپلنت در اکثر موارد راه حلی ایده آل برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در این مورد یکی از گزینه های عالی برای صرفه جویی در هزینه، ایمپلنت کامل دهان است. این کار اگرچه ممکن است گران به نظر برسد، اما در مقایسه با گزینه های تک دندانی بسیار مقرون به صرفه تر است.

aaa

گران ترین ایمپلنت های دندانی کدامند؟

گران ترین ایمپلنت ها عموماً ایمپلنت های دهان پر هستند، به خصوص اگر ایمپلنت های دندانی سوئیسی را در نظر بگیریم که استاندارد طلایی برای ایمپلنت های دندانی محسوب می شوند.

ارزان ترین ایمپلنت های دندانی کدامند؟

ارزان ترین ایمپلنت ها معمولا تک ایمپلنت ها با ایمپلنت های مارک کره ای هستند. این ارزان ترین گزینه شما خواهد بود، اما اگر به بیش از یک دندان نیاز دارید این انتخاب کافی نخواهد بود.

چرا قیمت ایمپلنت دندان اینقدر بالاست؟

شاید تعجب کنید که چرا قیمت ایمپلنت دندان اینقدر گران است. در واقع ایمپلنت دندان گران ترین درمان دندانی موجود است. اگر بخواهیم خلاصه کنیم که چرا آنها اینقدر گران هستند، تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است: این یک عمل جراحی است. همچنین یک عمل جراحی کمی تهاجمی است و این کار سختی و پیچیدگی های زیادی دارد. اما اجازه دهید وارد جزئیات شویم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت را با مطالعه موارد ذیل بیشتر و بهتر درک خواهید کرد:

  • جراحی: ایمپلنت دندان در واقع به دو عمل جراحی نیاز دارد که یکی از آنها گسستن محل قرارگیری ریشه و دیگری قرار دادن یک ایمپلنت فلزی در استخوان فک است. اگر به پیوند استخوان نیز نیاز داشته باشید، تعداد این عمل ها می تواند به سه عمل نیز افزایش یابد. از این رو می توانید درک کنید که این روش فوق العاده ظریف است و نیاز به زمان، توجه و استفاده از تخصص یک متخصص بسیار حرفه ای و دارای مجوز دندانپزشکی و جراح دهان دارد.

  • کیفیت مواد: ایجاد چیزی به اندازه کافی قوی برای جایگزینی ریشه دندان کار آسانی نیست. این موضوع به مواد با کیفیت بالا نیاز دارد که تست های دوام، زیست سازگاری و ایمنی را پشت سر گذاشته اند. انجام ایمپلنت اصولی و با کیفیت بالا به مواد گران قیمت نیاز دارد. این پروتزها چه روکش، چه بریج و چه پروتز، گران هستند زیرا به مواد باکیفیت نیاز دارند.
  • آزمایشگاه دندانپزشکی: بخشی از قیمت ایمپلنت دندان به آزمایشگاه ها و برندهایی اختصاص می یابد که ایمپلنت ها و پروتزهای دندانی را به صورت سفارشی در اختیار شما قرار می دهند. هر دو بخش ایمپلنت بسیار گران هستند و این دندانپزشک نیست که در مورد هزینه ها تصمیم می گیرد، بلکه سازنده است.
  • تکنولوژی: ایمپلنت های دندانی دارای بالاترین تکنولوژی هستند و این امر مستلزم مواد، دانش و مواد گران قیمت و همچنین افراد متخصص برای ساخت این ایمپلنت ها است.
  • کارهای دندانپزشکی: دندانپزشک برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی شما حداقل به سه بار ویزیت پزشک و کار زیاد نیاز دارد. این موضوع زمان می برد و یکی از دلایلی است که چرا ایمپلنت های دندانی بسیار گران به نظر می رسند.
  • تجربه پزشک: یک پزشک مجرب و واجد شرایط هزینه بیشتری نسبت به یک پزشک بی تجربه دارد. این موضوع در هر منطقه ای صادق است. بنابراین اگر یک دندانپزشک با تجربه، مطمئن و یک پزشک خوب جراحی دهان می خواهید، ممکن است شاهد افزایش قیمت باشید.

آیا ایمپلنت دندان ارزش پرداخت قیمت بالای آن را دارد؟

در مورد ارزش پرداخت قیمت ایمپلنت دندان این سوال را از خود بپرسید که یک لبخند زیبا، کامل و سالم چقدر می ارزد؟ پاسخ این پرسش را خودتان می توانید بگویید، اما باید گفت که اگر یک لبخند زیبا و سفارشی با یک ایمپلنت دندانی مطمئن می خواهید، این روش درمانی نمی تواند ارزان قیمت باشد. هنگام بررسی اینکه آیا پرداخت قیمت ایمپلنت ارزش آن را دارند یا خیر، 3 عامل را در نظر بگیرید:

  • ماندگاری: ایمپلنت دندان با کیفیت بالا به معنای واقعی کلمه یک عمر دوام می آورد و پس از چند سال دیگر نیازی به تعویض آن نیست. علاوه بر این، به هیچ نوع نگهداری دیگری جز بهداشت و مراقبت مناسب از دهان و دندان نیاز ندارد. یعنی در آینده هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.
  • عملکرد: نبود دندان نه تنها به سبب زیبایی، بلکه در سطح عملکردی نیز یک مشکل است. در صورت نداشتن دندان ممکن است در بستن دهان، صحبت کردن، جویدن و داشتن یک زندگی آرام مشکل داشته باشید.
  • زیبایی شناسی: علاوه بر مزایای عملکردی ایمپلنت دندان و مراقبت های ترمیمی، از مزایای زیبایی شناختی این روش شگفت زده خواهید شد. لبخندی سالم، جذاب و بسیار زیبا خواهید داشت.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها