کد خبر: 599647
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۷:۳۲:۴۶
| |

قیمت ورق استیل در سال 1402

اگر همواره به خرید ورق استیل در حرفه خود نیازمندید، پیش بینی قیمت استیل در سال آینده می‌تواند در زمینه برنامه ریزی مالی به شما کمک شایانی کند. آهن آلات و مقاطع فولادی به بسیاری از صنایع و زندگی روزمره ما، وارد شده‌اند. به طوری که در حال حاضر فولاد به خاطر خواص بی‌نظیر خود، جزء جدا نشدنی زندگی ماست.

قیمت ورق استیل در سال 1402
کد خبر: 599647
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۷:۳۲:۴۶

نباید فراموش کرد که قیمت خرید ورق استیل و فرآورده‌های فولادی بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام شده مسکن و خودرو در سال آینده خواهد گذاشت.

برای اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی، منطقی‌تر و برنامه ریزی برای خرید به موقع و درست مقاطع فولادی، به بررسی عوامل موثر بر قیمت استیل در سال ۱۴۰۲ در ایران و جهان پرداختیم. در این پیمایش با ما همراه باشید تا بتوانید دید دقیق‌تری نسبت به بازار آینده استیل در ایران و جهان پیدا کنید.

عوامل موثر بر قیمت استیل در سال ۱۴۰۲

بازار آهن و فولاد هر ساله در حال گسترش است و چه در سطح جهانی و چه در سطح ملی، بیشترین سرمایه‌ها را معمولا به خود اختصاص می‌دهد. عوامل متعددی بر قیمت تمام شده فولاد تاثیر گذار است. خرید ورق استیل در سال آینده به قیمت استیل در سال آینده گره خورده است و از عوامل زیر پیروی می‌کند.

قیمت جهانی سنگ آهن و مواد اولیه

سنگ آهن، ماده اولیه تولید فولاد است، در نتیجه قیمت جهانی سنگ آهن از جمله مهم‌ترین عوامل در نوسانات قیمت استیل در ایران است. قیمت جهانی سنگ آهن، قیمت نفت و قیمت ارز، هر یک با تاثیر بر یکدیگر، قیمت‌ مقاطع فولادی را تغییر می‌دهند.

فراموش نکنید که مواد اولیه پرکاربردی چون کک، نیکل، کروم و قراضه آهن نیز اثر خود را بر قیمت فولاد در بازار خواهند گذاشت.

2

میزان عرضه و تقاضا برای خرید در بازار جهانی و داخلی

میزان عرضه و تقاضا تاثیرات عمده‌ای بر قیمت نهایی تمامی محصولات و کالاها در جهان دارد. بازار فولاد نیز از این قاعده مستثنا نیست. به طور کلی اگر افزایش یا کاهش تقاضا باعث افزایش و یا کاهش میزان تولید نگردد به ترتیب باعث رشد و یا افول قیمت استیل خواهد شد.

مثلا در فصل گرم که خرید ورق استیل به مراتب بیشتر از فصل سرد است و امکان افزایش چند برابری تولید نیز وجود ندارد، قیمت‌ها رو به افزایش می‌گذارند.

نرخ ارز بر پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ چه تاثیری می‌گذارد

قیمت ارز، با اثر گذاری مستقیم و غیرمستقیم، بازار فولاد را دچار نوسان می‌کند. با بالا رفتن نرخ دلار در بازار کشور، مستقیما قیمت تیرآهن افزایش خواهد داشت. از طرفی، قیمت دلار بر نرخ مواد اولیه و شمش فولادی در دراز مدت تاثیر می گذارد. از اثرات روانی قیمت دلار نیز نباید غافل بود. با نوسان دلار، مردم واکنش‌های نوسانی نشان می‌دهند و خرید و فروش در بازار دچار تغییرات پیش بینی ناپذیری خواهد شد.

برند تولیدکننده

مهم‌ترین عامل رقابتی در بازار مقاطع فولادی کیفیت تولید است از این رو تولیدکنندگان مقاطع فولادی در سراسر جهان با استانداردهای کیفی و مواد اولیه متفاوتی اقدام به تولید فولاد می‌کنند. همین امر باعث شده قیمت تمام شده فولاد در آنها با یکدیگر متفاوت باشد.

هر چه برندی که برای خرید ورق استیل انتخاب می‌کنید از استانداردها و مواد اولیه بهتری در تولید استفاده کند قیمت استیل شما بالاتر خواهد رفت.

هزینه حمل و نقل و باربری

قیمت و آسانی حمل و نقل نه تنها در انتخاب شرکت مورد نظر شما برای خرید ورق استیل تاثیر می‌گذارد همچنین بر قیمت استیل به صورت نهایی نیز تاثیر گذار خواهد بود. افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت در نهایت به رشد قیمت استیل و حمل و نقل می‌انجامد.

سیاست‌های خارجی و داخلی

سیاست‌های مالی و روابط کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد بازار جهانی این محصولات را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. تورم در این کشورها به معنی افزایش قیمت فولاد است. همچنین سیاسیت‌های صادراتی آنها نیز بر روند ارائه و در نتیجه قیمت استیل تاثیر بسزایی دارد.

کشور وارد کننده نیز با تنظیم شرایط واردات بر قیمت نهایی ورق استیل تاثیر گذار است. همچنین شرایط و سیاست‌های تولیدی نیز تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده استیل خواهند داشت. مثلا کمبود برق در تابستان و یا قطعی گاز در زمستان اثرات عمده در خرید ورق استیل و قیمت استیل خواهد گذاشت.

نرخ تورم و قیمت آهن در سال ۱۴۰۲

نرخ تورم، بر قیمت انواع مقاطع فولاد مانند تمامی کالاهای موجود در بازار اثر می‌گذارد. در صورتی که نرخ تورم همچون سال ۱۴۰۲، روند افزایشی داشته باشد، قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ نیز همچنان افزایش خواهد داشت. متاسفانه پیش‌بینی‌ها نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد و در نتیجه افزایش قیمت آهن با شیب زیاد را نشان می‌دهد.

3

پیش بینی نهایی از قیمت استیل در سال ۱۴۰۲

با توجه به عوامل یاد شده بسیار روشن است که قیمت استیل در سال آینده همچنان روند افزایشی را تجربه خواهد کرد. افزایش قیمت دلار باعث افزایش روزافزون استیل و ملزومات تولید آن می‌گردد. همچنین بی ثباتی سیاست‌های خارجی روند واردات را با مشکل مواجه می‌کند. اما در مجموع این روندهای افزایشی ممکن است علاقه به خرید ورق استیل و تمامی محصولات فولادی را کاهش دهد که در طولانی مدت ممکن است به کاهش سرعت رشد قیمت‌ها ممکن است منجر شود.

سخن پایانی

خرید آنلاین استیل این روزها که نوسانات قیمت در بازار استیل شدت گرفته یکی از را‌های منطقی خرید ورق استیل است. زیرا با کنترل روزانه قیمت‌های رقابتی می‌توانید بهترین زمان برای خرید را انتخاب کنید. استیل رخ به عنوان یکی از بزرگترین ارائه کنندگان استیل و خدمات مربوطه می‌تواند در خرید آنلاین استیل به شما کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها